Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 204 ggr
Mona22
0

kattens dag.

är det någon som varit på kattens dag idag . lär väl firas på fler ställen än i Västerås ;)

var allafall nere på djurmagazinet på hälla idag och kollade. de hade med sig olika raser och visade upp. Ingen cornish för hon kunde inte komma ,men en devon hade de allafall. De hade också en huskatt där , de är ju också katter =D.

kollade lite på perser och exoterna bara för att man har en och en dam började prata lite med mig och fick reda på att jag har en huskatt också och undrade hur de funkade ihop ..Nästan lite roligt , de är ju katter båda två =D.  

en dum grej var att de inte skrev teckningen på katterna lite lättare så att folk förstod . alla kan ju inte vad en tabby är tex. man fick ju rösta på finaste katt och i vissa burar var det flera nästan likadana.
vissa hade bara skrivit n23 eller vad det nu var.  

kunde skrivit "grå randig katt med vitt på magen"om den såg ut så ;)

bra att katterna uppmärksammas , man kunde dessutom chippa sina katter där =D

LinusCRX
0

Vilket bra initiativ! Bra att katten har en egen dag och de uppmärksammas. Tyvärr hade jag inte möjlighet att besöka något ställe som firade idag, men vi firade vår egen lilla kisse med lite färska räkor istället Glad

emiya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Backaplan i Göteborg i ruskvädret och tittade på missar idag. De flesta katterna hade krupit under medhavda filtar för det blåste och regnade, så man såg bara någon nos eller svans sticka fram!

Träffade i alla fall La_Joz med Mistie och Isa som anklagande kikade fram under filten: "vad har vi här att göra?"

emiya
0

Där fanns också en liten jättesöt Devonhona, 4 månader gammal, som inte var lika frusen.

emiya
0

Ännu en frusen misse som man fick vänta på innan hon kom fram.

emiya
0

En bild till på Isa och Mistie under sin filt!

Tycker det här med Kattens Dag är bra, fast den kanske skulle ligga på en dag i en lite varmare årstid? - med tanke på våra kissar Glad

emiya
0

Den här kissen hade lite tjockare päls men såg ut att längta hem ändå…..

Jag deltog i en tippatävling med kattfrågor också, ska bli spännande att få höra resultatet sen…. :)) Man kan vinna kattmat!

Mona22
0

#2-6. söta bilder du tagit.. stod kissarna utomhus ? =O. där jag var så var det inne i en djuraffär.

emiya
0

#7 Ja, de stod utomhus, utanför zooaffären i ett tält. Utställarna hade fått låna värmande reptilmattor!

aggeelin
0

Jag har varit i kattmatsaffären och sett på katter coh det var inomhus. Jag träffade Charlies syskon Börje och Kajsa, jättetrevligt! De hade både en massa lockar..  Hmm de kommer på Charlie nu har han har en på ryggen…

Trevlig dag som såg ut att ha många besökare och olika aktiviteter. Glad

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

La_Joz
0

emiya: Tack för igår! Jag glömde ju som vanligt min kamera hemma… Visserligen inte konstigt då jag försov mig…

Kattens dag är två gånger om året, i maj och i december om jag inte har helt fel. I maj var det riktigt skönt att vara ute med katterna, men igår var det som sagt lite väl kallt. Nästa år tror jag att vi kommer samarbeta med en annan djurbutik, så då får vi vara inomhus!

emiya
0

#10 Tack själv, det var kul att ses! Kom inte ihåg att det är två gånger om åretGenerad.