Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 738 ggr
SE*Geishas
2013-09-15 08:17

Löp-jamat i 3 veckor

Nu har min hona löpjamat i ca 3 veckor men endast på kvällarna. Nån gång på natten brukar hon sätta igång också runt halv 4 tiden. Antar att det är för att de börjar bli mörkare ute som hon aldrig kommer igång helt? Vi har iaf planerat om och kommer vänta med parning till januari när man vet att hon börjar löpa på riktigt. Det här kan väl inte vara hälsosamt för henne att gå runt såhär? Tycker ni jag ska sätta henne på p piller? Eller tror ni de går över snart och att hon kommer ta uppehåll med löp under höst o början på vinter? (Det bästa vore väl att hon varken löper lr äter p piller? OM ni tycker jag ska sätta henne på p piller, hur gör jag då? Vet att hon behöver 2/vecka. Är det bara att börja med det och vänta tills de här halvlöpandet slutar? För vad jag hört förut av er e de inte bra att avbryta löp med p piller så jag känner mig lite osäker hur jag ska hantera situationen! Jätte tacksam för svar! :)

Annons:
Eine
2013-09-19 15:49
#1

Jag tror inte att det är ett *halvlöpande* och ska inte behandlas /betraktas som det. När de löper så är det inget tvivel. Det andra kan vara ett lockande eller ,ja,vad vet man vad som rör sig i en kattskalle.🙂

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

SE*Geishas
2013-10-06 13:36
#2

Hmm jasså okej tack för svar! De låter logiskt!!

Upp till toppen
Annons: