Annons:
Etikettavelshane-finnes-sökes
Läst 1952 ggr
C-L-N
10/29/13, 9:26 PM

Söker avelshane

Hej! 

Tänkte skaffa mig en kattunge eller iallafall under ett år till avel nu efter mina små har flyttat. Han ska gärna va rödmaskad eller röd med anlag för maskat. Ha en mysig personlighet, alltså vilja bli klappad och inte undvikande. Ha en bra markerad haka och gärna, men inget krav om han inte är för nätt utan gärna lite atletiskt byggd om man säger så. Han måste vara HCM-testad och FIV och FeLV.

Lite om mig

Jag heter Louise, är från Malmö och har nyss börjat min uppfödning vilket jag tycker är jättespännande. Mitt mål med uppfödningen är såklart att föda upp mysiga och tillgivna cornish rex, gärna åt det atletiska hållet men framförallt vackra. 

Om ni har nåt tips på någon hane tar jag tacksamt emot dom.

Min hemsida http://lilapantern.weebly.com/ 

Ha det bra, 

Louise

Annons:
[Wiveka]
10/30/13, 10:09 AM
#1

har du tittat på Nordiska rexringen

senaste gångerna har jag letat bland uppfödarsidorna när jag letat hane. Inte alla lägger ut under avelshanar.

MagicPaws
2/13/14, 2:56 PM
#2

Bara en sak… en katt som är under året är inte HCM scannad.
Och FIV/FeLV tester får man ta själv dock kan det ju vara ett plus om föräldrarna är det :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

nakenkatt
2/13/14, 3:26 PM
#3

nej en hane HCM scannas i regel vid ett års ålder.De andra proverna tar jag inför parningarna.

Mona22
2/13/14, 7:40 PM
#4

Ska du köpa en hane för att använda honom i avel eller menar du låna en hane? Säger som de andra. Köper du en hane under ett år är de i regel inte testade.

Eine
2/14/14, 12:51 PM
#5

Som ngn skrev så skannas inte kattungar!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: