SMEKNAMNSBIKTEN
Handen på hjärtat, känner ni oxå igen er i följande:
När en kull föds spenderar man dagar (nätter) med att tänka ut klatchiga namn till de små, gärna flera sammansatta ord förutom uppfödarnamnet så att det ska bli pampiga upprop på utställningar mm …(Hmm. ..kanske inte bara därför).
Sen växer dom till sig och med tiden får Missarna ett mera lätthanderligt "vardagsnamn" som ofta bestäms utav den som köper katten.
Men sen… för att förvirra till det ytterligare för våra fyrfota vänner:
I hemmet bakom lykta dörrar, och i skydd av fördragna burskynken (spänningen stiger) viskas det andra namn. Namn som en seriös uppfödare aldrig skulle ertappas med levande, men nu är det dax….att avslöja vad ni med jollrande stämmor kallar era katter när ni tror ingen hör……

Jag får då börja själv antar jag:
Jack kallar vi för Lilla Ponken Ponk, någon slags mutation av Lill-Pojken som han kallades som liten….
Återkommer med fler…

Nu blir jag stressad…tänk om det bara är jag som är så HIMLA pinsam….

Ähh..går på lunch nu…kom igen…

*ASG* Jo det känner man igen…och inte är de alltid speciellt smickrande namn kan jag lova…men ack så fyllda av kärlek.
Min nya kull har TEMAT ROBBIE WILLIAMS…men en av honorna kallar jag budda..den andra har tack & lov den nya ägaren vetta att döpa till Cherie..
Koalan kallar vi en & Wille.. sen kallar vi dem utöver dessa en massa smeknamn ..som lillskinnet & storskinnet.
Krullo heter vår CRX emellanåt..ja listan kan göras lång men jag kommer inte nämna de värsta smeknamnen
//Maria
Chino kallas för lill-fis, lill-grisen, lilla apan el lill-råtta.
Enya får heta surkärringen, grisen el prinsessan. :)
Zorro kallas älsklingen el zorro-porro.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Jag kallar Didi mest för Maui hemma. Men Didi säger jag när jag pratar om henne. Maui blev det för hon pratar så mycket och ibland låter det som hon själv säger det 
Gumman och Kurriduttan är andra smeknamn som vi slänger oss med här hemma

…oj..oj allmänt kan de kallas för grodnos, nosgroda, pipnos mammas/pappas lilla pojke/flicka, grisunge….
Alf, Alfpojken, alfen, rosa nosen, tjockgrisen
Alma , kallas snorkfröken, snorplan, svartnosen,snorkelungen..
Cigge, Ciggeslyngeln, bakbitaren, kulviftaren, lilla pissaren…svarta killen

Kul tråd-eftersom jag startat en liknande innan
,men det gör ju inget!!Jag har också lagt upp trådar som redan finns-man kan inte hålla koll jämt
HÄR är den andra smeknamnstråden…
Hmm får se om jag skriver samma smeknamn nu-har ej kollat mina gamla alternativ:
Nu har jag ju bar Bufffy så..
Det mesta börjar med mattes lilla…
:
Muffins
Buffymuffy
Pussgurka
Gosegull
Muffins med grädde??
Chokladmuffins..(hmm han är inte brun..men god!)
Skruttgubbe
Din lilla mört!!(lite arg matte..)
Bäbis…(Han är snart 8år..)
Sötnos
Gosnos
Kattfa´n(
-nu är det sagt med glimten i ögat alltså..)
Bebisgurka…
Rattmuff
Ja-det var några….

yhmm…och jag som tyckte att mitt inlägg var så kreativt….måste missat din tråd, var ny medlem då.
Men på Bayzen behövs inga pinsamma smeknamn….Det är bara att ropa på Bajs…en…..så har man redan fått uppmärksamhet av alla runt omkring…

Mistie får heta: Mistie-mi, mistie-pistie, mistie-mao, surpuppan, pussgurka mm.
Isa kallas för: Isa-fisa, maomao (då hon pratar väldigt mycket), fisungen, spinneriet, Isa-misa, pluttesnuttan, terroristen, snuttgurkan, bebisen mm.
Ja, ibland kommer det ur en konstiga namn och ord som jag inte ens kan stava…
Fuffens: Tjockgrisen, goshoran (ursäkta språket, men jag ska bifoga en bild så kanske kanske ni förstår. Fuffens blir som tokig en eller ett par gånger om dagen och gosar så att han trillar omkull och inte vet vart han ska göra av sig. Det finns massvis med bilder i den här stilen.) Fuffiluren, fuffi, dulce de leche
Hugin: Hugilugin, mattes lilla tiger, grodan
Ja, det är de jag kommer på för tillfället.

