God morgon! 23 Augusti!

#0 hösten kan få dröja, jag vill ha mer sommar.
hemma från jobbet idag för jag stog upp hela dagen igår och hade kul. Min rygg tackar mig med att ej vilja sammarbeta. Hade varit bra om den fanns som reservdel
Småknopparna härhemma växer på. Alla ser ut att klara sig
. de blir 2veckor på onsdag så då lägger jag ut bilder på dem.
En morgonbild på pixel eller kanske yoda 
Ha en bra dag.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Idag blir man stressad. Två födelsedagar som ska firas
Skolstart här idag. Min dotter var lite nervös då hon börjar i en annan skola.. Tyvärr i Tidaholm så flyttar redan sexorna till högstadiet. Måste kännas pirrigt i hennes mage, men som tur är så fick hon med sig sina två bästa vänner till nya klassen..
Här är det första dagen för barnen på förskolan igen efter semestern.. Manfred sprang med glädje dit och började leka med alla kompisar…
Axel… han började redan i fredags och sa att han var för sjuk för att gå till förskolan… lilla gubben.. :(.. Han är en mammapojk… vill INTE gå på förskola, bara var hemma med mig.. vilket tyvärr inte fungerar då jag måste jobba… han satt fast som en bläckfisk på mig när jag skulle lämna honom… det skär i hjärtat…

#4 Fy, jobbigt! Fasar redan för när Julia ska till dagis. Hon är också sjukt mammig. Kanske ändrar sig på några månader.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#5 jo det är verkligen jobbit.. men det kanändra sig :) Manfred är också en mammapojk :) men han är mycket mer social och utåtriktad än Axel.. så han har aldrig haft problem med nya kontakter och nya möten, han finner det spänande…
Axel är lite mer försiktig och blyg.. och verkar inte ha samma behov att behöva ha nya omkring sig eftersom det rubbar rutiner.. så därför har han det lite jobbigare… Men jag hoppas det kommer lätta under hösten….
Speciellt som vi sålt vår lägenhet nu och är på jakt efter hus! och troligtvis kommer få flytta till annan kommun.. och då måste vi ju ha ny förskola…. och då kan det bli tufft igen…

Skolstart med förväntansfulla barn och elever.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#7 Ja, hoppas de kommer in i rutiner de trivs i med skolan. Det är väl det som är det viktigaste kan jag tro. Jag ska börja på öppna förskolan med Julia nu. Hoppas att det ska ha en positiv inverkan på hennes sociala sfär. Hon måste ju lära sig att det inte bara är mamma, pappa och moster Twiggie som är goa människor.
Just nu tar det ju ca 3 sekunder för henne att börja gallskrika när någon annan håller i henne.
Btw fina namn dina pojkar har!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler