Äntligen Fredag 17/9
God morgon
Då var det fredag igen Tänk att veckorna går så fort.
Det ska fredags städas och sen ska det fixas inför kvällen.Vi äter alltid något extra gott på fredagar och ikväll är det meningen att det ska bli tapas.Det ska bli spännande att se vad och hur det ska gå om det är någon som har något tips på en liten smårätt så hojta till.
Stolt ägare till tre La permer

God morgon!
Som sagt äntligen fredag…. en ledig sådan det blir nog inte mycket gjort utan bara en lugn slöfredag hoppas jag.
Ha en trevlig fredag!

God morgon!
Känns lite bättre idag. Det hjälper ju att prata om saker man är rädd för men hua mig vad arg jag blir när folk säger.. "du ska inte oroa dig…"
Spelar ingen roll, det gör man, och det är inte upplyftande ;)
Idag ska jag på utvecklingsdag med jobbet… Ska vara där om 23 minuter så bäst att släpa sitt arsle ur soffan och gå…
Ha en härlig fredag! Jag ska jobba helgen så detta är min minst favoritfredag på hela månaden.

har vaknat upp med en arg hals och känner mig febrig, det blir att ligga i sängen och arbeta med min hemtenta om Palliativ vård.
Här busar katterna omkring, lilla Gollan som kom på foder för en vecka sedan har kommit en bit in i kattflocken så pass att de kan äta tillsammans och befinna sig bredvid varandra och t o m småjaga/busa med varandra. Imorse kom hon och kröp ner under täcket mitt när Lova och Wiggo låg på den andra sidan om mig under täcket.
Vi är så glada och hoppas att hon snart blir inbjuden att få gosa i katthögen 
Ikväll hade vi tänkt att gå ut och äta ngt gott och dricka fin-vin men det kommer jag nog inte att orka tyvärr 
Ha nu en Trevlig helg.

ser inte fram emot helgen för det är jobbhelg. inte för jobbet är tråkigt utan för att jag är så slut. Får ju inte sova pga en viss sak härhemma.
Vad lättretlig man blir när man är trött. Det har både jag och gubben märkt på varandra.
Får passa på och vila nu ett tag medan det är lugnt.
ha en bra dag och helg.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
God morgon
#0 Baconrullade dadlar steks tills de är gyllenbruna runt om.(Inte så spanskt men jättegott)
Oliver.
Lufttorkad skinka
Starka korvar
Potatisomelett
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Bacon och dadlar är inköpta.
Lufttorkad skinka också
Oliver finns alltid hemma av diverse olika sorter.
Korv har jag också köpt.
Något bröd av något slag tänkte jag också ha.
Sen gjorde jag små kryddade köttbullar igår,smaksatta med spiskummin och chili.
#5 Jättegott!Spanskt lantbröd passar nog bra,med lite frasig skorpa och tuggmotstånd.Bakar du själv så blanda rågsikt och vetemjöl,ha vatten som vätska och en god olja som fett.Gärna olivolja
.

Vatten, rågmjöl blandat med vetemjöl sen kommer jag att pensla med olivolja och hälla grovsalt ovanpå.

#7 Men Monica, nu börjar jag ju nästa dregla.. och jag som inte ens äter bröd

Vi äter vid sex tiden du är välkommen.
Håller på att packa ihop kläder,mat och katter för den sista camparhelgen i år,det känns lite vemodigt faktiskt,sedan är det dax att packa in husvagnen i en loge.men hoppas på en skön helg i Hjo.

Ha det så skönt.Här är det ett par veckor kvar innan båten ska upp.
#8 Jästen kan du slänga in efteråt,så kommer den iaf med..

#10 Hade det varit några mil kortare resa så hade jag nog kommit
, men tack för inbjudan.
Här har man börjat få en rinnande näsa, men måste arbeta i natt i alla fall. Ha nu en bra fredagkväll allihopa.
Godkväll!
haft en trevlig fredag med föreläsningar på univeristet om tonåringar och identitetsutveckling, kom hem till två fredagsglada kissar som sprang runt som om de var besatta eller jagade av spöken. Samtidigt är jag glad över att ha katter och inte tonåringar - iallafall just idag!
Hoppas ni får en trevlig fredag!
Låter gott hörreni!

Hemkommen från Lycksele.
Har varit på konferens två dagar. Jätteintressant men intensivt.
Skönt att vara hemma, i helgen skall jag plugga och träffa vänner.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.