Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 2662 ggr
matildamarken
2016-03-16 18:45

Min katt blev fel behandlad av veterinären.

Hej, min honkatt, Wimsa, blev kastrerad igår och veterinären råkade skära för djupt så det började blöda. Sedan så stoppade hon inte blödningen rätt. Jag var själv inte med när hon blev kastrerad men det verkar som hon inte berättade att hon hade råkat skära för djupt. Hon bor hos min mammas ex-sambo så jag träffar inte henne så ofta.

När Wimsa kom hem efter var hon väldigt seg och låg och sov. Vid två gick ex-sambon upp för att kolla till henne. Då hittade han henne vid matskålarna i en pöl av sitt blod. Han fick köra mitt i natten till Uppsala, cirka 2 timmar med bil, och hon fick ha en akut operation.

Hittills är hennes värden bra och förhoppningsvis vaknar hon upp imorgon. Jag är riktigt förbannad på veterinären att hen gjorde så fel att hela Wimsas buk fylldes upp och ''exploderade'' när hon sedan gick för att äta.

Hittills är vi uppe i 20 000 kr för operation och sådant. Hon blev kastrerad på ett katthem och som jag förstår så hyr dem in veterinärer. 

Kan man stämma veterinären för fel behandlingen av Wimsa?Skulle inte vilja göra så katthemmet råkar ut för något eftersom dem har lite pengar och det känns inte riktigt som deras fel… Katthemmet har en försäkring som verkar täcka lite av pengarna men vi vet inte riktigt hur mycket som kommer att täckas ännu. Personligen vill jag hellre att veterinären ställs till rätta och får något straff. 

Jag skulle bli super tacksam för svar!

Annons:
[lillelull]
2016-03-16 18:52
#1

Fy vilken hemsk upplevelse. 
Jag har faktiskt lyckats få tillbaka pengarna en gång då min katt blev felbehandlad men jag fick verkligen ligga på och vara riktigt hård/ sur / arg och det tog ett bra par många samtal till kliniken innan de gav med sig..
Hoppas det blir bra med henne ❤️

Vixxen
2016-03-17 20:11
#2

Anmäl veterinären här: http://www.vetansvar.se/

Eine
2016-05-03 15:12
#3

Kanske ska man stämma veterinären för felbehandling? Och få pengarna tillbaka..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: