Annons:
Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 2579 ggr
Mya
8/29/14, 2:48 PM

Saker & Spektakel

Är inte helt säker om det är rätt avd,men men .

Kunde inte låta bli att skriva en liten tråd om senaste katt tillbehör du/ni köpt till er katt eller katter.
Tänke man kunde kanske även tipsa även vart man kanske kan inhandla och vad för betyd du kan ge.
det är inte helt mening att ha nån hets med att köpa, men varför inte ta och kanske skap  prata, tips och kanske till och med få ide'er att skapa egna tillbehör till katt/katter.
Det är min lilla ide och då man sökt men inte funnit nån likande tråd ?
Jag själv tycke det var svårt att hitta bra, vettiga och roliga saker för katter.

Kattstolpe klös

De senaste inköp för min del var från Zooplus. Jag hade rabatt att inhämta och den var/är på rea så då slog jag till.
XXL Jumbo klösstolpe
Mått är H 117 x D 56 x B 56 cm.
Kostnad; 299 kr.
Jag beställde även kattselar, kattmatta och katt-toalett. Blev visst tre packet.
Men denna kom med största packet, och den sista som kom i dag.
Lätt att sätta i hopp och katterna kan verkligen sträcker på sig. Även klättra då den är tålig (ialla fall hittis).
Det problem man har är att möblera så denna får sin plats, då den är stor.

Mizzy kollar in kattlådan

En ny kattlåda med take kom med i beställningen. Catit Jumbo kattoalett White Tiger  Så mått: L 57 x B 50 x H 46,5 cm,och kom med aktivkolfilter.
Jag missräknade lite på storleken men denna är jag ändå nöjd med. Stor nog och förhoppningsvis så kommer jag inte ha sandstrand i badrummet.
Ja man kan hoppas ialla fall.
Denna Jumbo toalett var lätt att  sätta i hopp. men den slukar ju mer kattsand, tror att 10kg förpackning av EverClean som jag hade hemma gick åt. Det är väl det negativa och att denna låda är stor.
Men det är ju åt de positiva, det är stort, rymligt och passande för två katter. Sen att Det matchar lite mer badrummet med vitt då.

Den gamla lådan kommer mina föräldrar ha, så man kan hälsa på med katterna utan att behöva dra med på allt för mycket.

Ozzy i sin låda ^^

Det finns sannerligen många sidor , butiker på internet med klösträd och så vidare. Men än så länge så är man nöjd med klösstolpen.
Dock behöver man sannerligen inte slänga ut dyra pengar för saker till katterna.
Jag tog hem från arbete tomma lådor, där det varit datapapper i, tanken var att spara gamla räkningar i dessa. Men katterna fick genast planer att ta över lådorna.
Så nu är det katternas lådor, och de tycks vara så nöjda med dessa.
Det är roligt hur simpla saker kan göra en nöjd.

 På bilden goe Ozzy i sin lilla röda låda. Han ser så nöjd ut då han eller syrran Mizzy är i sina lådor.
Jag fick ta och tejpa lite då han och Mizzy gillar att bre ut sig i lådorna.
Billig då de var gratis och behöver bara lägga till lite tejp så hålls det ett tag till.

Så idag ska jag betala för kattsand och arbeta.
Sen ska man njuta av helgen med katterna.

Silver Fang/ Ginga Babblare : http://gingagalen.blogspot.se/

Annons:
nakenkatt
8/29/14, 3:27 PM
#1

Tänkte faktiskt testa en sådan katt låda du köpt.

Zelda12
8/29/14, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag köpte ett nytt klösträd till katterna i sommar, ett vägghängt. Väldigt poppis. Målade det och fixade lite. Hunden fick också en egen bädd under klösträdet, med massa rosa kuddar:) Jag köper nog lite för mycket saker till missarna.. Igår fick Naala ett nytt flexikoppel och en ny Da Bird.

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Zelda12
8/29/14, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sommarens mest populära present till katterna var dock fönsterbädden, fick köpa en till för det var alltid kö…

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Eine
8/29/14, 4:54 PM
#4

Det bästa som hänt mina katter på länge(om de själva får välja) är en pipmus. Den kvittrar och piper så fort de lyfter eller slår på den.En klar lyckträff,jag kommer att köpa fler av dem.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
8/29/14, 5:41 PM
#5

Har just köpt en ny bädd i form av en sköldpadda.

nakenkatt
8/29/14, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6
Annons:
nakenkatt
8/29/14, 6:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vi köpte en vattenautomat också. Funkar kanonbra.

Leffe
8/29/14, 8:24 PM
#8

Vattenfontän har jag haft i flera år nu och den fungerar toppen. Några katter dricker ur "bassängen" och visa från strålen, Sedan har jag en matskål som fylls med torrfoder och då och då för den ut fodret i skålen.

Senaste leksaken köpte jag på Bromma djurklinik. Det var fem små möss som blev väldigt polära hos två av skogisarna. Varje kväll när jag går och lägger mig ligger två möss på sängen

Mya
9/24/14, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Cat Dog Tornado

Så i Söndags så köpte en aktiverings leksak, jag hade sett den på jobbet och tänke varför inte. Katterna behöver lite utmaningar.
Då katterna, främst Mizzy är expert haj på att hitta godisarna. Även om man utmanar henne på att gömma på speciella ställen.Så tycks hon tycks hitta dom ändå.
Det är olika avd där man kan lägga i mat. Och då får man arbeta med både nos & tass att skjuta fram eller bort sektionerna .
Det tog nästan ett dygn innan katterna faktiskt testade denna sak.
Det var som de strejkade för att leka eller röra främmande saker.
Men sen då Mizzy insåg att det var godis i så tyckes det tänka ett ljus. 
Men hon och även Ozzy fördrar att leta efter godis/vitaminer på det mer traditionella sättet. Då jag gömmer på kluriga ställen i lägenheten.

Idag kom en beställning som jag gjort på animail butiken.
Jag planerar att  piffa upp katterns klös/klätterträd då det är slitet  & byta ut lite så denna blir lite nyare.  Så man beställde fäll, med leopardmönster.

Fäll Leopardmönstrad

Då det var rea och utgående artikel.
Lite projekt man ska hålla på med under hösten.
Här ser man hur gärna Miss Dio-Mizzy vill vara med på bild.
Naturligtvis kom mer saker med i beställningen.
En leksak , en vippa/fisk spö liknade med en fågel. En hammock på 40 cm  som ska till klösmöbeln. En kattdyna/ bädd att sova i, matskål som heter Tiger dinner (där katterna får arbeta att få maten ur skålen) och Cat It Senses massagecenter.
Nog att Ozzy och Mizzy är nyfikna men lite skeptiska till nya saker, vissa stunder.

Cat It Senses Massagecenter

Ozzy tycke fatt galoppen var detta var för nått och skrubba sig lätt med kroppen på denna. Men även kan katter använda tänderna på denna massagecenter.
I mitten lägger man lite kattmynta för att locka katten, antar jag.
Men vi får se om den kommer användas flitigt eller inte.  Har själv gått och kolla på denna en tid nu och kunde inte låta bli att slå till denna gång. 

Matskål Tiger

Så jag har även kollat på speciell matskålar. Denna modell finns på vissa ställ i keramik, då i svart eller vit färg. Tyvärr är de riktigt dyra i keramik.
Och för den delen  ofta/alltid slut i lager.
Men jag fann en i plast och ska nu testa denna, se fall det blir lite utmaningar för katterna att äta, då de får arbeta för maten.  Jag har special skålar då man inte ska vräka i sig maten, vilket har gjort att Ozzy & Mizzy lugnat ner sig på den fronten.
Det negativa är att katterna kan flytta skålen kanske för lätt, tycker jag då. Kanske till och med välta den om de vill det. Så man önskar att man kunnat få en i keramik.Men det blir väl att spara pengar, just dessa i keramik koster mellan 400 - 600 kr beroende på vart man kollar .

Kattdyna Honet Comb

Så kommer vi till denna som jag nämnde"En kattdyna/ bädd ". Den såg så goe ut och så mjuk den var.
Såklart katterna är lite skeptiska mot denna. Men om de inte vill ha den så tar matte den, det är säkert. Nåja , tanken är att den är säkert skön att sova i , storleken är 45x45x36 cm.

Det var lite saker som kom idag. Nästa inköp man kommer göra lutar mer och mer åt Vattenfontän. Men jag velar om det än.
Nog ska jag just nu fokusera på mitt projekt ; "Piffa upp kattträd/klösträd"
Får se hur det går och när de blir klart.

Silver Fang/ Ginga Babblare : http://gingagalen.blogspot.se/

nakenkatt
9/24/14, 12:18 PM
#10

va mycket fina saker de fått!!!

Mya
9/24/14, 9:37 PM
#11

Oh ja, men de är lite tveksam till denna Cat It Senses Massagecenter än
Nåja det tog en dag för dom att testa sig fram med Cat Dog Tornado.

Nått man lär sig som blivit kattägare är verkligen titta igenom saker till katter, leksaker som finns. De som är kassa, farliga och vilka som är bra, uppskattade.

Silver Fang/ Ginga Babblare : http://gingagalen.blogspot.se/

Upp till toppen
Annons: