Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Omplacering

Världens finaste tjej söker nytt hem

2016-05-27 10:57 #0 av: jefl00

Det är med stor sorg jag nu skriver detta men pga dödsfall i familjen och därmed ändrade boendeförhållanden vill vår fina Lovis hitta ett nytt hem. Tidigare har hon bott i hus med möjlighet att gå ut i sele och det har passat henne perfekt! Livet i lägenhet har inte varit lika kul...

Lovis är norra Europas roligaste katt! Hon har en stor personlighet, väldigt bestämd, älskar att gosa, vara där det händer och är väldigt orädd och social. Hon är 8 år, vaccinerad, kastrerad och går på årliga veterinärbesök - väl omhändertagen med andra ord.

Just nu har vi ingen panik att placera om henne. Vi vill hitta det perfekta hemmet där hon får möjlighet att vara ute lite, då vi märker att hon inte är lika glad längre. Hon gillar alla människor (även barn), sover gärna på ditt ansikte, är nyfiken på andra katter, har aldrig träffat hundar, så svårt och säga hur hon skulle ha det med en fyrfotad kompis.

Är du intresserad? Hör av dig så berättar jag mer.

Anmäl
2016-07-21 13:12 #1 av: [Sagasvan]

Hej, jag och min dotter funderar på att skaffa en katt, gärna cornish rex och vill gärna veta lite mer om Lovis, om hon finns kvar hos dig? Skicka gärna pm här eller mail på ahundreddaysof@hotmail.com

Anmäl
2016-08-21 15:54 #2 av: MonicaLagerquist

#1 Om du skriver på http://rexkatter.ifokus.se/

så får du säkert större respons.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-01-17 14:52 #3 av: IngridKroon1964

Hej!

Vi var tyvärr tvungen att låta våran kära cornish somna in förra veckan och tomheten är total. Våran förra cornish kom till oss som omplaceringskatt och var då 3 år gammal, hon tyckte in om det andra katterna i familjen utan var en ensamkatt. Vi är nu ute efter en ny katt och gärna en omplacering. Min man är pensionär så Lovis skulle i stort sett aldrig vara ensam.  I vårat hem finns möjlighet till lek, bra utkiksplatser, stora fönster där hon kan sitta och kanske småskälla på fåglar eller andra djur och även ett antal göm- och mysställen där hon kan krypa undan om hon vill vara ifred eller bara sova. Det går även bra för Lovis att gå ut om hon vill.

Hälsningar

Ingrid

Anmäl
2018-01-20 19:11 #4 av: VoxBauers

Detta är en äldre tråd från 2016. Lycka till med att finna en katt!

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.