Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1212 ggr
Leffe
0

God morgon 21 dec

Nu på förmiddagen kommer "min" Zoo-affär, Kista Zoo, med kattsand och kattmat. Kör ut det utan att ta extrabetalt. Så är det skidtävlingar i teven. Sedan ska jag till julruschen i centrum.

Sköt om er

AlexH
0

Du hann precis före mig.. skulle precis göra en morgontråd! Skrattande

Hej alla morgon pigga :) eller tvingade till morgonpigghet! Nu är man uppe vid 05.30 varje morgon för att hinna få upp barnen till dagis.. vi har fortfarande dagiset i Huddinge vilket gör det väldigt omständigt nu när vi har flyttat till Haninge.. Men i Januari så får vi dagis lite närmare phu!

Bara yttepytte dagar kvar till Jul och man har inte hunnit med nått mer än att klä granen.. inga julklappar inhandlade än så det blir väl som vanligt.. shoppa på julafton!

Ha en fortsatt bra dag!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

noir
0

Idag är det riktigt kallt, minus 15 grader här.
Men antar att jag får ta mig upp nu och städa rent i köket. Ska utmana ödet och baka pepparkakor med min sambos syster barn :D

får se hur det går… :)

MonicaLagerquist
0

God morgon

Idag ska jag försöka möblera om i vardagsrummet så att vi kan få in ett extrabord att sitta vid på julafton.Vi blir troligen 10 personer som ska äta så det krävs lite planering.

Har några julklappar kvar att fixa också.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

God morgon!Ska baka saffransbröd och lite matbröd idag.Blev så nöjd med gårdagens vetebröd så jag blev riktigt inspireradTungan ute.Ska hinna med pepparkakor också.Ska använda ett gammalt recept som lär härstamma från 1600-taletObestämd.Så blir det att göra lite marängpinnar,koka revbenspjäll som sedan ska glaseras i ungnen,recept från Leila.Bara att fixa skinkan,att steka köttbullar och göra gotländsk saffranspannkaka kvar.Och så senapssill med krasse.Vet inte om jag glömt något,men det ger sig.Undrar just om allt blir uppätet?Det är tur att det finns frys.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wiveka]
0

God förmiddag!

Har varit ute och skottat i en och en halvtimme för att få ut bil nr 2Obestämd Dottern ska iväg och övningsköraGlad

Kattungarna växer och frodas och det är nu lugnt på nätterna.

Ulricah
0

Godmorgon, idag är det lugnt och tyst här.

Vår lilla Pixie verkar vara en sån katt som löper varannan vecka och hon hörs (och uppvaktar min man så han blir galen) Obestämd Typiskt att hon ska börja mitt i julrushen. Som tur är bara tre dagar i stöten men det blir veterinärbesök så fort helgerna är över.

#4 Vad du grejar, det låter jättegott.

Jag bakade igår och fick hjälp att diska mjölbingen efteråt, blåsmoke-katter ska ju vara ljusa botten, men min är tvärtom Glad

Mona22
0

Stackars våran lilla Traxxas. hon fick ett ofrivilligt bad Skrattande

Lade ner en matta i blöt i badkaret och skulle vända mig om och torka händerna och hon var snabbt som bara den upp på kanten och där var det lite halt. *Plupp* sade det bara och hon funderade på vad som hänt.Bara skölja av och torka. Tror hon var för överraskad för att ens reagera Skrattande

Nu är badrumsdörren stängd och en toa står utanför Tungan ute

Hahaha, buskatter.

Eine
0

#6 Förstår precis! Rexar är hjälpsamma som 17Skrattande. I köket huserar min GRXhona Nynke och hennes äkta man Jondalar.När jag gräddat brödet var jag aningen orolig att höggravida Nynke skulle gojsa ner sig på de varma bullarna.Men det gjorde hon inte,för hon var mer intresserad av köttfärsen i kylskåpet.Att jag tidigare råkat stänga in henne där i 5 sekunder har hon glömtTyst.

#7 Typiskt anledning till att ha rex*Bara skölja av och torka* haha.Det är ingen komplicerad pälsvård.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tvätta min zaffie för första gången för ett par dagar sen, blev otroligt förvånand över hur fort hon torka! :D

Bondlurkarna hemma hos mamma och pappa tar det nästan en hel dag för att bli torra så på vintern och när det är kallt kan man inte bada dom ifa dom smiter ut! :p

sommar bad uppskattas dock av ena bondlurken, dock bara med vatten
_
bild på nybadad zaffie :D_

Mona22
0

#8 jo precis.enkelt som bara den. de torkar ju på några minuter.lite skillnad mot skogisen Tungan ute

#9 hihi, va söt!

noir
0

#10 Skit sur och söt ;D

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart kommer min mamma och mina systrar hit och bakar pepparkakor! Julia är på strålande humör! Min dag började dock med att det kom ett moln ivägen för månförmörkelsen. *suck*

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

nakenkatt
0

är du och din syster lika?jag tycker lilla julia är lite lik twiggi,har bara träffat henne en gång på utställningen i eskilstuna.Men det finns likheter.

Xenomorphs
0

Klä granen låter fint….vi har ännu inte hunnit införskaffa en dylik tingest Skrattande . Ha det bra i julrushen alla - själv startade jag med ett tandläkarbesök. Ett styck rengöring.

-- Eternity is a very long time --

Trollhassel
0

#13 ja, vi är lika. enäggstvillingar. Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

nakenkatt
0

ja då förstår jag.Julia är en jättesöt liten tjej.