Resultat Klöset
Jag har bara ett pissdåligt resultat att redovisa.
Goldens JfJF fick MB idag.
Han är för liten för tunn omusklad och ful.
Stolt ägare till tre La permer
Ingen är ful och det går ju fler tåg. Katten får i alla fall träning
Lillgrisen ÄR inte ful Monica! Jag brukar akta mig för att säga att resultat inte är OK men i ditt fall känns det så. Jätteledsen för din skull.
Mina resultat är inte heller att skryta med Einar fick sitt CAC o Maony Ex1 men båda är alldeles för små och tunna enligt domaren. Detta gällde de allra flesta crxar som visades för den domaren domaren har alltid rätt men jag vet vad jag tycker…
Vem var domare?

Eiwor.
Du behöver inte säga mer
Nej Lillgrisen är en gospropp som är vacker och helt efter crxstandard. Kram till er!
Spike kan numera titulera sig PR S*Pontemonte's Tristan ;o)
I övrigt är jag besviken att det finns domare som har så total noll koll på en ras. Att domare alltid har rätt ställer mig tyvärr idag inte bakom. Men en sak är säker att jag åker aldrig mer på en utställning där hon dömer. Det är inte värt tiden, mödan och pengarna man lägger ner.
#6 Den domaren slutade jag med redan 1994 när jag ställt ut mina rexar. Har inte åkt på de utställningarna hon varit med sedan dess
Den domaren tycker alltid att mina katter "har för bra kök" så jag vet inte vad jag ska säga… mer än att hon gillar stora katter…
Monica: Lillgrisen är en fin och stilig kille.. Iallafall tog han mitt hjärta när jag träffade honom i Uppsala,,
Lillgrisen kan inte hjälpa att domaren blev akut förblindad…Han är värd ett mycket bättre resultat!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Monica, allvarligt talat, detta är en parodi bland flera andra…
Jag fattar helt enkelt inte varför klubbarna envisar sig att bjuda in vissa domare… liksom katterna kan inte domarna leva pa gamla meriter… eller annat … irriterande helt enkelt…
jag vägrar helt enkelt att sätta mina katter pa vissa domares bord… de är lika bra kvar i buren;;;
och njut av din MB för du vill ända inte ha CRX som ser ut som hon vill ha dem, tydligen 

#10 Domaren blev inte akut förblindad. Hon gillar inte CRX. Glömmer inte -94 när min Mirre var junior och Mirre blev bortdömd. Assistenten talade om att min katt var den snyggaste av de bedömda katterna hos denna domare, men den kunde inte vinna för de enda katter som fick vara maskade var Siameser. Mirre var maskad. Med andra domare blev han BIS många gånger. Så hon blev bojkottat av mig sedan 1994.

Tråkigt!
Jag har också vart med om knäppdommare som jag aldrig mer ställer för. Förstår inte, vi betalar mycket pengar för att ställa ut och när man är dommare verkar det som att man kommer undan med att vara otrevlig och högfärdig. (Vissa undantag finns det och de dommarna är underbara!)
Sen går det ju inte att komma ifrån de kat III dommare som är britt/fluff fantaster och man tydligt kan se hur de inte gillar vår typ av ras. Tråkigt. Bättre med en egen kategori för rexarna och nakisarna.
En domare får gärna döma bort min katt bara det sker på rätt sätt. Då kan jag fortfarande ställa ut för den domaren. Framför allt om domaren dessutom är väldigt snäll mot katten
Ja det var vad jag menade med att "domaren alltid har rätt" - det betyder inte att jag håller med eller ens är nöjd med domslutet men det är domaren som dömer och jag kan välja om jag tänker ställa för den domaren igen och i detta fall är valet enkelt . Nej aldrig i livet kommer någon av mina "magra" katter att ställas för henne.
Idag hade mina katter Alexey och helt plötsligt är de inte ett dugg smala och omusklade längre utan Maony en mycket välmusklad refined flicka med underbar rexkropp och Einar en supersnygg rexkille men fortfarande lite valpig med aningen "valpmage" . Bedömningar som stämmer med vad mitt öga ser och vad min kunskap om rasen säger. Resultaten då?
Manony blev Ex1 och NOM och en röst i panel (jämnt fem kattungar den som vann fick två).
Einar fick sitt cert och var uppe inför NOM men belv slagen av en Sphynx på målsnöret. Helt rättvist då Einar inte var i riktig superkondition.
Jag är bara så nöjd med söndagens utställning. Trevlig utställning och trevliga utställare och besökare och bra domare för min del då.
Menar ni att det finns domare som öppet missgynnar vissa raser? Får dem verkligen göra så?
Jag själv har stött på en vetrenär som hade väldigt svårt för cornish…så det är nog inte en ras för alla men jag trodde iaf att kattdomare skulle ha lite större vidder, de träffar ju olika raser hela tiden…

# ja det finns definitivt domare ( och domarelever ocksa tyvärr…) som inte tycker om vissa raser . de är trots alls bara människor
, men för nagra av dem paverkar det tyvärr bedömningen och det är da det inte är ok längre.
Jag måste säga att crx är en fantastisk ras som omvandlas från ful ankunge på lördagen till en vacker svan på söndagen. Små öron lördag --> stora öron söndag, mager på lördag --> toppkondition på söndag… anar ett mönster… Ska nog börja ställa ut bara på söndagar ;o)
Grattis till fina resultat!!!!

# 18 lol
ja men med vissa skulle vi ocksa behöva mandagar och tisdagar och kanske även onsdagar 

Hmm.. Med vissa skulle inte veckans dagar räcka till….. 

Helt rätt 
Hur som Monica, upp med hakan nu och glöm denna ***** bedömning! och pussa din lille fuling fran mig 
PS: I varberg för 2 ar sedan bestämde jag för att Zoé skulle fa stanna i buren pa söndagen… annars vem vet hon skulle ha kanske kunnat förklara för din lille att man överlever visst en MB och göra karriär ända 

LilGrisen kommer troligen inte att staällas som fertil något mer men har drar sig tillbaka med fyra CAC och ett NOM..Anledningen till att han har fyra CAC men ändå inte någon CH titel är ju att han har två WCF CAC och två FIFe CAC.
Jag var ju tveksam om vi skulle åka men eftersom att han var i bra kondis och fullpälsad så chansade jag.Men som sagt jag kommar aldrig att ställa för den domaren igen.(dessutom är hon den ende domaren som gnällt över La Permer på FIFE utställninger,hon kunde inte förstå hur jag kunda ta in en så ful och orastypisk katt som Cissi)
Tack för alla snälla ord om LIllGrisen.Tur att man är luttrad.Tänk om det varit min första och inte min 140 utställning.

#0 Så tråkig. Han er virkelig fin, Lillgrisen. Flaks at du har erfaring, og at ikke en nybegynner ble skremt bort.
#15 Gratulerer! Vel fortjent
Jeg har ikke dårlig erfaring med Eiwor. Hvis jeg ikke husker feil var det hun som likte Max så godt, og han fikk Ex1 og NOM, og siden BIS når han var 6 måneder eller noe. Men da hadde hun kanskje en bra dag…For Alexey liker Max også. Tror jeg har det man kan kalle en allround rex 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
#21 Du är så klok… jag börjar också begripa att det ibland är bättre att inte ställa trots att man betalt…det vore inte kul att få ett MB… och Einar nådde ju som sagt inte ens upp till NOM poäng på lördagen…. och DET vet jag att han gör… även om pälsen är lite rufsig…
Jag hörde att även Brittfolk hade ganska starka åsikter efter söndagens utställning… så det kankse inte bara är cornishfolk som känner att det blir lite galet…

..bry dig inte Monica om denna vad jag skulle kalla "fadäs"..hennes sista bästa datumhar gått ut….Martin var i panel på lördag..då berättade hans assistent vad hon sagt om honom..ååh sä här ska en crx se..etc..fantastisk..sen var Martin i panel ¨på söndag..samma assistent..då såg jag nämnda domare ..gå fram till honom..rycka på axlaran och grimasera..jag lovar dig assitenten tittade på mig och vi skrattade..åt det hela..
Nämnda domare har dock NOMat Martin och röstat på honom i panel vid alla utställningar hon har dömt honom..TIDIGARE….jag vet inte vad det var i helgen..hon ville ha lockiga ponnyer..
..shetlandsponnyer..
Jag kommer att undvika alla utställningar där hon dömer .. ..tänker inte utsätta mig el min katt/er för det som hände alla andra crx-ägare igår..jag hade tack o lov inte henne.
Min Martin…FifeIC/IP & WCF PR S*Jazz-Annas Charleston..blev NOM och BEST IN SHOW båda dagarna..
…det var häftigt….och jag måste bara nämna Irene ..assistenten som bar honom..vilken kanonassistent..superb
..
Nu ser vi fram åt Monica..snart stundar trevliga reosr ..Norge o Tierp..och jag är jättespänd på att få se lill Tom..och jag måste bara säga de tigen..inget fel på "lillgrisen" din..och vilket temperament…vilken kille..
#15 Grattis igen,och den lilla skruttungen Flax-Flax
i klass 12 är hänförande! Tänk mer päls på henne så blir hon en ljuvlig och ständig katt i panel!Utställningens längsta pisksvans hade nog hon nog också!
En underbar liten tjej!Lyckliga du!
#25 Grattis till BISkastrat igen,så roligt för dig!
Jag vill passa på att stjäla tråden lite och gratulera min vän Mona22 som fick cert på alla sina katter plus ett NOM på den vackre cremespotted/vita rexkastraten från första kullen! En väldigt vacker kille
med en look som jag faller pladask för!Det finns inga mängder av kastrerade Cornish killar så det är härligt med ett snyggt nytillskott!
#26 Varmt tack! Lilla Flax tackar så mycket och jag hoppas så att pälsen kommer. Både mor och far har ju fina pälsar (även om mammas päls har tagit lite tid på sig). Det var så roligt att få sen din härliga Germantjej. Jag kan ju absolut noll om rasen - men en trevlig katt med superfin färg det vågar jag säga och ska bli kul att se henne när pälsen är på topp. Hade så gärna hört hennes bedömning, men jag var ju som sagt lite snurrig där på söndagen… 
#25 Supergrattis till dig igen!! Helt välförtjänt!

#25 och er andra det gått bra för i helgen, grattis!!
#0 Snopet, men det är tyvärr inte första ggn jag hört om så knepiga resultat. Det "värsta" jag varit med om var en katt som dömdes ut som rasotypisk hos en domare och 2-3v senare blev NOM hos samma domare. Om en domare i alla fall är konsekvent så kan man försöka välja bort denne framöver. Trist om du inte hinner få det sista mot CH någonstans. Dyker rätt utställning upp i närheten så anmäl, han är värd det.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Grattis till fina resultat.
#26 tack för det
Får man även skryta lite så sade dommaren att det var den snyggaste rex han bedömt både på lördagen och söndagen, så det blir nog inte sista utställningen för honom. 

Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#29 Eine berömde din katt sååå när vi talades och jag är nyfiken så jag spricker.. Har du ett kort kanske

Grattis alla till fina resultat!
Vad knepigt Monica med ett MB på LillGrisen, låter helt galet! Just den domaren vill jag inte gärna ha, upplever henne som inkonsekvent plus att jag ogillar att hon inte tar i katterna.
Mina katter gjorde det de skulle,
dvs. uppförde sig utmärkt och fick sina cert. Ragna fick sitt CAC, Ulv och Utter tog sina CACS och Ulv blev dessutom BIV.
Mors Balinespojkar skötte sig också bra, ett CAGCIB till David och ett CAPIB och NOM till Eskil. 

#30 En bild på lillknoppen.
#31 Grattis till fina resultat
#32 Snyggingen.. gillar hans profil och haka..

Vi vill också skryta lite! Våra juniorer gjorde bra ifrån sig i söndags och skötte sig exemplariskt.
S*RexEllen´s EternEllen blev BIV men åkte ut vid nomineringen utav en aby
S*RexEllen´s KaramEllen Ex2 med mycket fin kritik men Alexey tyckte han var lite valpig och behövde några månader till på sig
S*RexEllen´s GazEllen Ex1 också med fin kritik.
Grattis alla som var där i söndags och trevligt att träffas! Det var ett tag sedan vi var på utställning
#31 Jättegrattis till dig och dina fina katter!Jag kan inte nog många gånger säga att de är så vackra och du är alldeles fantastisk på att preparera päls!En guru.Och grattis igen till mamma och tack för att jag fick pilla på hennes kanelpojke Eskil efter panelen,
#32 han är en väldigt läcker kille!!
#32 jag Grattis till din fine pojkes NOM - Jag missade honom helt och hållet… Ja alla crx som gick hos Yan faktiskt
- får väl skylla på att vi började dagen med att jag låste in bilnycklarna och hälften av kattpackningen i bilen vid hotellet… Liite kris under förmiddagen var det…

#36 Tackar. det var ingen bra början du fick.
#34 Grattis till dina fina katters resultat!Jag såg dem men glömde att kika i katalogen,var nog lite trött..
#32 Vilken snygging! 
Grattis alla för resultaten!
Sedan tycker jag det är tråkigt när man får en domare som inte gillar rasen och inte får en rättvis bedömning. Man åker ju på utställning för att få en rättvis bedömning efter standraden, inte efter vilken ras man tycker mer eller mindre om.