Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1573 ggr
FiffiD
10/19/13, 9:58 AM

Få vit katt vit??

Nu har här flyttat in två vitfläckiga pojkar <3. De är riktiga små lortgrisar båda två, så jag funderar på hur jag ska få dem skinande rena till utställningen som de anmälda till om ca 1 månad.

Badar jag dem för tätt inpå så är ju frågan om pälsen hinner lägga sig, och badar jag dem för tidigt så lär de väl hinna smutsa ner sig igen.

Hur gör ni med vita/vitfläckiga katter? Hur lyckas ni få dem skinande rena? :) Och vad använder ni för produkter?

Annons:
FiffiD
10/19/13, 10:05 AM
#1

…….

jeenova
10/19/13, 12:27 PM
#2

TS Har sett en hel del tips i SVERAK-forumet eller Nordiska Rexringen-forum på FB. Där får du nog snabbare och flera tips!

Eine
10/20/13, 11:02 AM
#3

Bada nu och se hur lång tid det tar för pälsen att bli bra. Det är individuellt,och även beroende på vilka produkter du använder.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Silvestris
10/20/13, 6:21 PM
#4

Det finns olika varianter av vitschampon och en del använder silverschampo. Sedan är väl frågan hur de går ihop med den färgade pälsen, det vet jag inte.

Lokala fläckar (tex. gula tassar) kan man behandla med majsstärkelse. Man blandar majsstärkelse med vatten, gnuggar in på gulnaden, låter torka och sedan borstar man bort mjölet.

KatternasMatte
10/21/13, 1:04 AM
#5

Anju Beauté Blancheur kan jag starkt rekommendera :)

FiffiD
10/21/13, 8:59 AM
#6

Tack för tips!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: