Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Avel, genetik och uppfödning

Parningsavgift

2014-02-06 15:26 #0 av: ymmmi

hej

undrar hur mycket ni uppfödare brukar ta i parningsavgift när ni lånar ut hane och även hur mycket per kattunge?

Vad brukar vara det vanligaste?

Anmäl
2014-02-06 15:35 #1 av: MonicaLagerquist

Det har varit lite olika men den cornish hane jag har just nu kommer jag troligen att ta 1000 i parningsavgift fria omparningar så länge hanen är fertil .1500 per kattunge vid 5 veckors ålder

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2014-02-06 19:26 #2 av: [Wiveka]

jag har betalat allt mellan 500 och 2000 kr.

själv tog jag 1500 i parningsavgift och 1500 kr per kattunge äldre än 5 veckor

Anmäl
2014-02-06 19:59 #3 av: BlackandBlue

hej nyfiken bara men varför tar man betalt per kattunge ? ;)

Anmäl
2014-02-06 20:07 #4 av: MonicaLagerquist

#3 Jag har valt att göra så en del tar en klumpsumma tex vad en kattunge kostar men det kan ju bli en väldigt dyr kull om det tex bara blir två kattungar. Eller en väldigt bra affär för honkattsägaren om det blir åtta kattungar.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2014-02-06 20:11 #5 av: BlackandBlue

#4 okej så jag tänkte på då ;)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.