Jag är ny...
här på Cornish-sidan, men måste ändå skriva till er medlemmar! Jag är inne och tittar mycket på omplaceringskatter, då vi söker efter cornish som söker nytt hem. Jag läser och läser, ser BARA glada och trevliga människor. Det är VERKLIGEN roligt att få ta del av och glädjas av att ni bryr er om varandra. Vi söker efter Cornish-omplaceringar pga att min sambo/blivande husse är allergiker. Jag saknar livet med katt. Har haft katt sedan jag var 17 år, och jag fick ha dem i 13-17 år. Äsch, nu blev jag sentimental igen… Nåja, jag gläds över er samvaro och hoppas vi får mycket kontakt med varann. Jag ska lägga in bilder till min blogg på mina nu avlidna katter.
Kramar till er alla!
Hälsningar från mig!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Hej Gunlog.
Du är varmt välkommen hit.Tonen här kan ibland bli het,men jag är rätt säker på att vi alla är snälla människor som inte vill varandra något ont
.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Välkommen hit!!
Tack för välkomnandet, Eine & Wiveka! Jo, att det blir lite hett om öronen ibland, det har jag sett. Men, det har varit fog för det… 
Jag längtar så efter en mjau-vän. Det är svårt att leva utan… Det var nära att vi fick en crx-kille på 2 år, men i sista stund fick vi beskedet att det inte blev vi som fick adoptera. Vi hann iofs aldrig träffa honom, men jag såg så många bilder av denna grabb så jag fäste mig vid honom för tidigt. Jag blev MYCKET ledsen… Min sambo undrade varför jag hade tårar i ögonen, så jag skyllde på drag just där jag satt… 
Ja, som sagt: Jag är här inne väldigt ofta, och tycker detta är en riktigt "mysig" sida.
"Til vii mit agein"

Välkommen hit.
Har ni kollat så han verkligen tål rexar, man kan ju vara allergisk mot dem även om vissa kallar dem allergivänliga.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Hej!
Jag är också ny här, men säger välkommen ändå!
Tänkte också på det där med din sambos allergi, kan ju vara en bra ide´att försöka åka till en uppfödare och gosa massor innan ni får hem en liten kisse för det är ju inte alls säkert att han tål en rex om han nu har kattallergi.
Har sett rätt många omplaceringsannonser med rexar där orsaken till omplaceringen är just allergi…
Ställ frågan här på forumet om det finns någon rexägare som har lust att ta emot ett besök, såg att någon annan gjorde det som fick bra respons med flera människor som erbjöd sig att låta denne trådskapare att hälsa på hos dem!
Lycka till!
Mvh Therese.

Velkommen hit og lykke til som cornish-eier! Får håpe det går bra med allergien.
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Gör ett av mina sällsynta inhopp här med lite tips.
Om/när ni besöker en uppfödare ta med ett örngott och gnugga lite på katterna där så kan sambon sova med det i 2-3 nätter (kan vara bra att ha medecin hemma ifall han reagerar bara), brukar ge bättre testresultat än ett kort besök.
Det är bättre att testa allergi innan då det kan vara väldigt traumatiskt/stressande för en katt att behöva omplaceras igen ifall din sambo i långa loppet inte klarar en katt.
lycka till!
#4 gammal diskussion men enligt mig är inte allergivänlig samma sak som allergifri och de bör inte blandas ihop.
Hej och välkommen hit! Bor ni i Skånetrakten så är ni hjärtligt välkomna till oss för att nosa och gosa. Vi får tidvis mycket allergibesök och pratar gärna om katt och allergi, sen är det också viktigt att man besöker cornishar i hemmiljö för att se om det är just kattrasen för mig.
Vi brukar göra så här för att ta reda på om man tål cornishar: bor man lite längre bort skickar vi ett cornishpreparerat örngott som den som är allergisk får ha på kudden och sova med i några nätter, bor man nära så kan man komma på ett besök först och får med sig ett örngott hem. Vid första besöket talar vi mycket om hur man kan göra för att minimera allergenspridning och vad man kanske får offra i sitt liv för att få ha glädjen att ha katt. Funkar besöket utan problem och örngottstestet utan problem så får man komma på ett nytt besök som är längre. Har vi kattungar så brukar vi ha två varianter av örngottstester, ett kattungepreparerat och ett vuxenkattpreparerat. Vill man får man givetvis komma på fler besök. Om vi kommer riktigt bra överens och allt känns bra för mellan oss så har vi möjlighet att man kan få låna hem en kisse och prova under ordnade former.
Välkommen hit! Hoppas det kommer att gå bra med en Cornish. Tror att du får många bra tips här hur ni ska gå till väga.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Varmt Välkommen! Håller tummarna för att ni får bli rexägna i framtiden och att sambons allergi klarar av en liten cornish. Jag är så tacksam att det funkar för mig, även om jag emellanåt får kämpa en del.
En annan sak TS.jag har en ljuvligt snäll kille som söker hem före jul..En kille som jag fick ta tillbaka för att fodervärdens lille son är allergisk.Har slängt ut mina små tentakler för att hitta ett gott hem till honom.Nu gäller först till kvarnen om personkemin stämmer …
Hej och välkommen!
Hoppas att du ska trivas här på cornishsajten! 
Jag hoppas också att du hittar dina drömmars katt och att inga allergier ska uppstå!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Välkommen hit!
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
OJ så mycket positiv respons!
Jag tackar och niger och slår knäskålarna ihop! Det är bra idéer ni kommit med, något jag får prata med "Snuvan" om. Han var med på en utställning en gång. En crx-uppfödare slog vad om att min sambo kunde ta katten upp till näsan utan reaktion. Han gjorde det och fick ingen reaktion. Sen sade han till honom att släppa kissekatten och klia sig i ena ögat. Sagt och gjort: inget hände. Han fick ingen reaktion alls av det. Iofs var ju detta en engångsföreteelse, men VÄLDIGT hoppfullt. Jag har fått en liten kontakt med en uppfödare som bor nära oss, så jag ska kanske be dem om vi kan komma dit och "testas". Det där med örngottet var en jättebra idé, men jag tror att jag omvandlar det till en kudde i soffan. Jag vill inte att min sambo ska få så svårt att andas mitt i natten. Är han vaken kan han ta medicinen direkt om reaktion skulle uppstå.
Tack för ALLA inlägg…
Var i landet befinner du dig, Eine?
Välkommen Gunlog! Roligt med nya medlemmar på sajten!Hoppas du ska trivas och att det kommer hem en liten cornish.
#7 Krycke-vilket toppentips!!!! Det ska jag komma ihåg när någon med allergi vill testa crx:ar
#14 jag bor i Uppsala.Just i går kväll fick jag tips om en kille som vill ta min katt senare
.Det lät bra så jag får ligga lågt nu med att lova ut honom
.Om killen bestämmer sig helt så får han ta honom,då vi känner varandra lite.Annars återkommer jag.
Goder kväll!
Sitter här en halv mil utanför Malmö och längtar efter en kissekatt. …eller två. Min sambo tycker det är bäst att adoptera 2 kompisar direkt. Delvis för att det är synd att skilja på två livskamrater om man inte absolut måste göra det, och delvis för att vi båda faktiskt jobbar heltid på samma tider. Iofs finns det de kissemissar som vill bo ensamma, men det är nog för mycket att vara ensam en hel dag. Jag håller fullständigt med honom (och jag får fler katter att mysa med
JIPPI! ). Jag har inte gröna fingrar, men de blommor jag har nu vill jag gärna ha kvar sen också. 
Vi kommer att vara långlediga under julen, ca en månad, så det hade varit kanon om vi hade kunnat adoptera då.
Ett önskemål är faktiskt att de som vi adopterar från, är från sydliga Sverige, dvs Skåne med omnejd. Vi vill gärna ha en fortsatt kontakt med förra ägarna om/när vi hittar adoptiv-"barn". Det kommer nog att kännas tryggast för båda parter. Även om min sambo kanske klarar av katter nu, så kanske allergin slår till senare, och då känns det bäst att ha någon i närheten. Hade jag fått bestämma själv, hade jag adopterat från hela landet, men jag är ju inte allergisk heller. Min sambos önskan är min lag. …ialla fall i detta fallet… Tihi! Skämt åsido.
ALLA är välkomna att ge tips om omplaceringar, kanske vi nappar ändå även om det är längre upp i landet. Det beror helt på tillfället och tiden. Ja, hoppas ni förstår vad jag menar.
Nu ska jag fortsätta att leta efter omplaceringar på nätet.
Ha det bra alla nyfunna vänner, och en trevlig kväll!