låna godkänd flygbur.
Finns det någon som har en godkänd flygbur i västmanland jag kan få låna i början på juli? Jag ska hämta en katt och tycker det är lite dyrt att köpa en bara för det. Kan ju betala lite för lånet 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Men om det bara är måtten som ska stämma (om du ska ha katten i kabinen) så kan du ha vilken bur som helst. Det finns billiga tygburar på Jula med godkända mått. Om du ska ha katten som bagage så måste du ha en flygbur däremot och de kostar ju lite mer. Bara en tanke.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Köpte mina små mjuka på Rusta för 149 kronor.Jag har haft katter som handbagage i dem ett antal ggr utan bekymmer.De är gräsligt orange/svarta men jag blundar..SAS flyger jag med.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
På Jula har de svarta 
Ska snart göra lååååångflygning med katt från långtbortistan-sverige, och jag ska se till att skaffa mig en ny sådan bur.
Om du vill ha katten som handbagage så får du ringa och anmäla det om det inte uppgetts vid bokningen 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

De flesta hårda burar är godkända för flyg om man inte får plats för dem i kabinen, åtminstone de "vanliga" atlasburarna. Tänkte om någon som har och kan tänka sig låna ut inte vet att de kanske har en som är godkänd.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#4 hur får jag reda på om just min är godkänd?
Olika bolag har olika mått. Det bästa är att ringa det bolag du ska åka med och fråga.
#När man bokar plats för katt som fraktgods när man själv flyger med,frågar SAS enbart efter storlek på buren.Det finns olika klasser.Från 60 EUR och uppåt kostar det. SAS tar 50 EUR för katt i cabinen i mjuk bur som kan stoppas under sätet framför..Ska du flyga med Finair eller KLM eller så,är det säkraste att kontakta dem direkt,kanske både om mått och pris.Jag har som sagt alltid anlitat SAS så jag känner bara till deras krav.

Det måste vara IATA godkänd bur.Ej stålbur. hur vet jag det då?
#8 Du får ringa deras kundinformation och be att få klart besked.