Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 405 ggr
Mona22
0

hur många kissar ?

hur många kissar får man ha i en lägenhet på 74 kvadrat ?

vi har två just nu men funderar på att skaffa en eller två cornish bebisar.
får man ha 4 stycken där eller finns det något minsta kvm de måste ha?

på sommaren har de tillgång till balkongen med ..

hur många har ni?

[Wiveka]
0

Jag har hört en katt per rum…….men vet de som har fler.
Vi har två st Cornish.

Mona22
0

vad räknas som rum?. vi bor i två rum och kök. =D

Eine
0

Jag har 8 katter på 80 kvm.Det är 10 kvm /katt, och jag har fått godkänt  för 10 katter över 12 månader, av kommunen.Kattungar alltså oräknade.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

pallemaxwell
0

Just nu bor jag på 98 kvm och har 3 katter men jag kommer flytta till 60 kvm i december.

Natali
0

Tagit från jordbruksverkets hemsida:

Permanent katthållning
Den minsta ytan som din katt ska ha tillgång till där den vistas permanent är 5 m². På detta utrymme får du som mest ha 5 katter. Ska du ha fler än 5 katter så måste du utöka ytan med 1 m² per katt. Takhöjden ska som lägst vara 2,1 m. Du ska också se till att det finns liggplatser och klös- och klätteranordningar i det utrymme där din katt vistas

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Sewena
0

Jag har 4 st katter på 88 kvm, märker knappt att jag har dem. Kan bli lite trångt när man har kattungar men det har man ju inte så ofta….

mumsikoff
0

Vi har 4 vuxna katter på ca 70 kvadrat… Bara dem vuxna hemma gör inte särskilt mycket, men med kattungarna blir det lite trångt.

Lullan1
0

Vi har 3 vuxna katter på 73 kvm, vi flyttar snart till större och det ska bli skönt. Har faktiskt känt att det har varit lite för trångt.

AnneAlva
0

Vi har 4 katter på 68 kvadrat och en kull någon gång ibland, kattungarna gör ju att det känns trängre som många redan tidigare nämnt, men jag har för mig att man ska kunna räkna med 10 kvadrat per katt och då ska man ha klätterträd och sånt så de har utnyttja höjden och inte bara markytan på rummet.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

kissan78
0

Vi har 4 vuxna kissar på 96 kvm och då har inte katterna tillgång till två av rummen. Det känns ändå inte för mycket utan planer finns att låta en femte kissa flytta hit så småningom.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

*fnissar* Kom just på att vi har pratat om antal katter i en tidigare tråd här och då var det någon (kommer inte ihåg vem) som sade att det var lagom att ha 1 katt / rum i huset - lägenheten. Dvs bor man i en 2:a så kan man ha 2 katter, 3:a = 3 katter osv… Men jag vet ju inte om det stämmer såklart! Glad

A-M.H
0

Vi har fyra cornishar på 86 kvm..plus balkong..de får vara fritt i hela lägenheten ..inklusive bord , sängar, soffor etc Räcka ut tungan….har två stora (takhöjd) och en jättestor (i takhöjd) klätterställningar..som används flitigt…

..men som du kan se så finns det regler för hur trångt katter får bo och sen gäller väl lite sunt förnuft…Glad

Anna77
0

3 katter på 120 kvadrat, men kommer flytta till mindre snart.

(Hade en lägenhet på 45 kvadrat ett år och det gick bra fast jag hade 3 katter. Stor inglasad balkong och små promenader så trivdes de jättebra där med. Blir vad man gör det till.)Skrattande

Lek och aktivera katten så spelar det ingen roll.

Mona22
0

då kanske det är okej att skaffa allafall en till. =D.

men om det är så att man bara får ha en katt per rum då får vi bara ha två för vi bor i en stor 2a ;)

motvind
0

Den tidigare tråden finns här.

Själv bor jag i en etta med en katt. Skulle hemskt gärna vilja ha en till men avvaktar i väntan på större boende. Dock tror jag som #13, att det blir vad man gör det till. Bor man mindre måste man kanske aktivera sina katter mer, men det går.

Natali
0

Jag bor i en femma, och har 6 katter. Jag tycker inte att det är trångt alls. Tror att det beror på hur man gör, men sov-, mat- och vatten platser.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.