Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattungar-till-salu
Läst 1020 ggr
[Silkwaves]
0

Nya Silkwavisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I går föddes vår elfte kull. Fyra små välpälsade och pratglada små liv. Två tjejer och två killar. Allt ser jättebra ut och de tuttar och äter som aldrig det. Mamma Lua (S*Silkwave's Pretty Lady) är en underbart duktig liten mamma. De bor hos världens bästa fodervärd/ar som också äger Luas kullbror Teo. 

Kullens tema blir vetenskapsmän/kvinnor. - Köpte med glädje fodervärdarnas förslag och gogglar glatt deras namnförslag SkämsSkrattande

Som det ser ut just nu söker två av kattungarna (en kille och en tjej) egna hem att flytta till om cirka 13-14 veckor.

Dessa två säljs som sällskapskatter och gärna till utställningsintresserade om de utvecklas som jag hoppas. Men ett bra och permanent hem är mycket viktigare för mig än ett eventuellt utställningsintresse

Först ut är kullens rödvite hane

[Silkwaves]
0

och här kommer en bild på den andre killen

[Silkwaves]
0

och ett till på svartingen

[Silkwaves]
0

och på den första rödvita tjejen

[Silkwaves]
0

och den andra

MonicaLagerquist
0

Grattis till smågrynen.

Stolt ägare till tre La permer

AnnaKarin
0

Grattis säger jag snabbt och backar ur tråden……..

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Heaven1
0

Stort grattis.. Härliga småkrullarSkrattande

Eine
0

Varmaste gratulationer till de små!Kyss

Vetenskapsmän-och kvinnor är roligt.Jag har haft en von Bahr och en Farenheit bland andraGlad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wideudde]
0

Grattis!

[Silkwaves]
0

Tack vad ni är snälla. Synd att Marie Curie är lite väl använt i cornishkretsar numer Flört. Underbart namn och ligger bra i munnen och finurligt på alla sätt och vis… men jag var för sen…

Eine
0

det finns fler än en kvinna som gjort vetenskapliga framstegFlört

[Wiveka]
0

Grattis till de fina kattungarna, även om svartingen ligger mig extra varmt om hjärtatKyss

Rexjen
0

Åh vilka söta korvar!Kyss

lockar
0

Grattis

Avots
0

Grattis!

Kul med röda tjejer tycker jag!

Pus-
0

Gratulerer med søtingene Kyss Tipper de kommer til å bli superfine!

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

MyTwiggs
0

Ååååååååååååååååååååh vilka underbaringar!!!! GRATTIS!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

Tack vad ni är rara. Ja Eine det finns kvinnliga vetenskapsmän men inte så många kände tyvärr. Ada Lovelace är taget Flört jobbar på det andra… troligen Lise Meitner - en förbisedd kvinna i nobelprissammanhang.

Wiveka… jag är kär i den svarte… förtidigt att säga något, men…

Rödvita honor är ju faktiskt lite kul - jag har inte fått mycket rödvitt alls tidigare.

nakenkatt
0

Många grattis till den fina kullen önskar Hub Cats i kumla.

Eine
0

#18 Nobelpristagare finns iaf många . Fast t ex litteratur är ju tyvärr inte vetenskap -Annars finns ju både Toni Morrisson och Doris Lessing där,två av mina favoriter ..

Ulricah
0

Åh så söta! Röd-vitt är min favvorfärg Glad

Grattis!

Xenomorphs
0

Det finns många duktiga kvinnliga astronomer
Caroline Herschel
Sofia Brahe
Jocelyn Bell
Henrietta Leavitt

Lycka till men namngivningen på guldklimparna!

-- Eternity is a very long time --

citrina
0

Grattis till småkryllen!

[Silkwaves]
0

Tack Glad och tack för alla fina namnförslag. Nu är det nästan så jag önskade att jag hade en hord med tjejer att namnge. Men jag sparar på mig för framtiden.

Eine: en litteraturkull vore inte fel - och Toni Morrison är ju ett jättebra namn ( och bra författare! ) Doris Lessing med.

Nej det fick bli Ada Lovelace och Lise Meitner för småtjejerna och Rolf Sievert och John von Neumann för grabbarna… Undrans om bebbarnas intelligens kommer att matcha namnen?… Jag är skeptisk Skrattande Så det blir rejäla namn: Ada, Lise, Rolf och John. Sen kommer säkert bebbarna att få alldeles egna smeknamn i de nya hemmen… Har hört något om Bob Tyst

Mona22
0

Vilka sötnosar, men den svarta var en liten klick sötareKyss

Salmissra
0

Svart….. FörvånadTystRynkar på näsanSkrattande

Olagligt! Olagligt!

KatternasMatte
0

Grattis till kullen Kyss

AlexH
0

Kan hålla med innan skrivare.. den svarta *mums*!!härligt med solida missar fler solida missar till folket!SkrattandeSkrattandeTungan ute

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Anki-Egerbrandt
0

Grattis! Superfina!!! Skrattande

A-M.H
0

KyssOskyldigCoolFörvånadTungan ute..grattis Ankie till nya Silkwavare….men du den svarta killen….vad svart han är….gosch….jag bara måste få komma o kattungegosa…jag tar med kakor o vad du kan tänkas vilja mumsa på..jg bara måste få komma o gosa en "svarting"…och jag har en väska med mig..Flört

AnnaS
0

GRATTIS!! Rödvita tjejer!!! Kyss

miano
0

Grattis till fyra fina krullisar.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

[Silkwaves]
0

TAck alla och

#30 Det vet du att du är välkommen när som. Med eller utan stor kattnappningsväska… Nåja vi väntar väl till bäsarna börjat bli lite större och mobila - så det blr något att röja med Glad

Fraggelfia
0

Grattis till kullen!

LinusCRX
0

Grattis till en jättefin kull! Blev också väldigt förtjust i lakritsbiten Kyss.

#30 Vi kanske kan samordna ett besök i framtiden…. om jag hinner i allt jobb- och lgh-försäljningsstök…

AnneAlva
0

Grattis, de är vansinnigt söta! Nu tjuter det i kattungetarmen vill jag lova. Tungan ute

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Kmedist
0

GRATTIS ANKI!!

Torbern Bergman
Rosalind Franklin
Francis Crick
James D. Watson
Alfred Nobel
Carl von Linné
Dorothy Hodgkin

Det finns så många fina namnen.. Också svenka vetenskapsmän.. Bara titta på Wikipedia :)