Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 605 ggr
EvaG
0

God morgon 21 oktober

Det är mörker utanför fönstret. Från detta mörker har jag precis kommit in. Nu blir det en varm kopp te och sedan sovdax. Önskar er alla en trevlig dag.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AnnicaB
0

Skrapat rutor har vi gjor i några dagar här nu. I morse var det dags för första halkan… Jädrar vad det släppte på väg till jobbet. Ja, dags att boka tid för att skifta till vinterdäck, rätt som det är har vi komplett vinterlandskap.

Idag blri det jobb och sedan snabbis i stallet. Kvällen skall även den ägnas åt jobb. Allt för att göra helgen helt fri. Då skall jag iväg på Rexkonferensen i Göteborg. Snacka standard och färggenitik hela helgen - ser verkligen fram emot det.

*** Qui vivrqa verra ***

MrsCecilia
0

Skrapat rutor och halka här med, dessutom trafikkaos pga av avstängning av pendeltåg.

Äntligen fredag! Ha en bra sådan :)

noir
0

#1 är du säker att det är dags för vinter däck? Har släkt i Alingsås och det brukar inte bli med snö och halka så tidigt… Men kanske annorlunda i år?

Själv är jag glad att jag pluggar på distans. Så jag ska sitta här hemma och gå igenom frågor angående Social omsorg och hoppas på att bli något klokare. En kopp te lät otroligt lockande så det blir nog en sån eller fem under tiden. Hest av allt vill jag bara sitta här vid dumburken och spela mitt nya data spel "sims 3 pets" och göra en massa fina Cornish rex katter till min galna katt tant ;)

AnnicaB
0

#3 Normalt hade jag väntat med vinterdäck till december här i västsverige. Men de 2 senaste vintrarna har ju ikullkastat det resonemanget helt. Förra året kom snön i mitten av oktober och låg kvar till mars…. Ja, någon dag barmark i början på hösten, men det var lätträknade dagar. Hann inte få bort löven och nedfallna äpplen i trädgården i alla fall. Året innan var nästan likadan. Så nu blir det vinterdäck på :)

*** Qui vivrqa verra ***

noir
0

Haha bara för det kommer det inte komma nån snö så du skulle kunnat satt på vinter däcken i December! Flört

AnnicaB
0

#5 det är det värt för att slippa snön Tyst

*** Qui vivrqa verra ***

MonicaLagerquist
0

God Morgon

Sitter och väntar på att dotter eller svärson ska höra av sig så att jag vet när vi kan hämta hem katten som ska med på utställning imorgon.

Solen skiner och gräsmattan och växthusen är helt vita av frost.

Stolt ägare till tre La permer

noir
0

#6 håller med dig, jag gillar inte snön… men jag gillar inte det gråa trista utan snö heller, så det kan komma lite lite snö som precis täcker gräsmattor och annat och så kan det vara så… fy för halka, slask, för mycket snö, skotta o.s.v usch usch usch … :D

nakenkatt
0

godmorgon allihopa.Idag ska jag göra en lite knäpp sak.jag ska åka till dalarna och hämta två landsköldpaddor.jag var inne på omplaceringar i focus,och där fanns två landsköldpaddor.Jag hade en som hette pelle i min barndom,och de här var på pricken lik honom.jag svarade på inlägget och jag fick dem.Så nu har jag förberett hela veckan för deras ankomst.handlat saker och plockat löv och stenar.Men det är ingen som vet om mina planer utom in man och min kompis som ska följa med mig.Så  en och annan kommentar lär det bli från barnen minst sagt.men det struntar jag i,jag kommer att göra som jag vill nu.hoppas mitt djurintresserade barnbarn vill ärva dem,för de lär överleva mig………

noir
0

#9 Haha vad roligt! hoppas vi får se dom sen här på forumet.

nakenkatt
0

ja ni ska absolut få se dem här.Nu är det så att de hette Majken och Micke,men Micke heter min chef som jag varit uppretad på hela sommaren,så det går ju ej.Så nu ska de heta Mulle och majken!!!!!!

AlexH
0

idag väntas det och väntas det… Meda är på dag 65… och bara kniiiper… har jag tur så kommer det bäsar idag eller imorgon.. och då blir det mycket att fixa med…

…vi har haft vinterdäcken på i en vecka redan.. sthlm är oberäkneligt.. även utan snö är det hala gator.. imorse var gatorna isblanka av frosten…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

nakenkatt
0

Lycka till med kattförlossningen.Spännande.

Rosenwyns
0

#9… Lycka till med paddorna… (vilken sort e d? Vi hade en rysshane för många år sedan.. men roligare att d e 2… :) hoppas me vi får se dem härinne!!

#12… håller tummar å tår att allt går bra!!

nakenkatt
0

#14 Det är två syskon grekisk landsköldpadda.

Leffe
0
Mona22
0

Usch. måste åka in med bamse till strömsholm nu, han har blivit sämre och de måste fixas direkt. Hoppas de kan hjälpa honom…

GråterGråterGråter

Rosenwyns
0

Hoppas hoppas att det finns något de kan göra…Gråter

noir
0

#17 Håller tummarna för Bamse

MonicaLagerquist
0

Håller tumarna för Bamse.

Stolt ägare till tre La permer