Kull född 2009.07.31
Har en kull född 2009.07.31
E. VippeCat Indian King (c 03 23)
**U. S*Engla (b 09 33)
Färgfördelningen blev:**
**3 maskade ? 33 (ev. vitt)
1 choklad o vit ( b 09) ev.03
1 chokladtigré o vit (b 09 23)
1 lilatigré o vit (c 09 23)
Könsfördelningen återkommer jag med
**Alla är pigga och friska och mamma Engla försöker förstå vad de små vill när de piper så.. 
Ps. Det vita kan nog ändra siffra när jag fått titta lite mer på dem, vill inte störa för mycket just nu…
Det kommer bättre bilder inom kort

Grattis till kullen.Ser fram emot mer bilder på de små.
Stolt ägare till tre La permer
Gratulerar! Roligt med en ren choklad/lila kull.
Vad har mamman för föräldrar?

Far Felidae Filuris Chaim(crx b)
Mor Curly Line Claudia Shiffer (c 09 33)
Grattis. Brodern hälsar
Grattis till en jättefin kull!
Grattis och varmt lycka
till med de små!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis till en helt underbar kull!

Grattis till krullbebisar!!
De är helt underbara!
Jättegrattis!
(Vi blir snart släkt, för övrigt, för jag har just gjort upp om att ta över Dexter och Chanel! *Jätteglad!!! * )
Grattis!! Vilka sötnosar…
Hmm det skulle varit mysigt med en chokladbit…

Grattis!! Så söta och jag ser framemot fler bilder på den söta! 

vad söta de är. nästan så man kan ta hem allihopa.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Gratulerer med kullet!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Grattis, hur söta som hälst, ser fram emot fler bilder.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

#10..Så roligt att höra det..du får skicka pm om vart i landet du bor.
#11..Då är det bäst att jag sätter stöldskydd på honom, när du kommer på besök..
#13 Du får kanske snart egna små krullisar..hur går det där hemma?
Fler bilder kommer nog att komma, om inte annat så på min hemsida…

#16 inga röda tuttar än vad jag kan se men man hoppas ju.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Jag säger det än en gång vilka gobitar!!

Grattis till kullen!
Grattis till kissebäsarna1
Grattis till underverken!!!

Grattis till de små sockerchockerna! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Grattis till småisarna!

grattis till kullen. Underbart söta är dem 

Har missat den här tråden! Grattis till ett helt gäng med söta korvar!
Farligt vackra kattungar, blir verkligen sugen på en liten cornish
Underbaraste små barnbarn!!
Grattis till en underbar kull!

Pga stora och långa inlägg om hcm och om denna parning och kull kommer jag inte att lägga ut några fler bilder här. Är någon intresserad av hur dessa kattungar utvecklas så kan ni titta på min hemsida…
#43 Jag förstår att du tycker det är jobbigt, men jag vill se fler bilder och läsa om dina ursöta kattungar här på sajten!
Man kan få uppfattningen att detta är en sida för uppfödare om uppfödning av Cornish Rex. Men det finns även VANLIGA enkla personer som har förmånen att få bo tillsammans med en, två eller flera Cornishar…. Vi kanske inte hörs och syns så mycket i diskussioner och ditten och datten, men vi finns här och vill se på dundersöta kattungar, vackra vuxna katter och få läsa om galna upptåg påhittade av våra pälsklingar.
Tycker så himla synd om dig, det är jättefina kattungar du har och jag hoppas för allt i världen att de ska växa upp till friska och glada katter och få leva ett långt busigt liv 
Förlåt det långa inlägget som inte egentligen har med tråden att göra (ni får ta bort det om ni vill), men jag ville bara lätta mitt hjärta.

#44 Jag tackar så mycket för de orden, de värmer verkligen..det jag kan göra för dig och de andra är att skriva in ett inlägg om att det finns nya bilder på hemsidan…
#45 Tack 
Vad fina de är. Sedan kan jag bara hålla med #44
Jag tror på ärlighet och öppenhet. Problem råkar vi alla ut för i våra uppfödningar. Fortsätt att berätta om dina bebisar och hur du ser på det som inträffat och du kommer att gå stärkt ur det här. Även om pappa katt har HCM så kommer rent statisktiskt sett 50% av kattungarna i din kull inte att få sjukdomen ens i sín lindrigaste form (om pappa katt är HCM-fri förstås). Jag hade inte en tanke på HCM när jag grattade dig och jag kan erkänna att jag läst inläggen slarvigt och bara fastnat för de söta bebisbilderna.
Jag önskar dig och kattbebisarna lycka till och ser visst fram emot bilder på de små - för jag hoppas så att de får trevliga sällskapshem och att du scannar din hona fri från HCM när hon fyller 2 och att hon även senare kommer att visa sig vara HCM-fri.

Håller också med #44! Njut av dina härliga kattungar, jag är säker på att de kommer hitta bra hem som älskade sällskapskatter. Jag tycker att de är kul att se nya bilder på dem, de är supersöta!!! 

Kan nämna att Nemo, som är pappa till dessa små är scannad och fick Normalt, UA.

#48 Enig med deg. Ærlighet varer lengst, og har du ikke noe å skjule, hvorfor skjule de søte kattungene? Alle opdrettere møter motstand, og det er hvordan man takler det som viser hvor bra/seriøs man er som oppdretter, mener nå jeg.
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
#42 vilken goding!! 

Tycker som de andra att du ska fortsätta lägga ut bilder på de små, för hur det än är så är det kul att följa kattungetrådar… och njuta av dessa bilder…
Självklart ska du lägga ut bilder här!!
Vi gör så gott vi kan när vi föder upp katter och vi kan alla råka ut för samma sak som du gjort.
förresten, Ohno Satushi, mmmm

Jissa sade det som jag tänker i #44.
Och jag är en sådan latmastk, att jag skulle nog gärna se, att du lägger bilder också i framtiden hit.
Ungarna är ljuvliga - speciellt Sho Sakurai (i mina ögon då
) - och varför inte njuta av dessa små liv så som de förtjänar?
åhhh gud så söta kattunger. Stort Grattis till en vacker kull!!
Sho Sakurai 
#48, 51 Instämmer - har man valt att vara offentlig med de goda sakerna i ens uppfödning får man nog ta skeden i vacker hand och vara öppen med de dåliga sakerna också, om inte folk ska få intrycket att man försöker dölja något eller låtsas som ingenting. I en liknande situation hade jag förekommit alla spekulationer genom att säga som det var innan frågorna började hopa sig - jag kan inte anse att folk är intriganta eller ondskefulla som reagerar på att en av föräldrarna dels inte genomgått UL, dels är barn till en HCM-diagnosticerad katt. Det är ju en naturlig följd av det allvar vi inskärper överallt när det gäller just denna sjukdom: att man ska ta den på allvar. Förstår att dessa katter annonseras ut för sällskap endast (på hemsidan) och det är väldigt ansvarsfullt och helt rätt, tycker jag. Hoppas nu bara att mamma katt och de små hör till den kvot som får leva odrabbade av någon hjärtåkomma.
För övrigt är Jun Matsumoto en riktig sötnöt!
Och jag ser också gärna fler bilder på de små medan de växer. Alltid extra kul att se hur ovanliga färger utvecklar sig med tiden.

Vad de växer på sig bra! De är jättesöta! Har inget förslag på färg till den som skall stanna hos er, tänkte först rödmaskad, men det är väl inte möjligt med de föräldrarna
, kanske lila?
Hon kan inte vara annat än lilamaskad eftersom hon e så ljus å d enbart kan komma lila å choklad ur denna kombinationen.

Hon är mer beigeaktig i verkligheten, och på kroppen men det är svårt att få på bild..så det var därför jag frågade…Pappa Nemo är ju tigré mönstrad..
Underbara vackra små liv!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Sötnosar
#58 Hon är inte lilapaddamaskad?? Fundering bara…
Jisses vad de växer alla godingar, antar att det börjar bli fart och fläkt där hemma!!

Varifrån skulle det röda komma?
Jag tror hon är lila maskad med vitt.
#69 trodde det även fann denna gen i både choklad och lila anlagen… men jag kanske tror fel, jag tyckte bara hon var så ljus för att vara röd

#70 Både Lila och choklad är genetiskt svart.
Men enligt Ylva Stockelberg är dessa en egen gen…

Kattungarna är superfina, mer bilder! Gillar Sho Sakurai 
Jag är kass på diluterade färger, men söt är hon iaf
#72 Två svarta katter kan inte få paddor.
Choklad är muterad svart och reccesivt gentemot svart. Lila är diluterad choklad.
#73 har koll på genetiken - precis så är det.
Har själv aldrig får diluterade kattungar - skulle fakatiskt vara lite kul… undrans om någon av mina ladies bär på det? (också … eftersom de verkar bära på det mesta
) - vilket är fullt möjligt rent genetiskt.
Kattungarna är verkligen jättesöta små liv.
Som jag skrev förut jag trodde så men som sagt jag kan ha fel, tur vi har dig Jenny 

#75 Är genetiknörd