Annons:
Etikettomplacering
Läst 2219 ggr
Alade
2016-05-11 20:39

Shanti och Tetris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Världens bästa katter behöver hitta nytt hem, pga osämja i kattflocken. När jag och min sambo flyttade ihop med våra respektive kattflockar hade vi gott hopp om att alla våra katter skulle kunna samsas och hitta rätt plats i en enda stor flock, men så blev tyvärr inte fallet. Just nu lever vi med två grupper av katter som inte ens klarar av att se varandra genom en nätdörr utan att gå till attack. Vi har testat allt vi kan komma på och nu insett att det inte är hållbart för katterna eller för oss att hela tiden ha dörrar stängda och några som saknar matte och husse.

Därför finns nu världens finaste katter ute till omplacering. Shanti (S*Rex Dandy Mårran) är åtta år och den gosigaste katt jag någonsin träffat. Hon gillar bus massor och springer gärna, hon gillar mat ännu mer (och det syns) och allra, allra mest gillar hon sin bästa kompis Tetris.  Tetris (S*Weminas Pecan Turtle) är sju år gammal och en riktig axelkatt. Hon är den som överraskar besökare med att hoppa upp på deras axlar från golvet för att tvätta deras hår så att de luktar rätt. I knät ligger hon inte jätteofta, men det kan hända att hon mjölktrampar ens mage en stund om man har tur. Bästa grejen förutom hår är att leka med fjädrar på snöre och att äta mat (men det syns inte på henne). Hon pratar gärna och högljutt med alla, främst för att berätta om sin matskål, som hon också gärna visar upp för de som orkar följa henne runt. Tetris är allergisk mot fisk, som hon får kliande utslag av, och tål därför inte vilken mat som helst.

De älskar båda att vara ute på nätad balkong och att ligga under täcket i sängen. Får de chansen att sova tillsammans med en själv kryper de snabbt ned under täcket och tar plats vid knäna, där de sedan ligger resten av natten.

Katternas uppfödare är världens bästa och går att vända sig till när helst och jag hoppas på att få ta del av bilder och/eller historier om hur de har det genom resten av deras liv.

Vi finns i Uppsala.

/Petra och Carl-Fredrik

Annons:
Alade
2016-05-11 20:55
#1

Glömde skriva kontaktuppgifter! Jag finns på petra.wallin(a)gmail.com.

Upp till toppen
Annons: