Annons:
Etikettomplacering
Läst 1106 ggr
AbigailGabble
2014-01-15 11:35

Vi söker kompis till Anthon!

Hej!

Det var flera år sen jag var aktiv här, men nu söker vi en omplaceringskisse till vår Anthon (S*Weminas Anthon Berg). I våras förlorade vi vår älskade kisse Peter (som syns på min Avatar, S*Weminas Peter Brown) då han utvecklade cancer i levern. Han är ofantligt saknad, vår lille kattkille!

Så nu är Anthon ensam kvar, och vi skulle gärna vilja hitta en mysig kompis till honom. Egentligen hade vi velat göra en insats och ta oss an en hittekatt, men jag är lite känslig för de flesta huskatter, så det törs vi inte. Istället vill vi gärna hitta en mysig omplaceringskatt som av nån anledning behöver ett nytt hem.

Anthon är snart 7 år, och vi vill helst ha en katt i liknande ålder, så att de matchar varann vad gäller "spring i benen"… :) Vi kan även tänka oss en Devon rex!

Om ni hör nåt får ni gärna höra av er! Vi, min man och jag, bor i Göteborg (lägenhet med innätad balkong), är ofta (och då menar jag i princip mer än i stan) i sommarstugan några mil utanför, där katterna har möjlighet att gå ut i trädgården under uppsyn. Vi har inga barn.

PM:a eller ring på 0708-174545!

Hälsningar, Anna

Annons:
rexmamma
2014-01-20 19:30
#1

Hoppas ni hittar den perfekta kompisen till snälla Anthon! Kram Mia

Eine
2014-01-21 12:39
#2

Du har förstås redan tittat in på Nordiska rexringen?Vi har katter till omplacering ibland.Mot en låg summa.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AbigailGabble
2014-04-29 13:22
#3

Jag puttar upp det här, vi har ännu inte hittat vår nya familjemedlem. :)

Vi har fått några förslag, men de har alla varit långt bort, och då det handlar om en vuxen katt tycker vi att det känns viktigt att vi kan träffa kissen ett par gånger innan beslut. :) Och att ägarna kan träffa oss!

Så om nån hör nåt om nån kisse som behöver nytt hem inom rimligt avstånd från Göteborg (10-15 mil, sådär) så kan ni väl höra av er!

Vixxen
2014-04-30 10:20
#4

Förslag! Varför inte skaffa en kattunge? En sjuåring tycker bara det är kul med en ny aktiv kattkompis och vet att säga ifrån om det blir för intensivt!

AbigailGabble
2014-05-01 11:16
#5

#4: Det är vi människor som inte är riktigt sugna på en kattunge just nu… :) Men om vi inte hittar en vuxen kisse som funkar så är det självklart ett alternativ.

Upp till toppen
Annons: