Pussar era katter er..??
Min förra vampyrkull som flyttat nu är olidligt pussiga. De ska nafsa i skinnet och försöker snutta samt tvättar ansikten och armar.. Har aldrig varit med om det förr. Alla fyra syskonen.. Tilda väcktes i morse av att Damon tyckte hon kunde tvätta sina öron
Någon mer som varit med om detta. Mamma India stötte ifrån sig sina ungar när det var runt 10-11 veckor villket jag inte varit med om förrut heller. Är de bara allmänt gosiga eller är de fortfarande små snuttbebisar??
Jag har sett andra katter suga sin matte/husse på halsen. Jag skulle aldrig tillåta det. Dessa katter har varit runt året.
Kommer det att försvinna att de ska slicka och suga på oss människor eller vad??
Min 5-åriga hona som är boende kvar hos oss sedan födseln snuttar och mjölktrampar fortfarande.
Hennes 2-åriga dotter både tvättar och mjölktrampar, däremot snuttar hon inte.
Men kör bort dem om ni inte vill att det ska fortsätta, men man måste ju vara extremt envis
Hmm ingen av "mina uppfödingar" har snuttat här hemma. Slickat ja - men inte snuttat. Däremot underbare Sten han pussar på munnen när mansäger "puss" Ok då det har jag lärt honom och tycker är sött…
Vet att han fortsatt med det hos nya matte (som som tur är är lika fånig som jag…) .
Vår älskade och lätt ohängde yngling Einar snuttar på sin snuttefilt varje kväll när han ska sova - hur sött som helst. Tokspinner, mjölktrampar och snuttar snuttefilt (eller egentligen vilket bomullstyg som helst…) Ser hur kul ut som helst för han är ju en fullvuxen kille nu egentligen 
Bara när han ska sova som han blir ootroligt barnslig.

Mine "snuttar" ikke, men de mjølktrampar noe veldig alle 3. Amy liker veldig godt å slikke på meg, særlig hvis hun synes jeg ikke koser henne nok. Må skjønne at jeg skal ha 100% fokus på henne til enhver tid. Da slikker hun meg på armene først, og hvis det ikke hjelper kommer det små grynt mens hun flytter slikkingen mot ansiktet mitt. (hun tenker sikkert, at nå klarer hun ihverfall ikke overse meg!) Hun er supersøt, og stopper heldigvis bare jeg koser nok
Ånden er nemlig ikke alltid på topp 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Hos mig så mjölktrampar och pussas cornisharna, sphynxarna däremot snuttar också! Tjejerna vill snutta på matte(som dem inte får) eller "farsan Baloo" (=Chino, min kastratsphynx). Chino snuttar på chenilleplädar. Zorro (kastratcornish) är en fin herre men när man gör pussljud mot han så kan han inte låta bli att sätta nosen mot läpparna och ibland vill han sticka in tungan med! ;) Charmgossen!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Q är som sin far Aro en stångare och nospussare.Man få ha koll så att hon inte smäller till en så att glasögonen far.
Stolt ägare till tre La permer
#5 nÅe så sött … kommer inte ihåg att jag sett den filmen tidigare. Då har jag minst en kille från mig som snuttar 

Jag får hur mycket pussar som helst av min snart 2-åriga Vinga. Gärna runt näsan eller på munnen/kinden. Dock så får hon helst använda min kind som slickepinne. Munnen och näsan är inte så mysigt. ;) Oftast när hon ska slicka på näsan så trycker hon in sin nos i min näsa först. Sedan kommer tungan. ;)
Amelia gillar att stångas. Det varvar hon med att nafsa i ansiktet. Ganska hårt också för den delen. Sen kan hon inte ligga still heller när hon ska mysa. Det är från knät, upp till ansiktet och stångas för att sedan nafsa. Lägga sig i knät och sedan börja om igen.
Alla katter här hemma tigger om pussar och ger tusen tillbaka, även huskatten våran. De brukar även mjölktrampa när de blir extra gosiga och gör sig redo för att ge pussar.
Elmer stångar en när han SKA ha en puss på pannan, sötsak 
Ingen snuttar här än. Men jag tycker när man får dessa gosstunder så känner man verkligen att det är omöjligt att vara utan katter.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hihi, myyysgris!

Haha, sådär gosar hon dock väldigt sällan numera, det var mest när hon var tonåring.. Hon fick ett bra grepp om mattes gäddhäng där med :D

Tyra är väldigt "stångig".Bara hon ser en så kommer hon. hon älskar att bli pussad på och gnor och gnider sig mot en. Våran skogis med. Men Pixel är inte sån om man själv inte börjar klappa henne.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Min Nova pussas på munnen så fort hon får en chans. Det gäller att se till att munnen är stängd annars blir det tungkyss. Hon använder gärna tassarna till hjälp för att få tag på mattes ansikte. Dock inga klor. Det kallar jag kärlek. 
Juppi trampar och pussas - dvs slickar på speciellt sätt (nästan snuttar även om det är slickar) på armarna, kinderna, näsan och ibland får man sig en kyss på munnen också. Hon är så söt - så mig gör det inget alls.
*** Qui vivrqa verra ***

Hos mig är det bara Tindra som pussas och trampar… Varje kväll eller ,snarare så fort jag lägger mig skall hon gosa runt i ca en kvart. Hom är väldigt söt men ibland blir jag tokig på henne för hon ger sig inte det är tramp tramp spinn spinn puss puss hela tiden, och om jag vill läsa så är hon bara "lite" i vägen. Men hur mycket jag än skäller på henne så ger hon sig inte.. och till slut vinner hon, varje gång
Det är bara den kvarten varje dag, inte när jag sover och inte på morgonen, i alla fall inte förrän hon ser att jag är vaken.
Blaui mjölktrampar i bland men det är inte så ofta så när han kommer så är det bara en ära. De andra vill bara ligga ihopkurade på armen eller under min haka och spinna.

10# Påminner en del om Amelias "nafsande"!
Här pussas det alltid
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vad betyder latinet? Min Frasse som blivit av med sin kvinna, som han brukade bita väldigt mycket - typ machobeteende, har nu riktat sin kärlek? mot mig. Det är oftast mycket slickande, vilket går bra tills den vassa tungan kommer fram. Eller övergår i ganska ilsket bitande som jag inte förstår mig på. Jag har stängt honom ute, men det har han inte blivit klokare av. Jag har börjar hålla honom hårt och smekt rejält över ansikte och nos - peppar peppar det verkar fungera på humöret.
#18 menar du
Amicus certus in re incerta cernitur
I princip: I nöden prövas vännen…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ja Lova mjölktrampar, pussas och nosbrottas, hon är dryga 3 år. Min kille tok gosar hon på skägg stubben, då är hon helt borta i trans och dreglar…vi bjuder på detta alltsom oftast förutom när klockan är 05…men då räcker det med att jag håller upp ett pekfinger och säger ett vänligt men bestämt - Nej!….då nöjer hon sig med att rulla ihop sig som en kanel kringla tätt intill 

Lethe pussas gärna på munnen. Om man blåser henne på nosen och gör pussljud så slickar hon en på läpparnä.
Kyra slickar en skinnflådd på armar och ben när hon blir gosig. Då ligger och och spinner och ser helt drömsk ut, nästan som i trans. Alla fyra mjölktrampar när man gosar, gärna på magen, den är väl mjuk och go kan jag tro. 
Doris, en av våra uppfödda kattungar, kärleksnafsas i ansiktet. Det gör ont, men hon tycker det är så mysigt att det är svårt att skälla på henne för det. Hennes nya husse och matte härdar stoiskt ut. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.