Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 882 ggr
noir
0

Godmorgon! 20 Oktober

Idag skiner solen och jag har tre spattiga katter som susar runt och busar och härjar. Zaffie har blivit så mycket piggare i sina luftvägar och är med och leker och stuttsar. Så skönt att se!

Sen har jag även bokat tid för en kastrering på Sookie. Jag hatar operationer på djur och männiksor, jag flippar ur haha
Intalar mig att dom kommer dö eller råka illa ut innan dom ens ligger på bordet. Men det ska nog gå fint. Jag har träffat veterinären förut med Zaffie och hon förklara hur hon gör och allt så lite lugn är jag…än så länge det vill säga… Ibland önskar jag att jag inte var en sån fjant som oroar mig för allt och inget haha!

Ha en bra dag! Det ska jag försöka ha!

Leffe
0

Nu ska jag iväg för mina blodprovstagningar. Samtidigt ska jag få spruta mot influensa och lumginflammation om nu inte förkylningen sätter stopp. Till råga på allt ska jag till tandläkaren sedan.

Sköt om er

nakenkatt
0

ledig idag.Jag var med på mitt första p möte på det nya jobbet igår och jag fick ett guldschema,har aldrig haft bättre tror jag.har just skalat äpplen till en äpplekaka.Äpplena är så fina i år.har lite smått och gott att pyssla med hemma idag.Solen skiner så det är nästan synd att vara inne.Ska försöka gå ut lite också.

Mona22
0

Mår så dåligt idag. 
Min gubbe var inne med Bamse igår på röntgen för att kolla hur illa det var med njurarna. Njurarna var ganska okej , däremot upptäcktes att  han har en stor tumör på sin tjocktarm. pga den kan han inte ta till sig näringen i maten . Han har inte ont av den om man inte petar direkt där den sitter.Vi väntar på tid till strömsholm och låta dem öppna och kolla om det går att få bort. Annars får han inte vakna upp igen.

Känns så otroligt jobbigt att våran familjemedlem är så sjuk och att inte veta om det går att fixa eller ej.Gråter

MrsCecilia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Första natten med sovrumsdörren stängt, alla överlevde!

#3 Åhh, så trist! Och jättejobbigt:( Ska hålla tummarna att allt går väl!

noir
0

#3 Åh… hoppas det går vägen! Håller tummarna, är själv med Zaffie på strömsholm och dom är guld värda därborta.

nakenkatt
0

verkligen tråkigt att höra Mona.men vi kan ju hoppas på det bästa.

MonicaLagerquist
0

#3 Kram.

Stolt ägare till tre La permer

AnnicaB
0

#3 Håller tummarna för er.

*** Qui vivrqa verra ***

Eine
0

God eftermiddag.har precis kommit från tandläkaren och får inte dricka ngt på 2 timmar.Skrikandes Kaffe vrålar min trötta kropp-

Mona,så tråkigt med goa katten! Bra ändå att det upptäcktes så det går att göra det ena eller andra för att underlätta.Stor kram till dig, min vän.Kyss

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora