Annons:
Etikettomplacering
Läst 2122 ggr
ghostofashark
9/8/13, 3:39 PM

Sökes: Vuxen hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min älskade Cornish Rex-hane Fabian var nyligen tvungen att somna in 😭 Fabian var en omplaceringskatt som flyttade till mig för 3 1/2 år sedan för att bli kompis till min Cornish Rex-hona Esther (S*Djäknens Tova), som ni ser på bilden, i samband med att jag började jobba heltid. Nu är alltså Esther ensam igen, och det känns inte så bra i längden.

Jag söker därför en ny omplaceringskatt. Det jag letar efter är främst en hankatt (kastrerad), jag tror inte Esther skulle gå bra ihop med en honkatt. Missen får gärna ha några år på nacken, då jag jobbar heltid känns det oschysst att skaffa en kattunge eller ungkatt. Esther är själv 11 år gammal så jag tror inte heller hon skulle vara så road av en kattunge. Just nu bor jag i lgh i Uppsala och har därför haft mina katter som innekatter, men jag kommer under hösten flytta till ett hus som ligger enskilt på landet, så jag kan ta emot en katt som vill kunna gå ut också. Dock kommer Esther fortsätta vara innekatt som får gå ut i sele/rastgård, så det enklaste vore att ha den lösningen för båda katterna.

Jag ser helst att missen är social, orädd och vill vara med där det händer saker. Min Esther är en ganska reserverad katt, hon gör sin egen grej och söker bara upp sällskap när hon känner för det. Fabian däremot älskade allt och alla, ville vara med överallt och sova bredvid en under täcket i sängen. Jag kände att de fungerade bra som komplement till varandra och skulle därför gärna hitta en ny katt med liknande personlighet.

Det  är ingen brådska för mig att ta emot en ny katt, jag är beredd att vänta ett tag på en lämplig katt som passar med Esther. Med denna annons vill jag mest flagga för att jag letar katt utifall någon dyker upp framöver. Jag bor i Uppsala, och kan ta mig till Uppsala med omnejd (Stockholm, Västerås, etc) för att hämta upp en misse. Jag har haft katt mer eller mindre kontinuerligt sedan jag var barn, håller självklart mina katter försäkrade/vaccinerade/underhållna med klösträd och leksaker etc och kommer snart kunna erbjuda ett hus på 130 kvm för katterna att busa runt i. Söker främst en Cornish Rex, men även andra sociala raser såsom t.ex. Siames skulle vara av intresse. Jag går att nå på lina.solander @ gmail.com utifall någon skulle ha en lämplig misse som söker nytt hem. Priset spelar mindre roll om katten är lämplig.

/Lina

Annons:
A_KickEm
9/8/13, 4:42 PM
#1

hej! Jag bor i Uppsala och har en kastrerad hane på 3,5 år som söker nytt hem. Det finns bilder på honom här www.kickemcattery.se. Hör av dig om du är intresserad av att träffa honom för en mer personlig titt😉

Hälsningr

Ann-Katrin

0708-628405

annkatrin.johansson@hotmail.com

ghostofashark
9/9/13, 11:12 AM
#2

Hej!

Tack för ditt svar! Jag svarar på ditt mail ikväll :)

/Lina

Eine
9/9/13, 11:29 AM
#3

Lycka till Lina 🙂

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A_KickEm
9/9/13, 12:49 PM
#4

Då hörs vi Lina!

Vosstoss
9/9/13, 9:35 PM
#5

Hur har det gått Lina? Fann du och katten varandra? :)

Vosstoss
9/9/13, 9:36 PM
#6

Såg nu att du bara skulle svara på mailet ikväll. Men du får hålla oss uppdaterade!

Annons:
ghostofashark
9/10/13, 9:34 AM
#7

Hej!

Jag ska träffa Ann-Katrins misse nästa vecka, lovar att återrapportera hur det gick :) Det är ju en ganska bestämd kattdam involverad också som måste godkänna en eventuell ny kompis :)

/Lina

Vosstoss
9/10/13, 12:16 PM
#8

Spännande! Har kikat på bilderna på Ozzy. Han är såååå fin. Är sugen själv på honom till min cornish kille på 10 år… Men du har första tjing :) Du behöver inte oroa dig, jag ska inte norpa honom :) Vill skaffa en kattkompis men tidigast i vår.

A_KickEm
9/10/13, 12:23 PM
#9

#8 Vi kan nog ordna sällskap till din herre i vår😃….vi kommer att ha olika alternativ då😉

Vosstoss
9/19/13, 5:35 PM
#10

#9 Låter väldigt frestande! :) Du har jättefina katter! Är lite nyfiken hur det gick för ts. Fann du och Ozzy varandra? Eller har det ordnat sig på nåt annat sätt?

boox
9/20/13, 10:56 AM
#11

http://www.blocket.se/vasterbotten/Cornish_Rex_49442178.htm?ca=11&w=3

Kanske kan vara något, om du inte redan funnit er nya familjemedlem? :)

ghostofashark
9/23/13, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej!

I helgen flyttade en ny liten vän hem till Esther och mig, så jag har funnit min nya familjemedlem. Det blev en liten brunmaskad herre från Eskilstuna, som jag tänkt kalla Tage. Jag vill betona att Ozzy som jag också var och träffade var en superfin och mysig katt, den som blir hans matte eller husse i framtiden kommer vara en lyckligt lottad person :) Främsta anledningen till att det blev den andra lilla missen var att han också var mycket trevlig samt visade sig vara släkt med min saknade Fabian (denna missens mormor var Fabians mamma), och det betyder mycket för mig att kunna känna att jag har lite av Fabian kvar hemma.

Esther är väl än så länge inte jättekär i sin nya vän, men hon börjar mjukna lite efter att ha insett att herren som svansar efter henne hela tiden bara vill vara hennes vän :)

/Lina

Eine
9/23/13, 12:17 PM
#13

Varmt lycka till! Det tar bara några dagar,så är de bästa vänner. V🙂ad heter katten i stamtavlan?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
ghostofashark
9/23/13, 1:56 PM
#14

Tack! Han heter Ärenskogens King of Light.

=============================================

Eine
9/23/13, 5:36 PM
#15

Ha det gott med dina kissar 🙂

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
9/23/13, 5:39 PM
#16

oj då är han pappa till min lilla tjej.kul att få se honom på bild.

dragonstar
9/25/13, 12:58 PM
#17

Vilken vacker man ni fått hem =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

A_KickEm
9/26/13, 11:47 PM
#18

Ozzy pappa är farfar till Ärenskogens King of Light 😉

Leffe
9/27/13, 12:40 AM
#19

Vad härligt att du fått hem en ny katt. Lycka till.

ghostofashark
9/27/13, 2:36 PM
#20

#18
Haha, såpass…ja en tredje katt kanske vore något😉 Tage skulle nog tycka att en annan ung killkatt att busa runt med är lite roligare än en äldre dam som mest vill blänga på honom och sova 😃
/Lina

Annons:
nakenkatt
9/27/13, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

här kommer en bild på min katt,hans dotter.

A_KickEm
9/27/13, 4:57 PM
#22

#20

Ärenskogens King of Light är också pappa till min Kaysa 🥳

nakenkatt
9/27/13, 4:58 PM
#23

aha många små släktingar alltså,ja det är faktiskt kul.

ghostofashark
9/27/13, 5:04 PM
#24

#21 Gud vilken sötnos, så fin!

dragonstar
9/27/13, 5:39 PM
#25

Men pluttan Vill ha!!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: