God morgon 28 Juni 2010!
Så var det måndag igen! Det ser ut att bli ett strålande väder och jag ska jobba.
Ha en fin dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Så är man på arbetet igen. Samtidigt som det är svårt att förstå vart nästan hela juni tagit vägen för att tiden gått så fort så känns det som att de tre veckorna som är kvar till semestern är de längsta veckorna någonsin.
Hemma präglas kissarnas tillvaro av de öppna fönstren. Har satt galler för som de gärna klättrar i. På nätterna vaknar man av att de studsar upp ur sängen så fort en mås skränar utanför, ty måsar dä ä livet det! De är oerhört spännande då de cirklar omkring över taken ( vi bor på översta våningen så måsutsikten är god).
I förra veckan hade en måsunge ramlat från taket ned på gatan och då var det ett stort måspådrag utanför fönstret, gud så spännande. Vi följde den stackars måsungens öde allihop! Babsen sitter ihopkurad, spänd som en fiolsträng med flämtande andetag, så spännande är det. Ibland står hon med baktassarna på pallen nedanför fönstret och kikar över kanten när det blir för läskigt.
Har ännu inte blivit något hus med nätad kattgård men fönstren är ändå toppen underhållning!

God morgon!
Första semesterdagen och strålande sol, blir nog trots det lite målning i den skuggiga ladan. Förhoppningsvis lite utomhus fix också.
Ha en bra dag!

Igår gjorde jag en sån dum grej jag får lida av idag.
Vi var på stranden hela dagen. det var så varmt och mysigt.När man kom hem var man röd som en kräfta. ajaj.
Hoppas detta röda blir vackert brunt sen.
sedan blev jag biten av 9 bromsar(eller vad de heter) och jag tål inte dem så man har stora knölar (4cm i diameter) på ben och armar nu
Ska till svärfar idag och fixa bil. Snart är det världens största bilträff med amerikanska bilar här i lilla Västerås så då måste man ju vara där då det är ett stort intresse. Men i år blir det min gubbe som får köra då han äntligen fixat körkort
Ha en bra dag allihopa.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

God Morgon!
Stålande sol och nu ger vi oss ut på sjön.Jag fick ett väldigt spännande kattmail i morse så nu har jag något att fundera över under dagen(fast jag har nog redan fumderat klart)
Hoppas att ni alla får en bra dag.
Stolt ägare till tre La permer
Godförmiddag! har suttit och fakturerat och räknar nu dagarna tills fredag då jag åker till Båstad på minisemester med kattutställning! tre dagar på herrgård fyllt av kattfolk från flera länder - det ska bli superkul!
Synd att du inte kunde följa med Monica! Jag och A-M vill ta ett glas rööt för dig och ha med dig i tankarna när vi har trevligt där tillsammans! (fast det låter verkligen inte fy skam att ge sig ut på sjön! lyckost där! )

Jobbar lite denna vecka, totalt 30% sen skall jag ta lång semester 29dgr. Skönt!!! Längtar till helgen då jag skall till norge på utställning med goa vänner.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Detta blev en dag som slutade i stor sorg!
Jag blev tvungen att fatta beslutet att åka in med gammelkattan till veterinären för sista gången. Hon har varit lite trött i någon vecka, inte påtagligt, och vi har avvaktat eftersom hon kan vara lite slö när det är varmt, men idag var det uppenbart att ålderdomen hunnit i fatt henne.
I 19 år har hon funnits här hos oss, vi har varit vänner sedan jag var fyra och idag blev den tunga dagen då Linnan fick segla vidare. Åh, Linnan! kära gamla Linnan! Hon somnade i min famn medan jag strök henne över ansiktet med tårarna rinnande ner för kinderna. Väl i mitt knä kände hon sig trygg och narkosen dövade hennes ålderskrämpor för en liten stund. Hon spann på sitt sista andetag och jag vet att hon har det bra nu. Underbara Linnan!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#7 jag beklagar. det är inte roligt att behöva ta ett sådant beslut
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#7 Åh, stackare! KRAM till dig twiggie…
Hon var en underbart fin katt…
Tårar kommer.. Sånna beslut är verkligen tunga. Du får tänka positivt på alla fina minnen du hade med henne.

Alltid lika jobbigt.Beklagar sorgen.
Stolt ägare till tre La permer

Så trist
Fine pusen!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/