Vad väger era katter?
Har funderat en del på vad en cornish ska väga. Hittar inte heller nån sån info nånstans, så då tänkte jag att man får väl fråga här!
Så vad väger era katter? Hur gamla är de? & är de smala, normala eller tjocka?
Har ni devon får ni gärna oxå skriva in det, då det är vad jag kommer att få hem så småningom ;)
Min Näsan väger nog 5,5 kg och han är två år. Han är rätt stor men inte tjock.
Smurfan_13 Här finns en gammal tråd som du kan läsa lite i om du vill! 
Mina husisar väger 3,8 resp 4,0
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Buffy-7år och kastrat.. har iallafall börjat gå ner nu med mycket möda..Är ju rädd att han ska bli sjuk av övervikten!
Från att som mest vägt 6,2kg
väger han nu 5,8.Men 4 hg är ganska mycket på honom faktiskt, han är dessutom en stor pojke också..(jag vet-man gör väl allt för att bortförklara sig..)
Han har tyvärr stannat på denna vikt ett tag nu..
Minskade i vikt när Danne dog pga han inte kan smygäta hans mat längre(fastän jag stod och övervakade mycket bla pga Danne åt särskild Njurdiet sista månaderna lyckades han sno åt sig matskålen korta stunder..)
Hur nu den(Hills K/D) kunde vara så god
-många katter äter den ju inte ens..självklart var det för att han inte fick äta den utan bara Danne..(D gillade faktiskt också K/D torrfodret som tur var)
Men- när jag köpte Hills bantningsfoder R/D -då var han tillfälligt nöjd-pga att han också fick en likadan påse..Kändes som han fattade att "nu lägger äntligen matte lika mycket pengar på dietfoder åt mig också..fattas bara"
Han gick dock inte ner ett g av det fodret!
Nu kör jag som jag skrivit nånstans redan blötfoder-med lite torrfoder för tändernas skull-och hoppas snart även få hem bästa bantningsmedlet-en liten kattungekompis!
Elvira vägde 4,5 före kastreringen, jag skulle tippa på att Uma väger max 3 kg.
Jaa, min hona gick efter kastreringen upp till 4,75 (från 3,2 som är hennes "matchvikt) Nu är hon nere i 4,1 knappt … men hon är tjock.. fortfarande tyvärr..
Min Store Pip väger faktiskt bara 3,9 och han är STOR som ni vet som har sett honom (men inte ett uns fett)
Ruth väger 2,5 kilo som vuxen och Libelle väger 1,8 kg men växer med hiskelig fart :-)
#1 anna77, näsan stor!! phu!
min dam ella väger 6,1 kg de e gos det!!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#7 hihi..hon var större då.. 

Min benget till Ruskträsk väger 4 kilo även om man har smal och elegant som en sticka
Tjejerna väger ca 3 kilo

Mistie vägde 2,7kg när jag fick hem henne, 5 år gammal. En månad efter kastering vägde hon 3,2kg, så henne håller jag extra koll på. Isa väger 2,7kg och är 7 månader gammal. Hon ska kastreras imorn, så nu blir det extra motion för båda damerna här hemma!

Försökte väga mina (i famnet med vanlig personalvåge).
Elica väger ca 2,5 kg (hon blir 7 månader)……
Och Ascanio lite under 4 kg. (15 månader, kastrat)…..

Var och kollade den gamla tråden. Jippii! Ascanio har inte fått mera hull på sig i två månader. Vägde samma redan i april….Om han har vuxit lite - tvärtom. Att Elica väger ett halvt kilo mer, är inte farligt, hon växer ännu.

#13 Vad duktiga ni har varit! 

När jag läste detta högt, Ascanio bara slog irriterad med svansen! Månne han misstänka, att livet blir strämare för honnom, eller tyckte han, att hans stora idol har besvikit honom?……….. Men vi väntar med spänning och intresse. Hoppas, att det inte har varit något värre med Alfens hälsa………. Som matte lyfter jag hatten för er.
#13 Oooo! Vi vill läsa nuuuu! Seså Alfpojken, sätt dig vid datorn bums med det samma.

Jaaa, vi vill veta hur det går för Alfiepojken!

Jag känner mej glad, mina katter vägde inte så mkt som jag trott. Nova är tyngst med 4,7kg, sen Leia 4,2kg och lättast Jimi med 3,7kg.

Todd 6 år Kastrat 3.6 kilo
Crille 2.5 år kastrat 4.5 kilo
Ögonaböj 2 år 3.150
Stella 15 månader 2.350
Stolt ägare till tre La permer

…biten i baken, inget värre, lugna er lite, dagbok kommer före helgen…
#19 Har du inte Max kvar? 

20# Huh, suck av lättnad. Jag (och speciellt Ascanio) såg redan en bild av lilla Alfie, som måste till veterinären för svält! :-))

Han provbor för närvarande ett hem i Uppsala.Det fungerade inte alls i kattgruppen här hemma.Tyvärr.Vi får se om han kommer hem igen eller blir kvar där.Han och Inez flyttade för två månader sen men vi har ännu inte avslutat det hela.
Stolt ägare till tre La permer
#23 Ok, jag blev orolig att något hänt honom! Tack för ditt lugnande svar! 

Vägde båda katter, och båda har gått upp nästan en halv kilo… så det heter Ascanio ca 1, 5 år 4,4 kg. ……
Elica 8 månader lite under 3 kg. Jag mistänker att jäntan är större än Ascanio, när han var lika gammal - och fertil. Måste tydligen börja morgongymnastik med katterna - vore inte så illa för matte heller! ;-)