Annons:
Etikettatt-tänka-på-innan-katten-kommer
Läst 2720 ggr
Nathly
2017-04-20 11:35

Köpa en katt till

Hej! Det är såhär att jag och min pojkvän nyss flyttat ihop och han har en steriliserad bondkatthona. Hon är jättesnäll men tycker verkligen inte om andra katter. I mitt föräldrahem bor det två katter jag är uppvuxen med av rasen german rex. Jag saknar verkligen deras psyke som tyvärr saknas hon vår bondkatt. Jag har nu hittat en cornish Rex kattunge (hane) som jag kan få köpa men är osäker på om jag vågar ta risken. Jag älskar katter och vill gärna ha en till med just deras speciella psyke. Vad ska jag göra? Snälla hjälp // Nathalie :-)

Annons:
Vixxen
2017-04-21 18:13
#1

Testa! Förstår precis vad du saknar! Även om vi haft en huskatt med typiskt rex-temperament! 

Det kommer säkert att vara lite fräs och från början, men det brukar ge sig efter ett tag!

Är pojkvännens katt utekatt?

Nathly
2017-04-22 21:11
#2

Tack så mycket för svar! Hon får gå ut och in som hon vill men hon lämnar ändå aldrig gården och är nästan bara ute när vi är ute. Haha så man kan väll nästan kalla henne innekatt. Jag har tingat cornish rexen nu så jag hoppas bara att det ska gå bra! :-)

Vixxen
2017-04-23 00:38
#3

Tänk bara på att utekatten kan ta med sig smitta in till innekatten. Se till att hålla båda vaccinerade årligen! Lycka till med din cornish!

Upp till toppen
Annons: