Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 766 ggr
michelle_
2014-10-16 17:12

Kattunge eller vuxen?

Jag har velat ha en cornish rex i över 15 år och så som det ser ut så kan jag äntligen skaffa en till familjemedlem!😃

När jag blev tillsammans med min sambo så kom det en katt på köpet, världens mysigaste katt, Missy. Hon är en huskatt på snart 4 år, okastrerad men ska kastreras nu i december. Innekatt och hennes favoritsyssla är att mysa och "hjälpa till" här hemma, hon är med överallt och ska vara med och bestämma.

Och nu till frågan; vilket tror ni skulle vara bäst om jag tar hem en cornish, en kattunge eller en vuxen? Och hur ska jag introducera dom för varandra? Visserligen så planerar jag att vänta till nästa sommar, men det vore kul att veta, så om jag ska inrikta mitt sökande på en kattunge eller kolla efter omplaceringar. 🤔

Annons:
kvasikatten
2014-10-17 06:11
#1

Jag tror absolut att du ska ha en liten katt till henne. En hankattunge vore nog perfekt ❤️ Ska det vara en CRX kan jag rekommendera en som är till salu. 
MVH Kvasikarin

Eine
2014-10-17 10:34
#2

En liten ung kisse tror jag blir lättast .Och gärna en kastrerad så slipper du dominansbeteende och ev revirmarkering senare. Det är mitt råd. Hanne eller hona tror jag spelar mindre roll,det handlar mer om personlighet🙂kanske.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

michelle_
2014-10-19 12:47
#3

Okej, tack för era svar 🙂

Upp till toppen
Annons: