Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 963 ggr
Avots
0

Bildbomb! c-kullen haar blivit stor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ju inget roligare än atthöra från sina utflyttade småttingar. Jag har nu under helgerna fått bilder på alla tre tjeje ur min c-kull och tänkte därför fomligen bildbomba er med bilder på ungarna någrafrån då och några från nu. Jagtycker attdet är kul attse hur de utvecklar sig från söta kattungar till den vuxna katten.

Jagbörjar med Cello hanen som bor kvar hos mig, honom har ni ju sett en massa bilder på nyligen så det blir bara två på honom.

På denna bild är han 12veckor.

Avots
0

Så en bild på honom taget under julen. Han är nu ca 10 månader.

I bakgrunden syns ett proträtt på mamma Tindra målat i akryl (Blaui skymtar också).

Avots
0

Nu till de utflyttade fortsätter med den andra killen Cymbal han kallas nu för Loke på den första bilden är han 10veckor. han bor i västerås med bl.a två cornishtjejer.

Avots
0

Nästa bild jag har på honom är tagen i augusti han är då ca 6 månader

Avots
0

Dags för tjejerna, jagbörjar med den äldsta, Celesta numera Bella, hon bor på Åland med bl.a en vit cornishdam som sällskap.

På första bilden är hon 10v

Avots
0

Så till några nytagna bilder, hon är runt 9-10 månder på dem.

Bella är kastrerad sedan i augusti hon verkar vara störst i kullen, väger runt 3 kg nu, och även lungast om jag skall tro på de rapporter jag fått.  Störst var hon även då hon föddes, men absolut busigast de 5 första veckorna sedan blev hon lungnare…

En i profilbild

Avots
0

Så en på de vackara blå ögonen.

Avots
0

På denna bild ser man Bellas päls ganska bra, den ser ju ut att vara tjock och ha ganska stora öppna lockar nu. Bellas päls var väldigt tjock redan då hon föddes.

Avots
0

Så till Cembolina som nu heter Cajca. Hon hade ett ganska lustigt utseende som liten, väldigt söt och trubbnosig (som Kajsa Kavat ungerfär).  På denna bil är hon 10v.

Avots
0

Cacja bor i Viksjö i en barnfamilj och var från början ensamkatt, jag vill ju helst att de kater jag säljer skall ha andra kattkompisar, men jag resoneradesom så, det var många människor i familjen och devar hemma en stor del av dagen och så måste man ju få köpa sin första katt av någon!  Frö två månader sedan fick Cajca en "lillebror" en cornishhane som heter Rocky, det är väl så det brukar bli en cornish drar till sig flerGlad

Cajca föddes med helt rakpäls, alla de andra hade lockar då de föddes men ej Cajca, jag var lite orolig för hennes päls ett tag.

På denna bild syns att jag inte alls hade behövt oroa mig, hon är 10 månader på bilden.

Avots
0

Cajca var ju också ganska trubbnosig som liten och jag befarade ett underbett, men inte…, utan bara den alldeles mest perfekta haka!

Avots
0

Cajca är kastrerad sedan två månder (då lillebror komFlört). hon är en ganska liten hona väger ca 2,4 kg.

Till sist en bild på henne där de blåögonen lyser i höstsolen

Avots
0

Till sist Cittra, den minsta och busigast av kattungarna. Nu bor hon i innerstan med kattkomisen Donna, hon heter nu Diva och är enligt de rapporter jag får fortfarande väldigt busig…… Jag tror hon brås på mamma Tindra "flygkatten"

På denna bild är hon 8v

Avots
0

Diva hade väldigt tunnpäls då hon var liten, hon var alldeles skärGlad.

Men även hon har fått en fin lockig päls.

På bilden är hon 10m, och flygtendenserna syns, hon sitter på badrumsskåpet som visst är en av älsklingplatserna

Avots
0

En närbild.

Avots
0

Så tillsist ännu en bild på Diva, jag tror hon känner sig lite pinsamGlad

Jag kommer lägga ut dessa bilder + ännu fler på min hemsida, där finns ju redan bilder på hela deras uppväsxt vecka för vecka så vill man studera utveckling får n kattunge till vuxen så finns det mycket att titta på där.

[Wiveka]
0

Kul att se hur de förändratsSkrattande

Rexjen
0

Det finns inget så roligt som att få bilder på kattungarna sedan de har vuxit upp. Jättefina bilder på fina kissar!

Pus-
0

Kjempe fine bilder, og artig å se utviklingen. Jeg husker godt dette kullet siden de er født rundt samme tid som mine puser. Jeg fulgte godt med på mange hjemmesider en periode Flört Veldig fine er de alle sammen. Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

MyTwiggs
0

Vitingarna är bara för härliga, och vilken underbart snygg färg den brunmaskade missan har! (Tonkanes?)

Tack för en härlig bildbomb!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

miano
0

Vad fina de har blivit alla katterna.

Gillar bilden #15 på divaGlad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

AnneAlva
0

Allihop är jättefina!  Bella är en liten kopia av far sin.  Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Elica
0

Oj så roligt att kunna se dem växa! Den där lilla Cajca stal mtt hjärta - hon ser bara så bedårande fin ut!Kyss Och Diva bär namnet med ära!

Avots
0

#21 Visst är hon! Det var det första jag tänkte då jag fick de nya bilderna en Pyret kopiaSkrattande

Loke är ju å andra sidan väldigt lik Tindra i ansiktet…, och Diva verkar vara en kopia både till sätt och utseende. Min Cello är nog något mitt i mellan.