Annons:
Etikettomplacering
Läst 648 ggr
yndig
9/19/13, 10:43 PM

Söker! Hankatt! (4-benta vänner finns)

En livskamrat, en ytterligare familjemedlem till vår lilla familj. Vad vi letar efter är en katt, antingen en Sphynx eller en Rex (Cornish eller Devon), hankatt.

Vi erbjuder ett hem med flera fyrbenta kompisar, inte mycket ensamtid och barn - katten behöver inte älska barn men heller inte vara rädd och dra sig undan för dem, då kommer den aldrig trivas här.

Snälla, hör av er om det är ni som har vår framtida katt! Fråga gärna om ni vill veta mer om oss. Vi bor utanför Laholm men kan tänka oss att köra en bit för att hämta vår nya (s)katt!

Annons:
dragonstar
9/19/13, 11:13 PM
#1

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

yndig
9/20/13, 10:37 AM
#3

Jag kanske ska tillägga att vi gärna tar hand om en omplacering, han behöver inte vara en kattunge, dock max 4 år.

Dragonstar - Jag har sett den annonsen och är totalt förälskad i den katten då den liknar min stora kärlek, siamesen Mistral, som vi tyvärr fick ta bort pga akut njursvikt förra året. Dessvärre är 6500 kr för mycket för oss just nu, annars hade jag inte tvekat en sekund!

Dolleminas: Tack, jag har kollat där men där var inget för oss i nuläget.

yndig
9/20/13, 10:42 AM
#4

Jag kan också nämna att jag inte alls är intresserad av fina stamtavlor (så länge katten är frisk) och skulle katten ha ett "skönhetsfel" eller något så är det absolut inga problem, vi kommer inte att ställa ut honom utan vill bara ha en till familjemedlem att älska Hjärta

boox
9/20/13, 10:53 AM
#5

#3 Om ni kan erbjuda rätt hem kanske priset går att kompromissa?… En tanke bara, jag vet att jag nog skulle ha resonerat så iaf :)

yndig
9/20/13, 1:42 PM
#6

#5 Ja, så hade jag också resonerat men säljaren var väldigt tydlig med att priset inte går att diskutera, tyvärr… Och det handlar inte om att jag inte tycker att katten är värd det, utan helt enkelt bara att vi inte kan erbjuda den summan i nuläget. Däremot kan vi erbjuda, det i mina ögon viktigaste, ett seriöst hem med massa kärlek och sällskap!

Annons:
Eine
9/22/13, 7:05 PM
#7

#6 Det kostar ju att föda upp katter,så det kan vara förståeligt om man inte får pruta på priset. Köparen måste ju andå ha råd  med eventuella dyra veterinärkostnader om något händer🤔. Kanske uppfödaren tänker i de banorna? Du hittar säkert en katt om du har tålamod.Dock är ju inköpspriset inte högt om man tänker på allt annat runt ett inköp. Lycka till.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: