Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 2845 ggr
wasagathi
0

Ung Cornish Rex hona "dumpad" i Köpenhamn

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej

Är det någon som känner igen denna katten?

Den är hittat i en paplåda i Köpenhamns området, den är ungefär 6 månader. Eftersom Köpenhamn ligger så nära Sverige kan katten vara uppfödd av svensk uppfödare. Katten finns på katthem just nu.

http://gentofte.lokalavisen.dk/laesernes-opslagstavle-fiskestang-cykel-papegoeje-og-to-katte-/20110907/artikler/709079905/1019

[Lec72]
0

Nu är jag inte så bra på danska men hur kan man Glömma en katt intejpad i en plast påse?? Hon var väldigt fin och kan få flytta hem till mig :-))

AnnicaB
0

Vad är det för FEL på folk…. Man blir så ledsen!!! Känner inte igen den dessvärre.

*** Qui vivrqa verra ***

noir
0

Undrar också vad folk tänker med…. Men alla uppfödare i sverige som är något seriösa chipar väll katterna? eller kan man inte läsa av dom i danmark?

nakenkatt
0

kan bara hålla med.Stackars kraken,hoppas den får ett hem hos snälla människor.

wasagathi
0

Nu vet jag inte om katten är chippad. Men även om den är, så hjälper det inte om chipnummer inte är registrerad något register.

Det jätte, jätte tråkigt om det är ägaren som har dumpad katten men det finns ju också möjlighet för den har varit stulen.

Mona22
0

Tror nog på att den skulle vara stulen, tror inte någon riktigt funtad människa som betalat flera tusen för en katt skulle göra såObestämd

Hoppas den hittar tillbaka till sin ägare eller får ett nytt bra hem.

Xenomorphs
0

Det känns som om något tragiskt har hänt i den familj där den bott. Det kan vara så att katten har blivit offer för någon hämndaktion inom hemmets fyra väggar. Jag hoppas verkligen att någon tar hand om den. Hon ser vacker ut…

-- Eternity is a very long time --

kvasikatten
0

Katten har nu identifierats av uppfödaren och hon har flyttat tillbaks till uppfödaren för att stanna där.
Slutet gott allting gott Skrattande
K

mjau74
0

Så godt å høre at det har ordnet seg!Glad

AnnaS
0

Chip KAN faktiskt göra nytta även om katten inte finns i något register, man kan få reda på kattens ursprungsland! I det här fallet så kunde det ha hjälpt eftersom det är nära för danskar att köpa katt i Sverige…

SKÖNT att höra att det löst sig!

AnnicaB
0

Skönt att det löst sig för katten!!

*** Qui vivrqa verra ***

CuriousJen
0

Vad härligt att läsa att katten har kommit till rätta! Verkligen märklig historia som berör. Bra att dessa forum finns också där man lätt kan sprida information och hjälpas åt/lägga sina kloka huvuvden ihop. ;-)

MonicaLagerquist
0

Härligt att det löste sig.

Stolt ägare till tre La permer