Annons:
Etikettomplacering
Läst 2273 ggr
aadde81
2014-01-29 20:40

Omplacering: Alissa 6,5 mån

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pga. min allergi måste vi göra oss av med älskade Alissa. Hon är född 15 juli 2013 i Moskva och kom hit med min sambo. Då hon köptes endast till sällskap har hon INGEN STAMTAVLA eller liknande. Hon är dock tveklöst en riktig Cornish Rex. Alissa är chipmärkt, vaccinerad och besiktad av svensk veterinär utan anmärkning. Inte kastrerad ännu, hade tänkt vänta tills hon blir könsmogen.

Vi önskar följande för Alissa:

1. att hon får en aktiv kattkompis i sitt nya hem och en rejäl kattmöbel (ev. kan hennes möbel medfölja).

2. att hemmet inte ligger alltför långt från Sthlm där vi bor (hon gillar inte att resa

3. att vi i framtiden kan få någon uppdatering ibland hur Alissa mår

Det är svårt att sätta ett pris på henne, vi prioriterar ”rätt” hem framför pengar men ett förslag är 2 500 kr.

Vid intresse, hör av dig och berätta vad du kan erbjuda Alissa, eller om du har frågor självklart. Det är inte först till kvarn som gäller utan den som vi tror är bäst för henne. Den första kontakten sker via mejl, andreas.aberg@hotmail.se

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Eine
2014-01-31 10:48
#2

Ingen stamtavla är HUSKATT.Varför importera en katt utan stamtavla är min fundering.Bättre att kastrera omgående då hon inte är tänkt till avel. Finns ingen anledning att vänta längre om hon är 6,5 månader redan!. Hinner hon löpa ökar risken för juvertumörer väsentligt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
2014-01-31 11:24
#3

TS ja den räknas ej som raskatt utan som huskatt,och som Eine skriver här bör den omgående kastreras.Därefter kan det vara aktuellt att söka ett nytt hem åt kissen.

Wand
2014-01-31 15:54
#4

Som sagt… det får inte räknas som cornish utan stamtavla. :) Huskatt är det, dock en mycket söt sådan. ;) Hoppas hon snart får sitt forever home!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
2014-01-31 15:56
#5

För övrigt - en katt som säljs till sällskap ska fortfarande ha stamtavla, inte bara avelskatt. Reagerade på det du nämnde i #0 och kände att jag behöver…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

AnnaS
2014-01-31 20:13
#6

I vissa förbund behöver man inte registrera alla kattungar i en kull och det är inte ovanligt att sällskapskattungar säljs oregistrerade och då utan stamtavla. Katten är från Ryssland och där är det inte ovanligt att uppfödaren tillhör CFA som tillämpar detta. Så i detta fall kan det mycket väl vara så.

Annons:
Eine
2014-02-01 09:25
#7

#6 Visst är det så. Varför jag anser att kastration av en katt utan stamtavla och som inte ska gå i avel,är däremot helt enligt Sveraks och WCFs sätt att se på avel.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

aadde81
2014-02-22 09:41
#8

I Ryssland fungerar det ofta så att samma katt kan säljas till två vitt skilda priser. Ett till avel/utställning då ingår alla papper. Ett till sällskap (ca halva priset) då följer inte papperna med köparen. Jag personligen ser absolut inget värde av att få med papper då det ska vara en ren sällskapskatt.

För övrigt har Alissa fått ett nytt hem nu.

nakenkatt
2014-02-22 10:04
#9

Å vad bra att hon hittat sitt nya hem nu.

Upp till toppen
Annons: