Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Allmänt Cornish Rexprat

Tips? Sära på maten

2014-05-14 19:08 #0 av: amandaaaltonen

Snart får min Charlie sällskap av en liten kattunge och jag funderar på hur jag ska göra för att sära på deras mat. Charlie är kastrerad och äter sterilized torrfoder och den nya kissen kommer ju äta kitten torrfoder, vilket är kanske inte det bästa för charlie att äta. Men känner jag henne rätt så kommer hon göra det ändå.

Jag vill ju att dom ska ha tillgång till mat hela dagen när jag jobbar.

Är det någon som har några smarta tips på hur jag kan sära på deras mat? Glad

Anmäl
2014-05-15 08:48 #1 av: [Wiveka]

Jag har gjort hål i dörren till en hård transportbur där endast kattungen kommer in. Andra har använt mjuka burar eller plastbackar med lock.

Fungerar utmärkt

Anmäl
2014-05-22 01:11 #2 av: ChristinaSwe

Om du ger dem blötmat, Mjau/Bozita så kan båda katterna ha fri tillgång mer eller mindre. Har aldrig hört talats om någon katt som blivit tjock på enbart blötmat,  Även kattungen får sitt näringsbehov tillgodosett mycket bättre med blötmat jämfört med kitten torrfoder.

Anmäl
2014-05-27 09:59 #3 av: Eine

Håller med #2. Ingen blir fet på blötmat,det är bra mat.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl
2014-06-02 17:55 #4 av: amandaaaltonen

Tack för svaren! :)
Precis som jag trodde så äter stora kissen upp lillkissens mat så nu får det bara bli blötmat till dom när jag inte är hemma vilket dom båda jublar över :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.