Gemytt på cornish rex
Hei ! Jeg har lenge gått med tanken på å skaffe meg en cornish rex. Men jeg kjenner ingen som har cornish rex. Det jeg lurer på er hvordan gemyttet er på denne rasen, jeg kjennner til orientalske katter. Hvordan er cornish rex i forhold til dem f.eks ?

Cornish är en väldigt social ras som älskar allt och alla, gillar höjder och sitter därför gärna nära taket om det finns plats.
Cornish är också en väldigt nyfiken ras och gillar att upptäcka.
En cornish vill oftast inte bo ensam utan vill ha någon att busa med.
De har oftats rejs genom lägenheten i full fart.
Våra kissar pratar en hel massa, både högt och lågt.
Orientaliska katter är ganska lika i temperamenten vad jag märkt. Möjligvis lite lugnare, allafall de jag träffat.
Vill du ha en ras med fart i så är cornish något för dig.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Om man vill vara ifred är en cornish ingen bra ras
Cornishar är härliga, trevliga och roliga katter. De har mycket humor och är ofta starka personligheter. De lämnar sällan sina människor i fred och vill allatid vara i centrum, men inte på något jobbigt vis så länge de är lyckliga. De trivs oftast bäst i par eller med flera andra katter.
Självklart kan jag varmt rekommendera cornishar!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Takk for svar. Høres ut som en perfekt rase for meg, liker katter med fart i og mye personlighet. Har tenkt meg på en katteutstilling her i Norge om ca 5 uke og kikke , håper jeg får se en cornish rex der. Men det virker som det er få oppdrettere av denne rasen i Norge.
# 4 Det finns uppfödare i Norge, men det är lätt att åka över hit. Jag har sålt en i min nu 9 veckor gamla kull till Norge och katten på bilden jag postat ovan har jag också sålt till Norge, men lånat hem till en kull. Det är så lätt eftersom det inte finns några hinder.
Tre katter totalt har jag sålt till Norge och det har gått utmärkt, så hittar du inte den du söker där du är så går det att leta här 
Jag har en kull på 1 veckas ungar just nu 
(kolla in www.mytwiggs.com om du vill)
www.mytwiggs.com
vi kommer med en del cornishar den 4-5 sep till Drammen op ORKKs utställning! (solbergelva idrottsanläggning)
Bara att komma förbi och titta 

Hvor i Norge bor du? Du kan godt komme hit å hilse på våre 3 cornsiher. Se på linken under her, så kan du se bilder på bloggen vår. Endelig en nordmann her som liker rasen 
Det er ikke mange oppdrettere i Norge, derfor har jeg kjøpt fra Sverige. Og kan derfor så klart anbefale "min" oppdretter Weminas .Cornisher kommer jo i alle slags farger og litt forskjellige typer, så bare å finne noen du liker, og ikke minst se om du finner tonen med oppdretter. Det er viktig å finne noen man føler man får god kontakt med, og som kan søke råd hos hvis man skulle trenge det. Noen oppdrettere er det jo i Norge, så se gjerne på de fine kattene til Tweeget
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Kommer att födas en kull u Sysslebäck i höst,3 mil från Norska gränsen!
Jeg bor i Ålesund, og her er det ingen cornish oppdrettere så langt jeg vet. Er vell på østlandet de fleste holder til. Blir en svenske på meg tenker jeg
. Det er så utrolig mange fine fargevarianter å velge mellom at en nesten får lyst på en av hver. Jeg har mest sansen for padder med hvitt, siammasket og solidfarget. Men fordi jeg har lyst å prøve meg på utstilling er type også viktig.
# 9 Det finns massor av bra uppfödare här i sverige och jag hoppas att du hittar din drömkatt! (Vi ska precis para vår padda med vitt
Hon är USA-import 
)
www.mytwiggs.com
Har kikket på hjemmesiden din MyTwiggs, utroligt vakkre katter alle sammen
Jeg skal følge med på kattungeplanene dine.
# 11 Tack!
Gör gärna det! Hemsida och blogg uppdateras minst en gång i veckan när det finns små trollhär hemma 
www.mytwiggs.com

Du kan ju alltid få en siamesmaskad padda med vitt, det borde ju vara optimalt.
Jag har två! 
Lethe (hon ska paras i vinter)
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Tequila (hon ska paras i sommar)
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Här hade vi den lilla mixen 18 dagar 
www.mytwiggs.com
Ett tips:Ring till folk,eller maila.Fråga om pris,vad som ingår,ev. HCMtester etc.Det är ibland stor skillnad i pris,och det finns víssa villkor för att du ska få avla och annat.Det finns allt från 20.00 med full avelsrätt, till 6.500 med full avelsrätt.Valet är ditt.Inget är dåligt.Lycka till.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hos mig blir det förhoppningsvis kattungar i höst/vinter. Jag bor bara tre mil från norska gränsen i Sysslebäck. Vi bor fortfarande en bit ifrån varander men Ålesund ligger ju inte så nära Sverige.
Nei Ålesund grenser ikke mot Sverige, men ligger i andre enden av Norge. Men å skaffe seg katt bør jo vere godt gjennomtenkt og jeg reiser gjerne ett stykke for å hente hjem et nytt familiemedlem. Kunne tenkt meg en hokatt i første omgang. Det blir nok ikke før neste år. Nå vil jeg lese mer om rasen og sette meg inn i avl og genetikk og det å lese stamtavler.

Här kommer det förhoppningsvis att födas maskade kattungar nästa höst.Men inte med vitt.
Stolt ägare till tre La permer
Jag exporterade en cornish till Ålesund i somras. Jag passade på att leverera katten när vi ändå var på utställning i Norge och det funkade jättebra. Vi körde nog ungefär lika långt och möttes i mitten :-).
Den personen som jag sålde till är intresserad av att köpa en katt till och OM det blir aktuellt så är ni isåfall två från samma stad som skall köpa katt. Ålesund ligger ju lite avigt till men man kan säkert ordna en samleverans.
Vi skall ha en kull i höst och det kommer att bli sköldpaddsfärgade honor (med eller utan vitt) och svarta eller svartvita hanar.
Vill du veta mer så skicka mig ett PM.
-- Eternity is a very long time --
Vi är fler som ska ha kullar i höst/vinter/vår.De flesta av oss planlägger ju långt före det är dags.Så titta på Planer också.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora