Annons:
Etikettfodervärd-finnes-sökes
Läst 2220 ggr
Cornish-rex
2015-08-06 16:10

Söker du fodervärd?

Hej! Mitt liv är nästan perfekt. Om jag säger att vår lägenhet i Gävle inte innehåller några fyrbenta varelser så förstår vi antagligen vad som fattas till perfektion. Mamma förde över sitt stora kattintresse på mig. Hon föll för en Birma för många herrans år sedan och några år senare fick jag äran att se flera lovande kattungar växa upp. Mammas uppfödning och små jamande hårbollar i all ära, men jag måste säga att jag är ännu svagare för katterna med mindre hår. Vi har haft både Sphynx och Cornish rex efter birmorna, men innan jag skaffade hund. Men nu när jag är utflugen från mitt barndomshem och min bästa hundvän gått bort saknar jag bandet, vänskapen och kärleken till ett djur. Jag vill så gärna uppleva kattunge-lyckan igen, eftersom jag tycker det är det finaste man kan vara med om. Så jag är på jakt efter min livskamrat i kattformat. Jag skulle stortrivas med att vara fodervärd. Jag vet vad det kräver av mig då min familj har haft samma ansvar tidigare. Jag pluggar nu tre år framåt, endast två dagar i veckan, ett par timmar vardera. Är bosatt i Gävle med min fästman. Inga barn eller andra djur. Då jag drömmer om att få kattbebisar i hemmet igen är en hona av intresse. Men då jag går på magkänsla vet man aldrig vad som händer. Kanske slutar med att jag köper en hane. I alla fall, om ni söker någon som mig får ni hemskt gärna dra iväg ett mejl till: emma.siljeholm@hotmail.se Jag hoppas att vi hörs av och kan hjälpa varandra! Emma.

Annons:
AnnaS
2015-08-06 20:44
#1

Hej Emma, sett min annons lite längre ner? :-)

Cornish-rex
2015-08-07 14:19
#2

Hej Anna! Jag har sett din vackra tös, men kände att Gävle kanske var lite väl långt bort från er? Jag förstår att närheten fordervärd och ägare emellan är uppskattat och för många viktigt. Och underlättande många gånger. Om du kan bortse från detta, skicka mig gärna ett mejl :)

Cornish-rex
2015-08-08 08:56
#3

Kan väl tillägga att jag väntar på rätt katt! Så om ni söker fodervärd från december är detta fortfarande intressant :)

Upp till toppen
Annons: