Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 922 ggr
MonicaLagerquist
2010-10-01 11:42
0

God Morgon 1/10

Tänk att det redan är både fredag och Oktober.

Odag ska vi in en sväng till Uppsala.Hämta katt och handla mat.

Solen skiner för fullt.Härligt höstväder.

Stolt ägare till tre La permer

nakenkatt
2010-10-01 11:56
0

God morgon,ja visst är det höst här också.Ska jobba två dagar nu och sedan tagit semester för att åka till Norrköping.Sedan blir det ingen mer utställning förrän KM i November.man blir så begränsad med hobby och fritid när man jobbar varannan helg.Lycka till alla som ska på andra utställningar.

Avots
2010-10-01 11:59
0

god morgon!

Nu är det packning som gäller skall i väg en vecka till Tunisien, det verkar vara varmt där runt 30 grader, men med havet utanför dörren blir det nog braSkrattande

Här hemma så är det förberedelser så att kattvakterna får det bra, det gäller ju att ha koll på allt. Katterna verkar dock ta det lungt.

Ha en bra dag!

MyTwiggs
2010-10-01 12:08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lunginflammation börjar ge med sig och lunginflammation eller ej, idag ska alla kattungarna till veterinären för vacc, chip och besiktning.

Försökte ta lite nya kort på Attipie idag men det var inte så lätt när hon inte ville posera Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Trollhassel
2010-10-01 13:05
0

Jag dras fortfarande med min bihåleinflammation. Den vill inte ge sig! På måndag blir det vårdcentralen om jag inte är bra igen.

Jag har fått Julia att acceptera välling, vilket är en ljusglimt för mig som vill lägga amningen på hyllan. Nu gäller det bara att få henne att äta annan mat än bröd, avocado, mosad banan och majskrokar. Man kan ju inte leva på kolhydrater.

Lite mulet här fortfarande. Det har varit frost i natt och vi ska släpa in de förfrysta stackars änglatrumpeterna. Krakarna!

Ha en skön fredag!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Salmissra
2010-10-01 13:35
0

Atti fnatti! <3 Ska bli så kul att träffa henne imorgon! Hon är i särklass en stjärna!!

Och hoppas min fjärt sköter sig idag hos veterinären ;)

SYNS IMORGON! WIHOOOOOOOOOO! Kyss

Ahradia
2010-10-01 13:37
0

Solig och kall dag idag. Jättevacker dag.

Dagen består av att kattungestäda och säkra hela huset. Det är minsann mer som ligger och skräpar än vad man tror. Tror sambon blir tokig på mig snart haha.

Imorgon kör vi dom ca 30 milen norrut och hämtar vår fina, fina van-pojk! Kyss Sen 30 mil hem igen… träsmak here we come!

Ha det fint alla!

Witches don't get mad, they get even.

Salmissra
2010-10-01 13:49
0

När åker ni? Vi kanske kommer samtidigt? :D Vi har dock bara 20 mil!

Jag har ju redan min cornishfia men jag har hängt upp alla persienn snören noggrant och damsugit noggrant.. Hittade flera potensiella kattungefarliga saker under soffor och annat! Sen har jag lagt iordning alla sladdar och allt.. ååh.. roliiiigt!

(Jag fick kattungestäda och säkra hela dagen igår, jobbar dygn tills ikväll.. bläää)

Ahradia
2010-10-01 14:14
0

Fick ett samtal från Twiggie precis(förlåt Twiggie att jag låter avig i luren, telefon är inte min starka sida ;) )och vi kan komma när vi vill under dagen. Så jag skall överlägga med sambon när han slutar jobba. När planerar ni att dyka upp?

Jag såg nu att vi har 45 mil upp enligt Eniro. Tur att sambon gillar att köra bil.

Jag försöker ta allt som potensiellt kan vara en kvävningsrisk och säkra ställen lillen kan försvinna/fastna på. Vi bygger en nisch i en av väggarna som leder rakt in i husgrunden. Det tycker jag är en grovt onödig kattplats tillexempel. Sen säkrar jag allt eftersom om katten uppmärksammar det. Min murgrönegardin i köket lever nog rätt farligt.

Salmissra
2010-10-01 14:43
0

Vi åker hemifrån vid 8 -halv 9 imorgon så vi är uppe ungefär vid 13 tiden skulle jag tro. :)

Ahradia
2010-10-01 14:50
0

Då ska vi nog kunna sikta på den tiden med. Förutsatt att det är ok för Twiggie att ta emot alla på samma gång :)
Man vill ju träffa kullsyskonen också.

noir
2010-10-01 20:18
0

Hello!

Idag har jag hämtat hem min cornish rex, ska ha kattfröken på prov nu i början så vi ser att vi funkar med varandra. ska bli spännande.
Fast resan var inte rolig! skulle hämta henne i sthlm och trafiken var HEMSK!
Men nu är vi äntligen hemma och Saffi undersöker sin nya lya och "morrar" åt alla nya ljud hon inte känner igen.
Men hon är iaf väldigt social och har reda varit fram och gosat och pussat lite.

MonicaLagerquist
2010-10-01 20:54
0

#11.Ja fredagstrafiken i Stockholm är inte att leka med.Vad heter hon lillkatten som du har hämtat?

noir
2010-10-01 22:11
0

Saffi heter hon, egnetligen hette hon Safir men hon kallas Saffi och det tyckte vi dessutom mer om än Safir så nu är hon en Saffi :)

Leffe
2010-10-01 22:49
0

#11 och 12  Det är väl ingen hemsk trafik i Stockholm. Enklare trafik finns inte.

Själv har jag fått hem min takfläkt idag. Ska få hjälp att sätta upp den nästa vecka

Sköt om er

RacerDonnans
2010-10-01 23:00
0

Hemma efter en intensiv vecka som jag tillbringat här, Östersund, Bräcke, Umeå och Stockholm. Skall bli skönt med en halvlugn helg med familjen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

noir
2010-10-01 23:02
0

14 dett var allt annat än enkelt idag ;D
sluta bra iaf, en kattfröken som sover vid min sida

Leffe
2010-10-01 23:03
0
Mona22
2010-10-01 23:22
0

Kom nyss hem från kryssningen. Vi hade riktigt roligt, spiknyktra dessutom. Packa det sista för imorgon. Undrar om man orkar köra så långt…

Ska bära ut allt så det bara är att ta kissarna och åka imorgon.

Ha det bra allihopa.

MonicaLagerquist
2010-10-02 00:32
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi varit på IKEA.Urban köpte en stol till sig(tror han ,vissa anser nog att det är deras stol)