Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 345 ggr
Vosstoss
2013-09-05 14:42

Måste det vara en kattunge??

Hej! Jag har en urmysig cornish rex kille på 10 år. Han är oerhört social (lagom), jättekelig och hur gosig som helst. Jag har lite känslan av att han trivs bra att vara ensamkatt. Jag tog honom som omplacering för att en yngre katt mobbade ut honom. Han verkar nöjd med livet. Men som matte blir man lite hönsmammig, "stackars Zazu som får vara ensam hemma hela dagarna…" :) Och jag är ju såååå sugen på en devon rex. Har varit det i flera år. Är det dumt att skaffa en till katt? Zazu är väldigt lugn av sig, tror inte att han skulle uppskatta en leksugen, sprallig kattunge. Har hört att en äldre katt har lättare att acceptera en kattunge än en äldre. Men en äldre är ju lugnare… Tror ni att det skulle funka? Tänkte på en lugn kastratkille till kompis från ett år och uppåt. Vad tror ni???

Annons:
MonicaLagerquist
2013-09-05 17:17
#1

Jag skulle inte skaffa en kattunge som kompis till en så pass gammal katt.En katt på ett par år skulle säkert passa honom bättre.

Visst kan det ta lite längre tid för dem att bli samn men en busig kattunge kan nog vara lite för jobbigt för en 10 åring.

Stolt ägare till fem La permer

Vosstoss
2013-09-05 20:48
#2

Stort tack Monica för dina kloka råd! Jag tror också att det är bättre med en äldre, lugnare (jämfört med en kattunge i alla fall :)) kattkompis. Får bli en till omplaceringsmisse lite längre fram. Fördelen med en äldre katt är ju att man vet hur den är i högre utsträckning än en kattunge. Man vet mer vad man får :) Hoppas bara att jag kan hitta en lika underbar misse som han jag har…

Upp till toppen
Annons: