OT: Katt-tvätt .... av råtta ;)
Eftersom det inte är en cornish på bilderna blir detta lite OT men jag hoppas det går bra ändå! :D
Jag fick en råtta i födelsedagspresent och hon har även en kompis. De är roliga kompisar till katterna som till fullo fattar att det är familjemedlemmar och inte ett hårstrå får krökas på deras kropp. Vi har fortfarande två européer kvar men de flyttar till veckan och Icey, den ena av dem, fullkomligt älskar och älskas av Selma …
Selma älskar att tvätta Icey, i mungipan, öronen, rumpan .. ja hon verkar tro att hon är Iceys mamma!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Fler bilder finns i min blogg på www.shaneequas.com.
www.shaneequas.com

Men Göta Petter jag tror jag döööör så gulligt
den där bilden måste du kunna sälja och få bra betalt för! Alldeles underbar bild!!!!

Härliga bilder
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Verkligen ljuvliga bilder!!! Vill så gärna ha råttor med men tyvärr delar inte min make min fascination för dem små liven. ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Ååå Jag har haft många råttor själv, så jag älskar verkligen råttor! Bilderna är underbara! Visst påminner de lite om några av mina, dedär raringarna!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ååååh va underbart!! Älskar råttor!! Fiiina bilder!
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
Ja de är helt underbara, rådisarna …! Vi hade saknat råttor så det blev verkligen en glad födelsedag när de två tjejerna anlände! :D
Twiggie: Jaa, Telma påminner verkligen om din råtta! Vi hade ju en blåsilvervit tidigare som hette Cornelia som hade en speciell relation till vår hund Celli, som inte heller finns i livet längre ….
www.shaneequas.com

Åhhh underbara små liv! Jag älskar råttor!
Här hemma har vi dock marsvin istället.
#8: Marsvin eller hamstrar var något barnen gärna ville ha men då min mamma är allergisk skulle det innebära att hon aldrig kunde hälsa på … Hon fixade mössen halvbra men råttorna känner hon ingen allergi för överhuvudtaget!
Min första råtta var jag väldigt skeptisk till, svansen … *huuu* Det är oftast den som de flesta som är obehagligt inställda mot råttor reagerar på … så länge de får klappa pälsen och slipper svansen går det bra.
Barnen står ju högt på poppislistan bland kompisarna - det är ju inte alla som har råttor hemma. Vad föräldrarna tycker om oss kan man ju bara gissa … *hehe* En av dem har börjat Operation Övertalning av sina föräldrar …. ;)
#4: Jag lovar, du får komma och kela med dem precis hur mycket du vill! De älskar att sitta i famnen under hakan och Selma stoppar gärna in sin nos där och gömmer huvudet lite, sen vill hon att man gosar med henne i nacken … då pratar hon lite .. visste inte att råttor pratade för det har ingen av alla gjort tidigare. :D
www.shaneequas.com
Både katt och råtta är hur söta som helst 
fantastisk fin katt och härlig historia om deras lek.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Så underbar bild den första. Måste titta på bloggen efter fler.
Kram
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.