Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 527 ggr
motherangel
2014-01-18 09:57

Testa?

Hej!

vi funderar på att skaffa en rexkatt då vi har hört att dom ev skall vara allergivänliga (pojkvännen allergisk)

men för att vara helt säker på att han inte reagerar undrar jag om det finns någon vänlig själ i Göteborg som skulle låta oss få komma på besök och träffa sin rexkatt :)

så han ev får lov att "sniffa" lite :)

tack på förhand ^^

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Annons:
Eine
2014-01-18 11:21
#1

Kolla på Nordiska Rexringen, och uppfödare där.Här är inte alla uppfödare aktiva.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Wand
2014-01-18 12:04
#2

Jag och hela familjen (4 systrar och en mor) är allergiska emot pälsdjur, främst katt och häst. Modern har två sphynxar som varken jag , min äldsta lillasyster eller min storasyster tål till 100%. Däremot så tål vi alla mina cornishar galant!

Det är absolut inte säkert att alla allergiker tål dem, jag har t.ex en vän som tål katter och husdjur i överlag men hon tål inte sin mosters devon rexar. Men jag håller tummarna för att ni klarar av dessa krulliga små energiknippen, för om ni gör det så kan jag och alla här garantera en bästa vän för många, många år! 😘

Lycka till!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

jeenova
2014-01-18 12:10
#3

Sedan beror det på ålder, fertilitet, kön och ibland pälsens färg.
Jag är allergisk och har två cornishar varav ena tål jag bättre då han är mer vit samt kastrerades tidigt (3,5mån).
Den andra kastrerades vid 6-7mån och är mest brun och han kan jag få reaktioner på ibland.
Sedan hur pass ofta badade katterna är påverkar mig med, nyligen tvättade fungerar bättre än de som jag anser är "smutsiga" i hy och päls som inte tvättats på ett bra tag.

(Edit: Sedan finns det dem som säger dieten hos katterna påverkar, mina äter 100% kött och släpper mindre päls och är i finare skick än när de ätit torrfoder)

Zelda12
2014-01-18 12:27
#4

Vi bor i Göteborg och har två cornishar, men även en dvärgpudel (som också är "allergivänlig"). Om ni vill komma och sniffa trots hunden är ni välkomna! Mvh Amanda SE*Odd I's www.oddis.se

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


motherangel
2014-01-18 12:32
#5

#4 Tack snälla! :-D

pojkvännen klarar av de flesta hundraser :)

Var i Gbg bor ni? När skulle det passa er? Vi kan ta med en bulle :)

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Upp till toppen
Annons: