Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1773 ggr
andreaw
2013-10-16 21:26

Tips på när vi ska hitta en kompis till vår katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en cornish-tjej på 3,5 år som har bott hos oss nu i ca åtta månader. Hon är innekatt sen hon kom till oss, då hon inte klarade av att vara ute och fick urinvägsinfektion gång på gång. Vi känner nu att hon verkligen skulle behöva en lekkamrat, eftersom att både jag och min sambo jobbar om dagarna. Hon bodde tidigare med sin bror, så har haft sällskap innan.

Har ni några tips på vad man ska tänka på när hon ska få en vän? Vi är inte intresserade av avel eller utställning, så vi har gärna en kastrerad katt och skönhetsfel gör absolut ingenting.

Har ni några tips på vart man kan hitta Cornish Rex till salu? Förutom blocket.

Om någon har en katt för omplacering eller känner någon så får ni väldigt gärna kontakta mig! Vi bor i Norrtälje men kan tänka oss att åka ett par timmar åt alla håll :)

Annons:
[Wiveka]
2013-10-16 22:02
andreaw
2013-10-16 22:18
#2

Tack! Ska kolla direkt :)

MagicPaws
2013-10-17 14:28
#3

Har ni några krav på ålder? kön?
Har ni någon rastgård?
Hur bor ni?

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

andreaw
2013-10-19 11:33
#4

Hej! Helst inte en allt för gammal katt, eftersom att vi vill att de ska kunna leva tillsammans så länge som möjligt! Kön spelar ingen roll så länge katterna passar ihop :) Vi bor i lägenhet, i Januari kommer vi att flytta till lite större med en stor uteplats där vi har tänkt att bygga en jättestor lekgård till katterna :)

nakenkatt
2013-10-21 19:33
#5

jag har en fin hona,3,5 år och rödsilver.Kommer att omplaceras till rätt hem.Hon passar ej in i gänget här,men skulle säkert funka med bara en kompis.Är kastreras,vacc och nybesiktad vid en försäljning.Kolla in på min hemsida vid intresse.hubcatscornishrex.se

andreaw
2013-10-27 22:25
#6

Det låter ju helt underbart! Jag skickar ett mail till dig direkt :)

Annons:
nakenkatt
2013-10-29 06:56
#7

Har svarat men hoppas du fått mitt mail???

Upp till toppen
Annons: