God morgon 13 jan
Har fått akut tid hos husläkarmottagningen. Började få ont i foten igår och nu kan jag inte lyfta på den på grund av smärta. Är rädd att det är rosfebern som kommit tillbaka, men vi får se.
Sköt om er
TS Oj, du får krya på dig, hoppas foten blir bra snabbt :)
Idag ska jag fördriva tiden till kl.12
Sen är det bara att springa till tåget och åka hem till Eskisltuna igen, äntligen!
Saknar både sambo och zaffie.
Bondlurkarna hemma var inte snälla mot, mig dom sprang i från mig, smög på mig och vill verkligen visa att det inte är okej att vara borta från dom… Sjävklart gick det ju över imorse när man ska åka igen! hm
Jobbigt med skuldkännslor

God Morgon
Nu ska jag skotta fram bilen och sen far vi in till stan en sväng.
Krya på dig Leffe.
Stolt ägare till tre La permer

Väldigt nere idag
.Har fått höra igen från läkaren att man inte får någon hjälp. Kunde inte sova inatt heller trots starka tabletter och sömntabletter. Får inte i mig någon mat men det gör väl inget, har väl något kilo att ta från.
Jag ger upp nu, det är väl meningen att det ska vara såhär.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Nej Mona det är verkligen inte meningen att det ska va på det viset.Hoppas bara du träffar rätt person som kan hjälpa dig.Jag förstår att du känner så,det är ju bedrövligt.
#3 aww blir ledsen av att läsa ditt inlägg… självklart ska det inte vara så här, man får känna sig nere och må pyton hur mycket man vill, bara man inte ger upp…!
Ta hand om dig och gör nått som du själv uppskattar och ta nya tag när du känner att du orkar….
massa kramar!
God dag.
Leffe och mona22,det ska bli bättre för er.Kram.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag har tydligen fått gikt

#4-5-6. Jag orkar inte mer. har bråkat med läkarna i snart 4 år på att de ska göra något. men de bryr sig inte.
helt seriöst kanske man ska bli man med utländskt efternamn. Min man hade ont i sitt finger och fick samma vecka(!!!) in på röntgen och jag fick bråka i 1,5 år innan jag fick reda på vad som är fel.Han har utlänskt efternamn och flera av mina kompisar som är utländska får hjälp direkt.
Har inte kunnat äta ordentligt på 1,5 år och nu sista veckorna får jag knappt i mig något pga min käke, men det är ju inne att svälta sig.
Jag är både arg och ledsen och besviken på svensk sjukvård. det är visst inte bara äldre som blir behandlade dåligt.
hmm.. byta kön och utländskt namn….kanske det….Bara man slipper sina problem eller åtminstånde lindrar dem.
Försöker alltid vara possitiv och de som känner mig tycker jag alltid är glad men det är bara en fasad man har. Försöker uppmuntra andra men när man själv behöver hjälp finns ingen där för en,.
Gnällkärring är man också men man blir nog sådan när inget funkar…
#8 Det ska inte vara på detta sätt, men problemet är ju att många gånger måste man vara frisk för att orka med sina sjukdomar och sjukvården.
Jag har hela tiden haft det bra för min husläkare driver en privat läkarmottagning. Han är dessutom distriktsläkare och sköterskorna är distriktssköterskor. Han är erfarenhet och rutin vilket öppnar portar för mig.
Så borde det vara för alla, men i vilket fall som helst så får du inte ge upp även om det är jobbigt
Precis som leffe säger så måste man oftast vara frisk för att orka dra sjukvårdslasset.
Hade jag inte min familj runt mig när jag crasha för 2 år sedan så hade jag nog inte mått så bra alls idag.
Får man fråga vad du har för problem?

#9 Jo man måste vara frisk för att kunna vara sjuk. Har provat olika ställen men det hjälper inte.
#10 Har också familjen runt mig men de kan inte hjälpa med med detta. Har diskbrock med tillhörande ischias, kronisk ryggmuskelinflammation pga överrörlighet, käkmuskelinflammation som gör att jag inte kan öppna munnen mer än ca 3 cm som bäst = värk dygnet runt.
Det är väl de värsta sakerna. sedan har man lite "småsaker" med som gör att man inte kan fungera normalt.
Sedan en depression som inte vill ge med sig.
Jag låter ju som värsta hypokondrikern
Ouuch! Förstår att du "gnäller" och med all rätt!
Men hjälp för käken måste de ju finnas!?
Jag har ryggproblem, men inte i närheten av dina och jag kan bli otroligt grining, börja gråta för att det gör förbaskat ont, men som sagt inte närheten av dina besvär….
Hoppas du får hjälp inom kort! och ge inte upp!

#12 jag brukar inte gnälla och det är väl det som är felet. kanske ska man vara på läkarna ännu mera så det händer något. men som sagt, man ska vara frisk för att orka vara sjuk.
det finns hjälp för käken men jag får ju det inte. väntar på att ortopeden ska få titta på den. Men de har ju aldrig tid.
Ta fler tabletter så blir det bättre är det enda man får höra.
Men man vill ju inte gå på tabletter(som inte hjälper). Man vill ju bli bra!
Nej, nu ska jag inte förstöra denna tråd mer med mina problem. det är ju en God morgon tråd.
Tack för uppmuntran allafall. 
#14 äsch inte förstör du något!
jag har lärt mig av min mor att har jag ont i tån och ska till doktorn så ska jag säga att hela j*vla foten värker när jag kommer dit ^^

#14 hahaha
Testa det, överdriv så in i norden ;)
Jag har inte själv problem med ryggen och värk. Men jag har den känslan att läkare gärna vill skylla på psykproblem.
Det är inte lätt och ha värk hela tiden. Hoppas att du får ordentlig hjälp.

#17 jo jag tror att det stämmer. De kanske tror att man inbillar sig.
Tack så mycket