Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: till-minne
Läst 3198 ggr
Leffe
15

Mitt liv som katt del 11: Slutet

Husse jag vet du är ledsen och saknar mig. Du ska inte vara ledsen för jag finns hos dig även om du inte ser mig. Jag ligger på dina axlar även om du inte känner det.

Pysen - S*Vågen's Bond

Regnbågsbron

Husse var inte ledsen. Tänk tillbaka i tiden hur skoj vi haft det, du och jag.

Uppe i sängen

Kommer du ihåg när jag lyckades ta mig över vår hages staket. Kommer du ihåg hur jag då varje morgon, innan den där otäcka saken med siffror började skrika åt dig, kom upp till dig i sängen och sa god morgon. Du skulle bara veta hur hårt jag fick jobba för att klättra upp till dig i sängen. Sedan när du väl vaknat hoppade jag ner på golvet igen. Hoppa och hoppa - rasade ner är väl egentligen det rätta ordet. I vilket fall som helst sprang tillbaka till mamma och mina syskon.

Kommer du ihåg hur orolig du blev den där morgonen när jag inte kom upp till dig i sängen. Det var den där gången när jag var jättedålig med hög feber. Kommer du ihåg hur snabbt vi kom till veterinären och att jag sedan skulle äta piller varje dag i en massa dagar. Kommer du ihåg hur glad du blev när jag den tredje dagen stod uppe i din säng igen och väckte dig med mitt god morgon.

Kommer du ihåg den där fina vasen som stod i bokhyllan bredvid morbror Mirre. Kommer du ihåg att jag skulle skrämma honom där han låg och sov . Kommer du ihåg kraschen när vasen gick i småbitar på golvet. Nej, glöm att jag nämnde det.

På Zoo-Expo

Kommer du ihåg hur vi som pionjärer åkte runt i Sverige tillsammans med mamma och morboror Mirre på olika Zoo-Expon och visade upp oss. Det var ju otroligt att det fanns så många människor som inte sett en Cornish Rex. Tänk att de inte tidigare sett en riktig katt. Otroligt rent ut sagt. Kommer du ihåg vad kul vi hade. Kommer du ihåg när vi gick omkring i lokalen. Ja det var du som gick och jag som satt och njöt på dina axlar. Kommer du ihåg vilken uppmärksamhet vi fick när vi gick omkring och jag hade en keps på skallen. Snacka om Tuffa Viktor. Visst hade vi skoj när vi lärde folk hur en riktig katt ser ut.

På utställning

Kommer du ihåg alla kattutställningar vi varit på och vad bra det gick. Kommer du ihåg när det någon gång gick dåligt att du kunde höra från andra deltagare som sa till varandra. "tänk vad bra det gick för min katt idag. Den slog till och med Bond" (Bond det är jag det). Kommer du ihåg den där gången när jag blev Best of the Best. Det har ju inte många Cornish Rex blivit. Kommer du ihåg hur stolt du var. Kommer du även ihåg hur en av mina döttrar upprepade min bedrift ett par år senare. Kommer du ihåg vad illa jag tyckte om kvinnliga assistenter och domare - äsch glöm det. Kommer du ihåg var lugn och tyst jag var när det var manliga assistenter och domare. Kommer du ihåg den där gången när jag satt i en panelbur och de höll på att bedöma de vackra brudarna på domarborden. Det var den gången alla i publiken plötsligt började skratta. Det var då hon som pratade högt i något hon höll i handen blev tyst och sakta vände sig om och såg mig sitta och slå framtassarna mot varandra. Kommer du ihåg att hon fann sig ganska snabbt och sa i den där makapären att här sitter en hane och applåderar alla vackra honor. Kommer du ihåg att även domarna skrattade. Det är alltid skoj att göra andra glada.

Husse hoppas du har glömt när jag och det där stora långhåriga missfostret Oskar skulle visa vem som var hane här hemma så vem höll på att överglänsa varandra mot den där svarta och kalla saken i bokhyllan. Vi höll ju på på baksidan. Jag vet att du kände lukt, men inte varifrån den kom. Du har förstås glömt vad det blixtrade och smällde när du tryckte på en knapp på framsidan och herre jösses vad svart det blev i lägenheten den kvällen direkt efter blixtrandet. Husse jag är hemskt ledsen att du fick lov att slänga stereoanläggningen, men sånt ska du glömma.

Kommer du ihåg allt detta jag nu sagt så vet du att jag finns hos dig och du var inte ledsen. Tänk på att det har inte varit lätt för mig att se alla andra katter här hemma få springa över regnbågsbron före mig. Du ska veta att, precis som dig, har jag saknat alla. Men du  och jag har hela tiden haft varandra och det har vi även nu trots att du inte ser mig. Du ska veta att jag ser dig hela tiden. Just nu sitter du med Sessan i famnen samtidigt som du skriver på datorn.

Sociala sidan

Husse var inte ledsen för det är inte jag. Här springer jag nu omkring med mamma och pappa, morbror Mirre och storasyrran Lillan. Och du husse här är också min favorittjej Fia-Lotta. Tillråga på allt så umgås jag med de två långhåriga missfostren Oskar och Otis. Vi är bästa kamrater nu. Så du förstår husse att jag har det jättebra, men du ska veta att du finns alltid i mitt hjärta. Vi två hade det underbart ihop och det kommer ingen av oss att glömma. 

Från rätt sida

Det var en bra tid vi hade tillsammans. Du ska veta att det var flera gånger den sista tiden hos dig jag ville springa över regnbågsbron, men jag ångrade mig varje gång. Nu den sista gången kände jag att det verkligen var min tur att springa över regnbågsbron. Så den där sista gången vi var på Bromma Djurklinik kunde inget få mig att ändra mig. Jag är så tacksam att Katharina släppte mig fri så jag kunde springa över regnbågsbron. Tack Katharina och tack för att du tröstade husse också sedan.

Nej husse var inte ledsen. Du har Sessan och de andra trevliga, men långhåriga, damerna omkring dig där hemma samt mig på dina axlar. Nu ska jag ut på ängen och promenera med mamma och pappa. Sköt om dig husse. Jag finns alltid hos dig.

Mamma Sissi

Pappa Lukas

Mamma Sissi (IC S*Trickster's Leontyn) och pappa Lukas (EP & EC Struntens Lukas)

Pysen

S*Vågen's Bond

GIP & GIC (FIFe) IP (WCF)

**30 september 1995 - 14 november 2013

**

OberonsMatte
0

Så vackert och gripande skrivet, jag blir alldeles tårögd och förstår hur saknad han måste vara efter alla år ni ändå fick tillsammans!🌺

Sajtvärd Katter iFokus

Bettan
0

Vad fint skrivet. Blev också tårögd.

Ha en bra dag

Sport iFokus

mika21
0

<3

Zelda12
0

Ligger här med mina två tjejer på magen och tårarna börjar rinna, vad fint skrivet och vilket bra liv Pysen har haft med dig!

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se

Lasse
0

Mycket fint skrivet. Man blir rörd av ert förhållande.

Catwoman
0

Gud vad fint skrivet. Tårarna rann när jag läste det.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Mona22
0

Blir så tårögd. Man älskar verkligen sina fyrbenta familjemedlemmar.

Hanna
1

😢
Hade en katt som gick bort nu i sommar. 20 år blev hon.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Eine
1

Älskade Pysen,du lämnade ett tomrum efter dig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MrsCecilia
0

jättefint skrivet! ❤️

Kjelle
0

Vilken härlig katt Pysen verkar ha varit.

[inanna56]
0

Åh så fint skrivet, blev tårögd och en och annan tår trillade. Vilken fin katt han verkar varit och vilken härlig resa ni haft tillsammans.❤️

Holtan
0

Riktigt fint och tårarna rinner. De väcker saknaden till dem som gått över bron. Men påminner också om alla bra minnen man fick tillsammans.

cosmonita
0

Så fint. Kram till dig Leffe ❤️

noir
0

Men gud så underbart skrivet. Nu sitter jag här och tårarna rinner.
Det är inte lätt att se våra fina gå över regnbågsbron. Men vi alla ska gå över en dag och det finnas alltid någon som saknar oss och alltid någon som väntar på oss.

Massa kramar till dig <3

NinaS
0

Tår i ögat här med… Jättefint skrivet. <3