Årets första dag
Hoppas att alla hade en trevlig gårdag och att ni nu ser fram emot ett nytt spännande år.
Vi fick en lite trist avlutning på det gamla året då yngsta dottern till slut tog beslutet för att lämna sin man.
Men vi hoppas att de har fattat rätt beslut och kan komma vidare i livet var för sig.
Stolt ägare till tre La permer
För första gången i mitt liv har jag tagit en lång morgonpromenad den 1:a januari……. kan berätta att jag var ganska ensam där ute! :P
Jag gick en morgonsväng runt den närliggande parken med hundarna och blev rent deprimerad över de enorma massorna av kvarlämnat skräp efter fyrverkerieländet!…..men annars ser jag fram emot det nya året med kattungar som anländer snart, pånyttfödd lust att träna på gym, en och annan resa kanske! GOTT NYTT ÅR!
Årets första dag kunde knappt börja bättre än den mirakulösa segern i hockeyns junior-VM. Tänkte lägga mig när det började gå åt pipan, men som tur var höll jag mig vaken.
Fast nu är jag trött trots några timmars sömn.
Sköt om er så här på årets första dag
TS tråkigt monica,men det är sånt som händer.Huvudsaken hon känner sig trygg med sitt beslut så kommer det att gå bra.
Alla katterna tog smällandet med ro, men nu har vi bäddkris för Robban igen. (hittade som tur var en gammal bädd) Och i förrgår och igår var han hemskt klängig i dag är han sur..Herregud, vad är det för katt vi fått? 

#0 Tråkigt att höra
Hoppas hon tog rätt beslut.
Tvärslut efter ungefär 4h sömn. var ju hos svärfar och hans fästmö hade bjudit in sin dotter för att fira med oss och hon i sin tur hade bjudit in kompisar som tagit med en unge på 8 år. Har egentligen inget emot barn men denna var riktigt jobbig och mamman sade inte åt honom någongång. Vi var uppe till halv 5 i morse då han höll på och härja och runt halv 9 började han igen. Jättekul!!!…inte alls! Sade åt honom men mamman blev bara sur för han hade ju ADHD och då är det okej att göra så
.
Hade tagit en liten skvätt Mintuu och kör inte bil förrän man är totalt spiknykter så man var ju tvungen att stanna kvar. Hade jag haft pengar hade jag tagit taxi de 2,5 milen hem.
Fy vad trött jag är men kan inte ligga ner just nu men när det känns bättre blir det att försöka sova.
Vi brukar ju vara hos svärfar varje år och det har varit jättebra men får jag reda på att han kommer nästa år så stannar jag hemma allafall.
Så mitt nyår var inte det bästa men det kommer flera 
Var ute med oldsen på årets första tur idag. det var helt snöfritt men när bilen blivit inpackad i garaget så kom snön.
Gott nytt år!
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#6 min yngsta har koncentrationssvårigheter ( han är under utredning så vet ej än vad hans diagnos är) han kan bli upp i spinn.. men naturligtvis måste man bryta det.. mn hjälper inte dessa barn av att släppa dem vind för våg! de måste ha satta fasta regler och ramar.. annars mår de jättedåligt.. så det är synd att den mamman inte verkar bry sig om hur hennes barn mår.. detta härjande och upp i spinn som de går i är när det är för mycket runt dem och de får kaos i hjärnan.. och då måste man hjälpa dem att bryta.. jag går undan med min son och sitter med honom tills allt lugnat sig…
Jag har slutat 2011 och börjat 2012 med en praktförkylning.. kan knappt andas trots näspray och annat….
Hade det inte varit för att det är fakturering på jobbet…. så hade jag inte lämnat sängen förrän jag är frisk!!
Monica, tråkigt att din dotters äktenskap inte höl.. MEN bättre att ta sig mod att våga bryta och gå vidare än att sitta i ett förhållande som kanske till slut.. avslutas med bråk och hat och mycket lidande.. eller att man hinner skaffa barn i tron att det blir bättre… All lycka till, till din dotters nya framtid!

#7 jo precis. min syster har 2 barn med det och jag jobbar åt en som har det . Bara tråkigt då hon inte verkade veta vad som är bra för barnet
Det var som en bortförklaring att han fick göra vad som helst.
Undrar om du smittat mig med förkyldningen, är stopp i näsan 
# hehe via iFokus!!! :)
kan vara att hon inte orkar ta tills sig barnet.. för (och det har du erfarenhet med) det är otroligt energikrävande med barn som är så här.. tålamodet och det sunda förnuftet sätts på prov.. har flera gånger kommit på mig själv att tappa humöret och gorma.. vilket bara gör stuaionen värre.. hon har kanske helt enkelt resignerat… och "blundar" för felet… tyvärr kommer det slå tillbaka på henne.. ju äldre barnet blir desto mer jobb.. och styrka!! jag vill få full kontroll.. jag skulle bäva för min sons styrka om jag inte tog tag i det.. nu r han 5 år och jag kan hantera honom.. men när han är 15.. kommer jag inte klara honom.. speciellt inte fysiskt.. han kommer vara mycket starkare än mig… och den explosiva ilska som min son har… som vlkanutbrott.. skulle jag inte vilja möta oreglera om 10 år… så jag tar alla fighetr och situationer nu.. så jag ska kunna ge honom ett bra liv sen…

#9 det är bra att du tar tag i det redan nu. tror verkligen att det kommer hjälpa honom. Det är ju en väldigt stor utmaning att orka och jag är väldigt glad att jag "bara" jobbar åt en. Kämpa på!
Tunga frågor,och ack så viktiga! ADHD går att medicinera, och man får vara väldigt noga med maten.Det kan behövas mer zink och magnesium(t ex pumpakärnor och solrosfrön),man ska undvika snabba kolhydrater(socker,vitt bröd) etc etc.Det går att få det att fungera.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora