Annons:
Etikettför-ev-allergiker
Läst 2050 ggr
aadde81
1/27/14, 9:27 PM

Andningsproblem (allergi)

Hej!

Skulle behöva fråga om råd, om det är någon som har erfarenhet. Efter ca en månad med CRX började jag få allergiska besvär (hon är 6 månader nu). Det nyser och kliar ibland, men det är inte så farligt och jag skulle kunna stå ut med det. Dock har jag även fått problem med andningsvägarna. Är tungt att andas, det piper och väser i andningen. Har fått Bricanyl-inalator som jag tar 3 ggr per dag för att stå ut.

Efter läkarbesök för utredning av astma har jag fått brev att jag har antikroppar mot häst, hund och katt vilket förklarar besvären. Läkaren skriver att de inte vill gå vidare med utredning ev. astma förrän jag varit kattfri 6 månader och symptomen då ev. kvarstår. Detta förklarat av "tydligen i proverna".

Vad anser ni med erfarenhet, är det bara att ge upp och skaffa akvariefiskar istället? Eller ska man insistera på behandling av luftvägarna med kortison (som med astma), konsekvenser av det etc. ?

Tacksam för synpunkter från er som har erfarenhet eller kunskap. Läkaren är inte så lätt att prata med, djurägare är hon garanterat inte.

Annons:
Gittan
1/28/14, 8:18 AM
#1

Tycker du först kan börja med att varje dag torka av katten med en fuktad handduk. Kanske ha den borta från sängen. Sedan vet jag astmatiker i min bekantskapskrets som har svårt med andningen just nu på grund av att det tydligen är "tung" luft.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: