Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 557 ggr
MonicaLagerquist
0

God Morgon 22 Juni

Hoppas att alla har en bra dag.Här skiner solen och jag längtar efter min symaskin.Den har varit lite krasslig men är nu frisk men kvar i symaskinsaffärn.Får se om det blir en tur in till stan för att hämta hem den eller om det blir en tur ut på sjön.

Stolt ägare till tre La permer

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fint väder! Jag längtar ut till landet igen! Man vill inte vara i stan en dag som denna…och många andra fram över gissar jag. Tänk om man kunde flytta dit ut över sommaren!

Twiggie tog några finabilder på Julia igår. Måste visa en Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Gittan
0

Jag måste in till stan för att ta hand om en del papper på jobbet tyvärr. Solen skiner och himlen är blå. Önskar er alla en trevlig dag.

#1 Har sagt det tidigare - hon är söt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Eine
0

God morgon!

Krassliga symaskiner och söta flickungar,vad passar bättre i en morgontrådSkrattande?Glöm inte solskydd på den lilla.Cool(Nej,inte på symaskinen Monica..Glad)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
0

Godmorgon. Jag är så besviken på JBV. Pga dem kan jag ej hämta hem min nya katt imorgon, och flygresan går ej avboka så jag får en dags semester på Vaanta flygplats imorgon.Jodå, jag kommer utnytja resan endå. Ingenting går som det ska. Funderar på att lägga sig och sova och hoppas dagen går fort förbi…

Våran kisseunge löper för första gången och hon är en sån som halvt skriker..jaja, har bara haft halvtysta katter så man måste ju ha en som låter mycket med.

Bara inte grannarna tror fel om det.Tyst

Eine
0

#4 Näe,det var för trist!Köp lite tullfritt som tröst i alla fall.Helsingfors är en vacker stad och rolig att handla i också.Vet inte hur flygplatsen ligger i förhållande till centrum,men du kan ju fråga i Informationsdisken?Lycka till i Helsinki Mona,jag är ledsen för din skull,vet att du väntat på kissungen.Kram!

Mona22
0

#5 Det finns buss in till stan så jag får väl hoppa på den. 
Något blir det väl att man plockar hem .

Får leta vidare efter en annan katt. Får ju förhoppningsvis kattungar snart.

Salmissra
0

God morgon!

Solen skiner, jag går och plockar och fixar i nya lägenheten och det blir supermysigt..

Juno har nu massor med mer raceyta och har dragit ett par repor.. Man märker dock att hon saknar någon att jaga och bli jagad av så jag hoppas verkligen min kissebebis finns därute snart för varken jag eller Juno vill vänta mer!!

Annars har jag shoppat möbler som en tok i helgen och nu är allt utom en fördömd j*vla pall monterad. Ikea i all sin ära men fy bubblan vad vissa saker är jobbiga att skruva ihop. Tur man har en stark karl och en katt som håller ordning på skruvar och kartonger…

Ha en bra dag allihopa!

#1 Bra fotograf och fruktansvärt sött motiv!

RacerDonnans
0

#4 Trist!! Hoppas du får en fin dag trots allt.

Här är det full fart. Har haft kalas här sedan i fredags kan man säga. I fredagskväll kom Alexandras kompisar åtta st på kalas med övernattning. De var här till två lördag och en stannade till kvart över sex. Söndag kl ett var det dags för nästa gäng (vänner med deras 4barn) fram till kvällen. Måndag hade Filippa kalas kl två till fem men två av sex vänner skulle övernatta till idag. Alexandra kom hem med en övernattningsvän så de blev fem inatt.
Jag har som ni förstår inte sovit så mycket senaste nätterna.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Eine
0

#6 det föds alltid fina ungar…frågan är ju bara vilken stamtavla och vilka pälslinjer och moderslinjer och allt som ska till.Man vill ju gärna ha HCMtestat också,och få lov att köpa..

Får du fina själv nu finns ju all anledning att spara en.Inte så vanliga linjer precis,i den kullenFlört

Mona22
0

#9 jo precis, man måste få köpa en med..

Jo denna stamtavlan finns ju inte överallt om man säger såFlört

MonicaLagerquist
0

Så trist att det inte gick vägen.Ja det blir ju inte alltid som man tänkt sig.I den kullen där min nya katt skulle födas blev det ju fel kön på hela kullen så där fick jag ingen ny katt.Letar vidare och hoppas att den dyker upp vad det lider.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

Sola på balkongen och sedan köpa lite thaimat. Det blir en lugn men "het" dag

Sköt om er

Trollhassel
0

#3  Nej då, hon är skyddad. Hon får sitta i skuggan med solhatt och tunna kläder. Cool

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

lockar
0

God eftermiddag. Har varit med Solomon och dragit blod. Det är blodgruppering och FIV/FELV som testet gäller.

När jag var hos veterinären, så var det en annan cornish rex som dit. Jättefin päls. Han var 14 år. Hon berättade att han hade nästan varit helt naken. Hon testade olika foder men inget hjälpte. Nu får han äta alltmöjligt. Och nu var han fullpälsad. Man kunde inte tro att han var 14 år.

#4 Tråkigt att det inte blev någon katt.

Eine
0

#14 det låter underbart med en fint pälsad gammelkatt!

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag! Här är det full rulle! Jag hinner knappt tänka Flört

Ha en fortsatt bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AlexH
0

underbart foto twiggy!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MyTwiggs