…sälen också..eller hur..sälen…
..puss Fuffens…hur kan han vara så söt…han har en speciell uppsyn, glimt i sina ögon som gör att jag sitter o dumflinar….varje gång jag ser honom…
Gullig tråd, ska se om jag kan komma på allt jag kallar mitt gäng för!
Doris - Dolores, Gumsan
Findus - Finduspindus, Busnisse
Jissa - Stumpan, Trollunge, Jissabus

Fuffens…Om jag var en liten kattfröken skulle jag vara kär i dig.

Müsli kallas mest för Myslan eller Myslipysli, ganska oförargliga namn i jämförelse…
Elsa kallar vi Elsapelsa eller mest Kisskatten ska jag väl erkänna.

Hi hi, det här var verkligen rolig läsning. Visst är det väl rätt pinsamt vad man kan kalla de små liven…..våra två får en hel drös med smeknamn som t ex marsipanmagen, mumsin, gnoen, miomiii, mooos och en massa andra ljudande som inte går att skriva ut…. fast mest mammas alterativt pappas lilla älskling..

Missan får heta : Mimmsan, Mummsan, Prinsessan, Snutterutta, Monster,
Flisa får heta: FlisaLisa, Moccakatten, Chokladbiten, Köttbullen, Klättraren
Baileys får heta: Bejsan, Bejjan, Bejjanpejjan, Mammas Prins, Snuttegubben, Snuttis,
Hmm mina är så hemliga så dem kan jag bara inte avslöja…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#20 Jo Eine, kom igen nu!
Inget kan vara för larvigt eller pinsamt!
Blondie har några smeknamn..
- Al bundy
- bom fritz
- frans
- bondis
- bonda
- sessan
det är dom vanligaste =)
hm jag är dålig på smeknamn.. oftast kallas Sture för missen, eller missematten *jättetråkig*
jo jag vet jag är ingen "smeknamnsperson" 

Hmm, jag känner igen fenomenet o hänger gärna på
Wera: Heter Wera-Bera för hennes mage var lite rund(av kattungematen som hon älskar)
Pippi: Jag ville ha en katt som hette Greta, men det passade inte på Pippi då hon bara pep hela tiden. Det blev Pippi-Greta.
Zigge: Zigge-Pigge för han är så otroligt pigg o pipig jämnt.
Zelda: Zelda-Pelda för hon petar ner saker o ting o är gärna bland mina blommor o gräver.
Vad blir det här näst??
#11 Haha, vad grovt! Fast kul med beskrivningen till varför
!
Köpte min Rex Estin i mars. Då fick den 4åriga huskatten Saga smeknamnet Tant Saga (när jag pratar om henne med Estin) för övrigt kallas Saga för Saga-Baga, Bagisen, Bitch-bagis och som jag brukar säga (med syftning på smeknamnen Baga/Bagisen), när hon hade sin kull på 3 ungar var det ett helt "Bageri" hemma hos oss!
Estin kallas för Pestin men det mest brukade namnet hemma är att gapa "BÄBIS" till honom!
Det lystrar han till lika mycket som Estin tror jag nog… Bus-gubben är ju också lite mys-namn på honom.
när inte elvira uppför sig eller gör ofog så heter hon Elvira-pissmyra eller Elvira-blåtira
uma har vi inte hunnit "döpa"
Tiyata kallas ofta för Tita, eller Yata-tata.Jewel kallas ofta Couscous, Långbena eller Mammas hjärta.White Cloud för Viiita katten..suck det är så fånigt
men kära barn har många namn
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Noterar att vi har en del gemensamma namn på våra grisar ;-)
Maui säger även vi till vår ständigt pratande Buffy, som även kallas Fiffan och mammas kråka.
Baysen får naturligtvis heta allt som har med Bajs att göra, men kallas även Norpan eftersom hon samlar små förråd med grejer längst inne under min säng. Tamponger i plasthölje är favoriten, och tops….
#11, Goshora, förstår presis, det är egentligen lite gulligt…..
#28 Vad lycklig du är som vet vart förrådet är. Vart Didi har gömt alla mina gummisnoddar har jag ingen aning om 

# 29 Dom är nog på samma ställe som världens alla udda sockor som bara försvunnit i torktumlare och tvättmaskiner. Det finns en strump och gummisnoddshimmel helt enkelt….

Hoppas ingen tar illa upp för mitt smeknamn på Geisha. Det är inget illa ment… (ni kommer fatta när ni ser utvecklingen)
Det började med Trasan. Kanske inte så smickrande men det skulle ju berättas om de hemliga smeknamnen som inte så många hör.
Sen blev det Mofasa när Geisha var lite bångstyrig en dag.
Så fick hon kallas Mofasa ett tag… tills jag kom på att Mofasa inte är speciellt feminint. Trots allt så är hon en riktigt feminin liten CRX-fröken. Så jag behöll slutet av Mofasa = fasa. Osså la jag till början av Geisha = Gei. Slutprodukt Geifasa.
Man ska säga det med en hel del inlevelse oxå!
Det är nästan det viktigaste.