Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 478 ggr
aadde81
2014-01-27 10:24

"Bästa" hemsida för CRX ?

Hej!

Har funderat på om detta är den populäraste/bästa sidan för CRX. För kollar man ex. på Nordiska Rexringen som jag skulle antagit vara störst så hittar man ex. senaste annonsen från november om kattungar till salu till skillnad mot ex. Blocket. Inga omplaceringar. Går man till forumet så är de senaste inläggen från november 2013.

Så är detta den populäraste sidan eller finns det andra?

Annons:
Gittan
2014-01-27 10:42
#1

Jag tycker det här är den bästa. Man får oftast svar snabbt på frågor och det är bra stämning. Det finns många kunniga här. Så det är den här sidan jag håller mig på när det gäller CRX.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Spotless
2014-01-27 11:58
#2

TS. Hur menar du angående kattungeannonserna på rexringen? Min kull t.ex. är född den 6/11 -13 men där ligger också kullar födda i januari.

Två av mina pojkar letar nytt hem. Jag har flera intressenter och får besök på söndag, men ingen av dem är bortlovad än utan jag vill veta att de kommer till rätt hem och det vet jag inte innan jag träffat dem som är intresserade och fått tid på mig att känna efter.  Mina små är flyttklara tidigast i mitten av februari.

Du hittar en tråd, skapad i december, med mina ungar här: 
http://cornishrex.ifokus.se/discussions/52bf1de68e0e740cc700142f-sspotless-m-kull-fodd-den-6-november-2013?discussions-2

På min hemsida: www.spotless.se  finns fler bilder och information. Jag väntar dessutom en kull den här veckan. 

Har du frågor är du välkommen att maila: info@spotless.se

Lycka till med att hitta rätt katt!

AnnaS
2014-01-27 15:52
#3

Att ha en kull född i november liggandes på Nordiska Rexringens sida är inte alls konstigt! Kattungarna är ju knappt flyttklara. Den sidan uppdateras väldigt frekvent och om du tittar längst upp på sidan så står det att annonsen tas bort om den är äldre än fyra månader men att man får ha den kvar sex månader.

När jag annonserar mina kullar så gör jag det främst på Nordiska Rexringens sida, på den här sidan försvinner annonsen väldigt fort i mängden. På kattungesidan finns också en räknare längst ner som snart visar 1,4 miljoner besökare…

Forumet kanske inte är så aktivt, tror de flesta använder Rexringens sida på facebook istället. Där görs det inlägg flera gånger per dag.

A_KickEm
2014-01-27 15:54
#4

På Rexringens hemsida ligger den äldsta kullen högst upp och den nyaste längst ner i listan - de ligger i födelsedagsordning.

UllaNo
2014-01-27 16:03
#5

Jag håller mig till den här sajten för här är det sällan dött. Nordiska Rexringen är en ganska tråkig sajt och det händer inte mycket.

AnnaS
2014-01-27 17:04
#6

Nordiska Rexringen är ju mer en portal för att samla information om rexraserna, där man lätt kan hitta uppfödare, kullar, utställningsresultat osv. Ingen community som det här

Annons:
UllaNo
2014-01-27 17:12
#7

#6 Visst är det så fast jag tycker det är mycket info här också. Sedan är det dessutom här ett levande forum. 

Att kattungeannonserna försvinner undan här tror jag inte är en svår sak att fixa. Ska PM:a sajtvärden om mina tankar där så kan det också bli bra.

aadde81
2014-01-27 21:11
#8

Kanske borde ha förtydligat att jag inte är ute efter en kattunge. Tog det som exempel på att det inte verkar vara någon större aktivitet. Hade dock misstolkat hur annonserna var upplagda. Forumet verkar det dock vara mindre aktivitet på. Ska spana in deras FB-sida istället.

Eine
2014-01-29 12:36
#9

CRX i Fokus är den bästa sidan för oss CRXälskare . Det är bra fart här och stämningen är god.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: