God morgon 1 Juni
Är ganska sur nu. har suttit i flera dagar och skrivit och idag så hängde sig datorn och allt försvann. tack för det!
Bara börja om.
Börjar jobba kl 12 idag så man kanske hinner fixa lite innan.
Ska försöka mig på att damsuga lite så invasionen av dammråttor upphör
Ha en bra dag.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Nyss uppstigen. Tittade ut. Regnet och trafikkaos utanför. Ville gärna krypa till sängs igen, men nu sitter jag här och lyssnar på den irländska gruppen Dubliners
Sköt om er

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fixar och trixar med mina Tradera auktioner.Något måste man ju göra när man inte har någon symaskin.
Tänk så mycket saker man har som man inte behöver som man lika gärna kan sälja.
Tror ni någon vill buda på ostkupan som jag tog rätt på efter svärfar?
Mulet och regn.Bra för mina nysådda land!
Stolt ägare till tre La permer
God dagens..snart kommer en väninna hit,vi har känt varandra och varit goda vänner i säkert 20 år! Hon ska ta en av mina German Rexungar,och jag vet att den kommer att få det jättebra med henne och hennes 3 andra katter.Cheese caken står och svalnar till oss,och jordgubbar ska införskaffas till högst densamma.Måste nog köpa lite vin också,det kan bli ostläge framåt kvällen,så att säga
.
Så fick jag så goda nyheter i morse, då en foderhona har fått 5 ungar som är höggradiga vitfläckar allihop!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Åh grattis,jag har verkligen börjat gilla vitfläckiga mer och mer,har ju två st nu i den här kullen och de är så fina.kanske satsar på en egen i framtiden.
#1 Nej min största farhåga, jag sparar hela tiden och gör även ibland backups. Livrädd att det ska hända mig! Lider med dig!
#3 Åh så gosigt med småttingar! :D
vad menas med vit fläck? är det typ exempelvis en svart katt med vitt i "traditionell mönstring"?
Idag har zaffie varit på äventyr. Köpt en sele till kattfröken förra veckan och hon går som om hon fått en pinne i rumpan och stel operade armar. Tänkte att det vara en vane sak men det blev bara värre och tillslut gick hon inte alls. Så jag och min smabo beslöt oss för att åka till djuraffären och fråga om vi valt fel storlek eller om det finns en annan "rymningssäker" sele. Men vad tror ni Zaffie gör då? Jo hon promenerar som man ska och flörtar med personalen som berömmer henne för skönhet, mod och nyfikenhet. :)
Antar att hon bara ville på utflykt.
Så nu har vi under förmiddagen suttit ute på innergården och zaffie har roat sig med att fångat insekter, morrat på grannen på balkongen längst ner och spionerat på byggarbetare.
Bild på Zaffie i sin fina sele :)
(prislappen sitter kvar för att vi ska kunna byta om det inte gick bra ute)
Vilken bra sele, på en fin kisse.
Monica ostkupan ser jätteläcker ut.
Eine lycka till med kattungarna.
Jag smet tidigare från jobbet idag.
Solen skiner och det är varmt ute.
#5 Vitfläck ,ja katter med vitt och färg.Dessa små har nästan bara vitt och pyttesmå fläckar med färg.Ska lägga ut bilder sedan.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora