Annons:
Etikettomplacering
Läst 6110 ggr
jefl00
5/27/16, 10:57 AM

Världens finaste tjej söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Det är med stor sorg jag nu skriver detta men pga dödsfall i familjen och därmed ändrade boendeförhållanden vill vår fina Lovis hitta ett nytt hem. Tidigare har hon bott i hus med möjlighet att gå ut i sele och det har passat henne perfekt! Livet i lägenhet har inte varit lika kul…

Lovis är norra Europas roligaste katt! Hon har en stor personlighet, väldigt bestämd, älskar att gosa, vara där det händer och är väldigt orädd och social. Hon är 8 år, vaccinerad, kastrerad och går på årliga veterinärbesök - väl omhändertagen med andra ord.

Just nu har vi ingen panik att placera om henne. Vi vill hitta det perfekta hemmet där hon får möjlighet att vara ute lite, då vi märker att hon inte är lika glad längre. Hon gillar alla människor (även barn), sover gärna på ditt ansikte, är nyfiken på andra katter, har aldrig träffat hundar, så svårt och säga hur hon skulle ha det med en fyrfotad kompis.

Är du intresserad? Hör av dig så berättar jag mer.

Annons:
[Sagasvan]
7/21/16, 1:12 PM
#1

Hej, jag och min dotter funderar på att skaffa en katt, gärna cornish rex och vill gärna veta lite mer om Lovis, om hon finns kvar hos dig? Skicka gärna pm här eller mail på ahundreddaysof@hotmail.com

MonicaLagerquist
8/21/16, 3:54 PM
#2

#1 Om du skriver på http://rexkatter.ifokus.se/

så får du säkert större respons.

Stolt ägare till fem La permer

IngridKroon1964
1/17/18, 2:52 PM
#3

Hej!

Vi var tyvärr tvungen att låta våran kära cornish somna in förra veckan och tomheten är total. Våran förra cornish kom till oss som omplaceringskatt och var då 3 år gammal, hon tyckte in om det andra katterna i familjen utan var en ensamkatt. Vi är nu ute efter en ny katt och gärna en omplacering. Min man är pensionär så Lovis skulle i stort sett aldrig vara ensam.  I vårat hem finns möjlighet till lek, bra utkiksplatser, stora fönster där hon kan sitta och kanske småskälla på fåglar eller andra djur och även ett antal göm- och mysställen där hon kan krypa undan om hon vill vara ifred eller bara sova. Det går även bra för Lovis att gå ut om hon vill.

Hälsningar

Ingrid

Vixxen
1/20/18, 7:11 PM
#4

Detta är en äldre tråd från 2016. Lycka till med att finna en katt!

Upp till toppen
Annons: