Vilken sorts p-piller använder ni?
Å hur tycker ni d funkar??
Hoppas på svar!!
Tyvärr ett nödvändigt ont.Mina töser får Pronom om jag inte missminner mig.
Stolt ägare till tre La permer
Jag gav Perlutex men d funka inte alls……
kanske man ska pröva Pronom då…..
Berätta gärna hur ni ger d? 1 ggn/vecka el mer? Börjar ni ge vid tydligt påbörjan av löpning el ger ni hela tiden?
Cissi får var femte dag den ljusa årstiden och den mörka årstiden en gång i veckcan.Hon är extremt snabb med att komma igång att löpa om man slutar med piller.Hon började löpa rejält tre dagar efter hon inte fått piller och är nu parad och förhoppningsvis dräktig.Colina får ett piller i veckan och henne ska jag testa att ha utan piller nu när vi inte har fertilhane och det är mörkt.Q behöver ett piller i veckan och det tar ca tre veckor innan hon börjar löpa om man slutar med piller.
Stolt ägare till tre La permer

Har också promon. Våran Tyra löper trots ett piller i veckan
Pixel vill vi ska löpa men hon gör inte det även om hon är utan piller
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Kisi går på Promon-injektioner vad 3:e månad för hon är hormonstinn som gatan, de övriga behöver inga, för de löper så sällan och det är lite lagom med ungar när de löper så de får ha det så kul med hanen när de känner för det
har aldrig använt annat än Promon.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Här ger jag Perlutex. Innan Tapinis första kull fick hon tablett var 5:e dag men nu räcker det varje vecka.
Hon som hade min katt innan sa att när kissen väl börjar löpa så ska jag ge henne ett p-piller och sen ett dagen efter och sen är det bra. Som jag fattade det så löpte hon inte ofta alls….
Jag vet inte så mycket om p-piller och katt då jag har steliriserat mina bondkatter som bor med mamma.
Men är det okej att göra så? Dvs två dagar i rad men mycket sällan?
Har tänkt göra så om jag får klar tecken, ska även höra med vet. tänkte jag.
Har tänkt ta kull på henne om hon klara alla undersökningar och det finns en passade hane.
#7 Om Perlutex hittar jag denna information : "Katt: Långvarigt uppsjkutande av brunst: en tablett per vecka."
Promon: "Kortvarigt uooskutande av löpning:½ tablett per dag. Långvarigt uppskjutande av löpning 1 tablett per vecka."
www.kickemcattery.se
Perlutex - en gång per vecka.
Någon enstaka gång löper de ändå, men det är ovanligt.
-- Eternity is a very long time --
#8 Får inte tag på pojkvännen så jag kan få namnet på p-pillret.
Hon har ännu inte löpt sen vi fick henne så det är ju iaf inget problem än.
#0 Vad menar du med att p-pillrerna inte funkar?
Löper katten ändå eller att hon blev med kattungar iaf?
Gafsan har fått Perlutex enligt doseringen på paketet. Hon har inte visat några tendenser till löp eller så under den tiden hon äter sina piller, när jag släpper henne på piller börjar hon löpa efter ca 3 veckor.
www.kickemcattery.se
Tack snälla för alla svar! Ja nu e d lugnt å skönt härhemma igen..
Kör med promon nu men vet. berättade att Pronom å Perlutex innehåller samesame..

Våra brudar får också Perlutex och vi har aldrig haft problem med någon som löper igenom eller inte kommer igång. De får 1piller i veckan och det är lite olika på hur snabbt de kommer igång med löp beroende på katt och årstid. Allt från 1 vecka till ca 3 veckor.
Här används,om än med stor motvilja från min sida,Promon.Tidigare hade jag Gestapuran.Om en katt löper igenom 1 piller/vecka så ge 2 i veckan.Allt är bättre än att avbryta löp,då livmoderväggen förtjockas med tiden vid det förfarandet.Det lärde jag mig av min veterinärguru Bodil Ström Holst.Hon har forskat mycket på fertilitet och reproduktionsproblem etc på katt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora