Annons:
Etikettcornish-rex-och-andra-djur
Läst 2211 ggr
Pinglus
7/12/15, 11:17 AM

Hur ska jag göra?

Jag har två Corish Rex systrar från samma kull. Dom är nu 16 1/2 år och den ena mår just nu bra men har tidigare opererat bort båda juverraderna pga tumörer. Den andra systern har nu fått en juvertumör som växer utåt o som är nästan som ett öppet sår som jag måste skydda hela tiden så hon inte slickar på den för då blöder det. Hon har dåliga njurvärden o artros o jag har känt lite fler knölar. veterinären vill att jag ska ställa mig in på att det börjar bli dags att låta henne somna in och det tvekar jag inte en sekund på att göra om jag ser att hon lider. Nu ser hon ut att må okej men min fundering är att när det är dags att låta henne somna in, skall jag låta dom båda två göra det tillsammans? Dom är tillsammans 95% av tiden och jag undrar hur den systern som blir kvar kommer att ta det när hennes syster försvinner. Dom är trots allt 16 1/2 år gammla, vilket är det bästa beslutet. Ååååå jobbig tanke överhuvud taget att nån eller båda ska försvinna men skulle vilja höra vad ni tror o tycker

Annons:
OberonsMatte
7/12/15, 11:33 AM
#1

Om kattens tumör är som ett öppet sår är det dags att låta henne somna in nu, tycker jag. Systern som mår bra hade jag väntat med.

Man vet inte hur katter kommer att reagera när de förlorar en livskamrat och det är synd att anta det värsta. Hon kanske klarar det alldeles utmärkt och t.o.m blommar ut och får en ännu tajtare relation till dig istället.

Sajtvärd Katter iFokus

vallhund
7/12/15, 11:36 AM
#2

Jag hade tagit bort båda, igår.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Pinglus
7/12/15, 12:04 PM
#3

Tack, jag är också mest inne på att endast ta bort den systern som nu är sjuk. Jag går hos veterinären varannan v så han kollar så hon mår bra, vilket hon gör just nu o jag har sytt några tygstycken som hon får ha runt kroppen som skyddar

OberonsMatte
7/12/15, 12:40 PM
#4

#3 Men känns det inte väldigt ångestfyllt att dra ut på det? Jag har själv haft en katt med vätskande/blödande juvertumör och den övervägande känslan när jag väl låtit henne somna in var (till min stora förvåning) faktiskt lättnad

Sajtvärd Katter iFokus

Maria
7/12/15, 1:17 PM
#5

Jag hade inte tvekat en sekund på att åka med katten som har en vätskande tumör. Det känns snarare som ett lidande att hon inte kan tvätta sig normalt för att hon har en linda.

Jag hade kanske däremot tvekat på att avliva den friska katten även om det är en gammal katt. Du märker ju ganska snart om katten mår dåligt av att vara utan en artfrände.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eine
7/13/15, 10:46 AM
#6

Så tråkigt situation. Men kattan med såret ska inte behöva leva vidare. Jag skulle absolut låta ta bort henne. Är systern pigg skulle hon få stanna.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
Upp till toppen
Annons: