Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1116 ggr
MonicaLagerquist
0

God Morgon 4/1

Idag är en tung dag.Min mans barndomsvän begravs.Vi har valt att inte fara på begravningen då hans familj ville ha en lugn och stilla begravning inom familjen.Men självklart tänker vi på Stig och hans famil idag.Ikväll tänker jag tända ett ljus för honom.

I övrigt vet jag inte riktigt vad som ska hända men det finns ju alltid saker att göra här hemma.

Ha en bra dag och var rädda om varandra.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

Idag blir det som de flesta dagar - lugnt. I går åkte jag el-rullen till affären. Fastnade bara en gång i snömodden.

Sköt om er

MonicaLagerquist
0

Nu har jag avslutat julen för den här gången.

Tack för allt och välkommen åter.

noir
0

Idag är jag ine så glad…

Nått har hänt min nya Led pc skräm…. det kan vara en död pixel, men känns lite som ett hål om man drar fingret försiktigt över det vita lysande pricken….
den sitter mitt i så den stör verkligen när man spelar spel, kikar på film o.s.v

Maila elgiganten om hur jag ska göra och dom hänvisa mig till philips men sa att jag fick komma ner och prata om saken.
Fick en kännsla av att dom inte kommer hjälpa mig ett dugg…
Är så ledsen då jag köpte skärmen den 25/12 och jag hade sparat ihop födelsedagspengar m.m och lagt undan just för att kunna köpa mig en skärm och sen när mellandagsrean kommer och man köper en skärm och blir jätte glad så händer det här… Gråter

Dragonrebell
0

God dag. En lugn dag idag.

#3 Pixeldöd är aldrig skoj. Jag fick 3 döda pixlar på min nya skärm nästan på en gång. En LCD, och de syns bara när resten av skrämen är mörk. Gick helt sonika in på tillverkarens hemsida efter kontakt med säljaren( ett företag på Tradera). På tillverkarens hemsida så står det att 3-4 pixlar är accepterat och ersätts ej, såvida det inte stör alltför mycket. Då blir det en individuell bedömning som görs. Inga råd, men du kan ju alltid kolla upp det på, i ditt fall,  Philips hemsida. Kanske står något om det där?

Eine
0

#3 Gå till dem och be dem ta kontakt med Philips.Det verkar inte klokt att de gärna säljer,men inte hjälper till…?Någon dj--a ordning får det väl vara!Du måste fått kvitto och garanti .

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
0

hänvisas till ett telefon nummer och jag är upprörd så jag kan inte ringa någonstans för tillfället…

Men min sambo tror mer på skada en pixel, strycker man fingret lätt så känner man pricken, som ett hål…
vart den kommer ifrån det vet inte jag då jag behandlat skärmen som det heligaste i världen…. :(

hatar inre stress får mig helt ur balans och jag blir handlingsförlamad

Leffe
0

Om du köpt den på Elgiganten så har du garanti via Elgiganten och det är de som får fixa med Philips. När jag köpte min nya skärm så bytte de den direkt utan bråk när jag kom tillbaka med den

Avots
0

I dag kändes nästan som vårSkrattande, trots grått kallt väder, fåglarna sjöng något alldeles väldigt då jag var ute med hunden alldeles nyss

noir
0

#7 vad hade du för fel? :)

Leffe
0

Det fanns inget ljud i skärmens högtalare. De lyssnade inte ens utan jag fick en ny direkt

noir
0

Åh hoppas det går lika bra för mig…. Min sambo får sköta snacket jag blir bara osäker och har så lätt att falla i tårar när jag blir förbannad o.s.v

I värsta fall får jag väll leva med den lilla pricken :(

Mona22
0

Besiktade Oldsen idag och den gick igenom med blankt papper.

Gubben som besiktade hade inte sett en sådan rostfri bil på jättelänge sade han Skrattande Bilen hade lite hög CO-halt men vi fick hjälp att ställa in förgasaren. .Han hade en egen jänkebil och visste precis vart felet var. Tog max enminut. Kul med såna som inte bara "slänger" ut en med en 2a

Så nu kan man ut och åka i 2 år till innan nästa besiktningSkrattande

min mamma åkte med i bilen och det var första gången jag sett henne vara riktigt glad sedan hon blev änka. Kul=)

Leffe
0
SaraMaaria
0

#11 Gå bara in till elgigantenbutiken och lämna tillbaka skärmen, enligt konsumentköplagen är det dom som är skyldiga att lösa ditt problem för det är dom du ingått ett avtal med när du köpt skärmen, inte tillverkaren, och de är därför dom som är skyldiga att ersätta varan om den är trasig. Du ska INTE behöva ringa nåt nummer och hålla på och mecka själv utan det är elgigantens jobb! Dom försöker bara komma undan sitt ansvar, när de hur lätt som helst kan ge dig en ny skärm och reklamera den andra till tillverkaren. Stå på dig! (fast jag vet hur det är att bli så frustrerad över situationen att man börjar gråta) och hänvisa till konsumentköplagen om de fortfarande bråkar, för rätten är på din sida och inte elgigantens!

nakenkatt
0

Ja då skulle jag kanske kunna ta en biltur,jag skulle verkligen behöva bli glad,och så någon bra 60 talsmusik ur högtalarna,det vore grejer det.

Mona22
0

#13 tackar

#15 bara komma hit. Lovar att man blir jätteglad av mullret och självklart spelas det musik i bilen medSkrattande

Eine
0

#16 det kanske är en bil man tar till kattutställning?Många kommer att behöva haklapp..Förvånad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
0

#17 Hahaha. det är nog santFlört och det finns Massor med plats i den så det får plats många kattburarSkrattande

noir
0

#14 Jo jag vet ju att jag har rätt, det som gör en så förbannad… jag skiter i elgiganten "vå får prata om saken" så min sambo ringde philips (som skärmen är ifrån) när han väntar på att få höra hur man löser problemet eller att han ska åka till el-giganten eller likande så säger killen "vad har du för adress så vi kan skicka en ny?"
Så i veckan skickas en ny skärm till mig och all frakt står philips för, det följer med allt vi behöver för att skicka tillbaka den gammla till dom. Är så glad! Hatar el-giganten och älskar philips!
Äntligen ett förtag som älskar sina kunder mer än pengar….

Salmissra
0

Fybubblan vad bägaren rann över nu ikväll..

Igår fick jag reda på att en av mina föredetta brukare somnat in, min syster ska gå ifrån sin man och nu ringde en vän och berättade att en utav favoriterna på ridklubben har blivit avlivad pga akut tarmvred.

Så otroligt ledsam kväll.

MonicaLagerquist
0

#20 Vissa dagar vill man helt enkelt bara hoppa över.

Mona22
0

#20 en olycka kommer sällan ensam…tyvärr.Rynkar på näsan

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi La Permtillverkning på Blå Kattens Bordell.SkämsSkrattande

Leffe
0

Det var ett kul sätt att uttrycka sigSkrattande Lycka till